به همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ؛

نمایشگاه سراسری صنایع دستی ۱۸ استان کشور در یاسوج گشایش یافت

عصر نمایشگاه- دومین نمایشگاه سراسری صنایع دستی، هنرهای سنتی و هدایای محلی ۱۸ استان کشور در آیینی در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گشایش یافت.

نمایشگاه سراسری صنایع دستی ۱۸ استان کشور در یاسوج گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در این آیین که یکشنبه شب برگزار شد، گفت: این نمایشگاه در قالب 50 غرفه و با حضور بیش از 100 هنرمند صنایع دستی از 18 استان کشور به مدت یک هفته آماده بازدید علاقه مندان است.
    محمود باقری اظهار کرد: ساعت بازدید این نمایشگاه همه روزه از ساعت 16 عصر تا 22شب است.
    وی افزود: آثار موجود در این نمایشگاه در رشته های حصیربافی، کپوربافی، صدف های دریایی، زیورآلات سنتی، البسه محلی، خاتم کاری، قلم کاری، خراش روی شیشه، سفال، سرامیک و مصنوعات چرمی و چوبی است.
    باقری بیان کرد: 18 استان شرکت کننده در این نمایشگاه شامل خوزستان، بوشهر، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، تهران، خراسان رضوی، فارس، کرمان، اصفهان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، همدان، زنجان، قزوین، قم و گیلان است.
    نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز نمایشگاه را فرصتی ارزنده برای تبادل فرهنگی مردم و هنرمندان صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد با دیگر استان های کشور دانست.
    غلام محمد زارعی گفت: امید است این نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی و اقتصادی مطلوبی برای مردم استان و هنرمندان شرکت کننده در آن داشته باشد.
    وی اظهار کرد: نمایشگاه های سراسری صنایع دستی دارای اهداف فرهنگی و اقتصادی هستند و باید در کنار آنها نیز تلاش شود مردم بتوانند از تجارب و دستاوردهای مهم صنایع دستی و هدایای محلی دیگر نقاط کشور استفاده بهینه کنند.
    وی عنوان کرد: باید صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد و فعالیت های مربوط به این حوزه بیش از پیش توسعه داده شود زیرا نتایج مطلوبی به دنبال دارد.
    این نمایشگاه به همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در منطقه شرف آباد یاسوج گشایش یافت و در آیین افتتاح آن نیز جمعی از مسئولان اجرایی، هنرمندان صنایع دستی و قشرهای مختلف مردم استان حضور داشتند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت