دبیر انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران :

دولت در برقراری نمایشگاه ها به بخش خصوصی کمک کند

عصر نمایشگاه- به گفته فروهر، لجستیک، حمل و نقل و هزینه های آن، دسترسی به بازارهای هدف در این صنعت خیلی مهم است. او ادامه داد: تولیدات ما حجیم و سنگین است، به همین دلیل حمل و نقل خوب و مطلوب تاثیر زیادی در فروش و صادرات آن دارد.

دولت در برقراری نمایشگاه ها به بخش خصوصی کمک کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از سایت خبری اتاق تهران ، پیمان فروهر، دبیر انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران درباره مشکلات و مسایل تولیدکنندگان آب معدنی و آشامیدنی گفت: چندسالی است که صنعت ما در حوزه صادرات موفق نبوده است. البته این موضوع ناشی از ترکیبی از دلایل بوده است.

    به گفته فروهر، لجستیک، حمل و نقل و هزینه های آن، دسترسی به بازارهای هدف در این صنعت خیلی مهم است. او ادامه داد: تولیدات ما حجیم و سنگین است، به همین دلیل حمل و نقل خوب و مطلوب تاثیر زیادی در فروش و صادرات آن دارد.

    فروهر تاکید کرد: زمانی که قیمت حامل های انرژی افزایش پیدا می کند، باعث می شود تا حمل و نقل هم گران تر شود. به این ترتیب، محصولات با قیمت بالاتری به دست مصرف کننده می رسد. در بحث صادرات هم قیمت تمام شده موضوع خیلی مهمی است. اما چون ما زیرساخت های حمل و نقل را در اختیار نداریم، افزایش قیمت حامل ها روی صنعت ما تاثیر زیادی می گذارد.

    براساس صحبت های او، بازارهای عمده هدف صادراتی ایران کشورهای حوزه خلیج فارس است، که این کشورها هم به کیفیت بسته بندی خیلی اهمیت می دهند. دبیر انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی همچنین ادامه داد: محصولات ایرانی از نظر کیفیت خود محصول مشکلی ندارند. اما چندسال گذشته تحریم ها روی ثبات و پایداری صنایع مختلف تاثیر گذاشت. به این ترتیب هم بسته بندی ما با سلیقه این مناطق منطبق نیست.

    او همچنین اضافه کرد: دیگر بازارهای صادراتی هم مشکلات خاص خودشان را  دارند. به طور مثال یکی از بازارهای صادراتی ایران کشور عراق است، اما چند سالی می شود که به دلیل داعش و ناامنی در آن مناطق، صادرات هم تضعیف شده است. به همین دلیل هم میزان صادرات در طی سال های گذشته روند نزولی داشته است.

    فروهر همچنین گفت: باید دقت کرد که صادرات مستلزم حضور در نمایشگاه هاست. در طول سال هم در کشورهای مختلف دنیا نمایشگاه های زیاد برگزار می شود. اما واقعیت این است که برای حضور در نمایشگاه باید غرفه گرفت و نیرو و همچنین یکسری محصولات هم به این نمایشگاه ها فرستاد، این درحالی است که تمام این اقدامات هزینه بر است و تولیدکننده ای که این سال ها با مشکلاتی زیادی رو به رو بوده است، قدرت بر آمدن از این هزینه ها را ندارند. به همین دلیل هم واحدهای ما این قدرت را ندارند و دولت باید کمک کند.

    براساس صحبت های فروهر، بیشتر بازار صادرات آب آشامیدنی و معدنی ایران، کشورهای عراق، افغانستان است که در این سال ها ناامنی های داخلی شان باعث کاهش صادرات به آنها شده است، علاوه بر این کشورها، مقداری هم به کشورهای آسیای میانه از جمله ازبکستان هم صادر می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت