با ارائه بیش از ۳۰۰ نوع از انواع گل‌های زینتی و آپارتمانی ؛

نخستین نمایشگاه گل و گیاه محمودآباد افتتاح شد

عصر نمایشگاه- نخستین نمایشگاه گل و گیاه محمودآباد با ارائه بیش از ۳۰۰ نوع از انواع گل‌های زینتی و آپارتمانی و فضای سبز افتتاح شد.

نخستین نمایشگاه گل و گیاه محمودآباد افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، امروز نخستین نمایشگاه گل و گیاه محمودآباد با ارائه بیش از 300 نوع از انواع گل های زینتی و آپارتمانی و فضای سبز در محل سالن ورزشی شهید رجایی این شهر افتتاح شد.

    فرماندار محمودآباد در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: 78 هکتار از اراضی کشاورزی محمودآباد زیر کشت گل و گیاه رفته و بیش از 625 نفر در این حوزه فعال بوده و این شهرستان از سهم هفت درصدی صادرات گل در مازندران برخوردار است.

    یحیی یوسف‌پور افزود: تجارت گل در دنیا سودآورترین تجارت محسوب شده و یکی از بحث‌های که می‌توانیم در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری دنبال کنیم توسعه و ترویج گل و گیاه و تجارت گل محسوب می‌شود.

    وی تصریح کرد: محمودآباد از ظرفیت‌های اقلیمی و جغرافیایی استثنایی بهره‌مند بوده و با توجه به اینکه رتبه نخست استان در حوزه گل‌های زینتی را کسب کرده و بیشترین گلخانه‌ها و مساحت زیر سطح کشت گل را در مازندران دارد، درصدد این هستیم که محمودآباد را به عنوان پایتخت گل و گیاه شهرهای شمالی کشور مطرح کنیم.

    فرماندار محمودآباد گفت: این نمایشگاه با 44 غرفه در زمینی به مساحت یک‌هزار و 200 مترمربع و با مشارکت 22 شرکت تولیدی گل و گیاه و صنایع وابسته و با ارائه بیش از 300 نوع از انواع گل‌های زینتی و آپارتمانی و فضای سبز به مدت پنج روز از 21 شهریور الی 25 شهریور برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

    *هزینه بالای تولید محصولات

    استاندار مازندران نیز گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی و مکانی محمودآباد که بسیار عالی است باید هدفمند کار کنیم و با توجه به مشکلات بخش تولیدی که داریم باید در این زمینه بیشتر کار کنیم.

    ربیع فلاح‌جلودار افزود: یکی از مشکلات هزینه بالای تولید محصولات است و در ضمن کیفیت محصولات هم قابل رقابت نیست که بتوان این محصولات را صادر کرد پس باید برای رقابت با کشورهای هدف کیفیت تولید محصولات را بالا ببریم.

    وی درباره قابلیت‌های مازندران برای پرورش گل و گیاه، اظهار کرد: استعدادها و قابلیت‌هایی که در مازندران از رامسر تا گلوگاه دارد بی‌نظیر است و واحدهای کوچک تولیدی باید در سایه سیاست‌های حمایتی بزرگ شده و سرمایه‌گذاری شود و امروز باید دولت سیاست‌های روشنی داشته باشد و چرا در کشور گل و گیاه باید وارد شود.

    این مسؤول ادامه داد: بیشترین تولید گل و گیاه زینتی و آپارتمانی کشور در اختیار مازندران است و در این زمینه باید از ظرفیت‌های اتحادیه تعاونی و شرکت‌های تعاونی در این حوزه بهره‌مند شویم و دولت برای فعالان حوزه گل و گیاه و کشاورزان باید چتر حمایتی خود را فعال کند.

    فلاح‌جلودار در پایان گفت: باید در حوزه گل و گیاه از سبد کیفی و تحقیقاتی و علمی باید تلاش شود و در قالب تشکل‌ها این نمایشگاه باید خروجی داشته باشد و از دانشجویان و اساتید این حوزه بهره بگیریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت