مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس :

نهمین نمایشگاه گردشگری پارس نیمه آذرماه در شیراز برگزار می شود

عصر نمایشگاه- مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس از افتتاح نهمین نمایشگاه گردشگری پارس در شیراز خبر داد و گفت : این نمایشگاه تخصصی از ۱۴ تا ۱۷ آذرماه در محل نمایشگاه های بین المللی فارس – شهرک گلستان در شیراز برگزار می شود.

نهمین نمایشگاه گردشگری پارس نیمه آذرماه در شیراز برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از میراث آریا ، دکتر مصیب امیری در جلسه هم اندیشی با بخش خصوصی در رابطه با چگونگی برگزاری نهمین نمایشگاه گردشگری شیراز گفت : با توجه به این که فارس دارای ظرفیت ها و پتانسیل های متعددی در حوزه گردشگری می باشد می تواند میزبان مناسبی برای برپایی جشنواره ها و نمایشگاه های تخصصی بین المللی باشد که تا کنون در تلاش هستیم که نهمین نمایشگاه گردشگری پارس را به صورت بین المللی برگزار نماییم . هرچند که نمایشگاه هایی در این سبک تنها در تهران برگزار می شود و استان ها نمایشگاه های منطقه ای یا استانی را برگزار می کنند .

    وی افزود : از تمامی فعالین حوزه گردشگری و بخش خصوصی و دولتی دعوت می کنیم تا در این نمایشگاه حضور فعال داشته باشند . 
    مدیرکل میراث فرهنگی فارس ادامه داد : نمایشگاه های تخصصی گردشگری فرصت مناسبی برای ارائه و معرفی ظرفیت های استان است و امید است با برپایی چنین نمایشگاه هایی شاهد رونق و توسعه گردشگری فارس باشیم .

    امیری در خصوص اهداف این نمایشگاه تخصصی گفت : دعوت از قومیت های مختلف از سراسر کشور و سعی در احیای میراث ناملموس هر منطقه از قبیل موسیقی محلی ، خوراک محلی ، پوشاک و صنایع دستی ، معرفی فعالان و حوزه های مختلف گردشگری و سعی در فراهم کردن هر چه بیشتر زیرساخت های مناسب جهت رشد و هم گامی با بازار جهانی در صنعت گردشگری ، شناسایی و معرفی پتانسیل های بالقوه فراوان در زمینه اکوتوریسم و کمک به بالفعل شدن آنها از طریق پرداختن به توانمندی ها و نقاط قوت ، آشنایی هر چه بیشتر عامه مردم با مقوله سفر ، گردشگری و سازمان های فعال و مرتبط در این زمینه ، ایجاد چشم اندازهای جدید در حوزه گردشگری ، کمک به معرفی کسب و کارهای کوچک و نوپا و رشد سریعتر آنها در این صنعت ، ارتقاء جایگاه صنعت توریسم و ایجاد فرهنگ پذیرش گردشگر ، تلاش جهت ایجاد مراودات توریستی و اقتصادی ما بین فعالین عرصه صنعت گردشگری ، ترغیب شرکت ها و فعالین گردشگری بین المللی جهت سرمایه گذاری و معرفی ظرفیت ها و توانمندی های مناطق و اقوام مختلف ایران و برگزاری کارگاه های مختلف آموزشی در حوزه های گردشگری در حاشیه نمایشگاه از جمله اهداف برپایی این نمایشگاه می باشد .

    وی با اشاره به این که 8 دوره از برپایی این نمایشگاه می گذرد افزود : مدیریت و برگزاری چنین نمایشگاه هایی با اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس بوده است و امیدواریم نمایشگاه نهم نیز با کیفیتی در سطح بین المللی برگزار شود .

    وی از قطعی شدن حضور 25 شرکت و موسسه گردشگری استان های مختلف کشور مانند اصفهان ، فارس ، تهران و یزد و همچنین کشور های مختلف اروپایی و آسیایی در این نمایشگاه خبر داد .

    گفتنی است در این جلسه که با میزبانی اداره کل  میراث فرهنگی فارس برگزار شد ، جمعی از فعالین حوزه گردشگری ، رئیس جامعه هتلداران و جمعی از مدیران هتل های فارس حضور داشتند .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت