مدیرکل میراث فرهنگی لرستان خبر داد؛

برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی در حاشیه جشنواره موسیقی

عصر نمایشگاه- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی در حاشیه جشنواره موسیقی لری خبر داد.

سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶:۰۰

برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی در حاشیه جشنواره موسیقی

به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از مهر، امین قاسمی در مراسم افتتاحیه جشنواره موسیقی لری با حضور 11 استان کشور در باغ «گلستان» و محوطه قلعه «فلک الافلاک» خرم آباد اظهار داشت: در این جشنواره کنار هم آمده ایم تا با الهام از موسیقی های روح نواز جانمان را در نسیم نواها و آوازها زنده کنیم.

وی با بیان اینکه این جشنواره به یمن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و سالروز فرخنده پیوند آسمانی امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) برگزار شده است، گفت: امیدواریم بتوانیم با اشاعه فرهنگ متنوع و غنی ایران اسلامی گامی در راه توسعه و اعتلای این سرزمین برداریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با تاکید بر اینکه ما با دستور استاندار و پیگیری های معاونین استاندار جشنواره موسیقی اقوام لر را با حضور 11 استان لر نشین در خرم آباد برگزار کرده ایم، گفت: همچنین نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی نیز در حاشیه این جشنواره برپا شده است.

قاسمی، بیان داشت: نمایشگاه صنایع دستی با ایجاد 45 غرفه در راستای ارائه محصولات صنایع دستی و سوغات محلی لرستان برپا شده است.

وی از آغاز برنامه های این جشنواره در هر روز عصر راس ساعت 18 و 30 دقیقه تا پاسی از شب خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه «کمانچه» لری استان لرستان به همت سازمان میراث فرهنگی و استاد «علی اکبر شکارچی» استاد نوازنده کمانچه و پیشکسوت موسیقی ایران و  «داریوش پیرنیاکان» مدیر پرونده هنر ساخت و نوازنده کمانچه به ثبت جهانی یونسکو رسیده است، گفت: هفته گذشته با پیگیری های صورت گرفته رونمایی آن صورت گرفت.

برچسب ها

نمایشگاه لرستاننمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا