اولین نمایشگاه فرهنگ ملل در استان قزوین آغاز به کار کرد

عصر نمایشگاه- اولین نمایشگاه فرهنگ ملل روز دوشنبه با حضور جمعی از نمایندگان کشورهای خارجی، سفرا و رایزن‌های فرهنگی ۱۰کشور و جمعی از مسئولان استان در سرای سعد السلطنه قزوین کار خود را آغاز کرد.

دوشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵:۰۰

اولین نمایشگاه فرهنگ ملل در استان قزوین آغاز به کار کرد

به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا ، این نمایشگاه با حضور نمایندگان برزیل، مکزیک، ساحل عاج، نیجریه، کنیا، تاجیکستان، کره جنوبی، ژاپن، قرقیزقستان، آذربایجان و ترکیه نهم شهریور در سرای سعدالسلطنه قزوین ادامه دارد..
رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در این مراسم گفت :این نمایشگاه با توجه به ظرفیتهای فرهنگی ، هنری ، اجتماعی و تاریخی استان قزوین به منظور معرفی بیشتر فرهنگ ها و آداب و رسوم اقوام مختلف جهان برپا شده است.
حکمت الله داودی افزود: استان قزوین دارای بزرگان علمی همچون میر عماد ، دهخدا و آثار تاریخی برجسته ای است که همیشه موجب افتخار استان و سالانه پذیرای مهمانان و توریست های ایرانی و خارجی است که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه استان قزوین به مدت 54سال به عنوان پایتخت ایران بوده است ،اظهار داشت : این استان دارای عقبه فرهنگی و اجتماعی بسیار قوی است که یکی از افتخارات آن داشتن شهدایی همچون بابایی ،ابوترابی ، لشگری و شهید رجایی است که به عنوان شهدای شاخص کشور مطرح هستند.
رئیس شورای شهر قزوین تصریح کرد: ارتباط فرهنگی و اجتماعی استان قزوین با سایر ملل، نقش موثری در توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی ایران با سایر کشورها دارد.
داودی تاکید کرد: در حال حاضر 10کشور در این نمایشگاه حضور دارند و امیدواریم با گسترش و ایجاد نمایشگاههای بیشتر این ارتباط هر روز بیشتر شود.
در حاشیه این نمایشگاه از تمبر نمایشگاه فرهنگ ملل رونمایی شد.
هفته فرهنگی قزوین با بیش از 70 عنوان برنامه فرهنگی و ورزشی از سوم تا نهم شهریورماه در حال برگزاری است.

برچسب ها

نمایشگاه قزویننمایشگاه فرهنگ ملل
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا