رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان:

برگزاری نمایشگاه فرهنگی قم در لبنان رویداد مهمی است

عصر نمایشگاه- رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان از برگزاری نمایشگاه فرهنگی – اقتصادی استان قم در شهر نبطیه به عنوان یک رویداد مهم فرهنگی و اقتصادی در این منطقه یاد کرد.

چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰:۰۰

برگزاری نمایشگاه فرهنگی قم در لبنان رویداد مهمی است

به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ابنا, دکتر محمدمهدی شریعتمدار در نشست خبری با اصحاب رسانه کشور لبنان در شهر نبطیه اظهار کرد: امتی دارای سرنوشت خوب است که افق های آینده خود را ترسیم می کند.

وی افزود: پس از مسلمان شدن ایرانیان و ورود امام رضا(ع) به خراسان و تبیین فرهنگ اسلامی، حضرت فاطمه معصومه(س) به قم سفر کرد تا قم به یکی از مهمترین شهرهای علم و جهاد مبدل شود.

شریعتمدار خاطرنشان ساخت: امت اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) لحظات بسیار زیبا و دلنشینی را تجربه کرد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات پارلمانی در لبنان تصریح کرد: لبنانی ها نیز این روزها لحظات سرنوشت سازی و تاریخی را حس کردند و دفاع از مقاومت اسلامی و مسائل مهم امت به ویژه فلسطین را به نمایش گذاشتند.

رایزن فرهنگی ایران در لبنان اظهار داشت: آنان آینده ای را ترسیم کردند که تنها به لبنان تعلق نداشت بلکه مرحله جدیدی از نزاع میان محور مقاومت با محور آمریکایی ـ سعودی و صهیونیستی در منطقه را به وجود آوردند.

وی ادامه داد: این پیروزی بزرگ که توسط ملت لبنان و مقاومت اسلامی محقق شد را تبریک می گوییم.

شریعتمدار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح نمایشگاه فرهنگی – اقتصادی استان قم در شهر نبطیه لبنان گفت:فردا با افتتاح این نمایشگاه در نبطیه لبنان، لحظه تاریخی دیگری رقم می خورد به گونه ای که قم به عنوان شهر علم و جهاد و اجتهاد که انقلاب اسلامی ایران از آن آغاز شد تا معادلات منطقه تغییر یافته و مقاومت اسلامی در برابر اشغالگری استکبار جهانی ترسیم شود، با شهر تاریخی و اسلامی و وابستگی به امام حسین(ع) یعنی شهر نبطیه که شهر علما و جهاد و اجتهاد است گره می خورد.

وی تأکید کرد که مقدمات این رویداد فرهنگی مهم که فردا افتتاح می شود پیش از دو سال پیش آغاز شد و اقدامات فراوانی در این دو شهر در زمینه های مختلف انجام گرفته است.

رایزن فرهنگی ایران در لبنان خاطرنشان ساخت: از همه کسانی که در این ماه ها تلاش فراوانی کردند تا این رویداد فرهنگی مهم برگزار شود تقدیر و تشکر می کنم.

گفتنی است افتتاح رسمی این نمایشگاه برای بازدید عموم نیز در ساعت 17 به وقت محلی روز چهارشنه 19 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود و نمایشگاه مذکور تا 25 اردیبهشت ماه جاری برای بازدید عموم به صورت رایگان دایر می باشد و ساعت کار نمایشگاه از 9 تا 13 و 17 الی 22 است.

برچسب ها

نمایشگاه بین المللینمایشگاه فرهنگینمایشگاه اقتصادینمایشگاه خارجینمایشگاه لبنان
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا