در حاشیه بیستمین نمایشگاه مد و لباس اسلامی مطرح شد:

حمایت ازطراحان لباس، تنها راه ترغیب مردم به پوشش‌های ایرانی

عصر نمایشگاه- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان گفت: مقابله با مدگرایی به هیچ عنوان پاسخ نمی‌دهد بلکه تشویق و حمایت ازطراحان لباس در نمایشگاه های مد و لباس اسلامی برای حفظ ارزش‌ها و فرهنگ‌های اسلامی، تنها راه ترغیب مردم به پوشش‌های ایرانی است.

حمایت ازطراحان لباس، تنها راه ترغیب مردم به پوشش‌های ایرانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش « عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ،طاهره دوروزی در حاشیه بیستمین نمایشگاه مد و لباس اسلامی، ایرانی اظهار داشت: پوشش یک نیاز فطری و ذاتی انسان است که هم موجب آراستگی افراد بوده و هم یک عملکرد اجتماعی برای تثبیت جایگاه و هویت افراد به شمار می‌رود.

    مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان گفت: پوشش نشانه و ابزاری برای تبیین ارزش‌ها بوده و فرهنگ و نماد هر کشور است که همیشه با هنجارها و ارزش‌های اخلاقی جامعه درهم تنیده شده است.

    وی به پیدایش مد توسط کشورهای غربی اشاره و تاکید کرد: پس از انقلاب صنعتی اروپا، غربی‌ها به جایگاه پوشش در جامعه پی بردند و با اطلاع‌رسانی گسترده سلطه فرهنگی را برای جوامع تحت سلطه ایجاد کردند.

    دوروزی با بیان اینکه سلطه فرهنگی تمامی ارزش‌های یک جامعه را زیر سوال می‌برد، عنوان کرد: باید مد و مدگرایی را با مهندسی فرهنگی در جامعه کنترل کنیم.

    وی تصریح کرد: مد همانند شمشیر دولبه‌ای است که میل هم‌گرایی و متمایز بودن را در افراد ایجاد می‌کند‌‌.

    مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان تاکید کرد: راهکارهای قهری و پلیسی در برابر مد و مدگرایی جواب نمی‌دهد و شاید در کوتاه‌مدت تاثیرگذار باشد ولی در بلندمدت نتیجه عکس در پی دارد.

    وی با بیان اینکه هدف اسلام از پوشش، اخلاق تربیتی و پیشگیری از گناه و انحراف است، اظهار داشت: پوشش مورد نظر اسلام مد و لباس‌های منطبق بر پوشش ایرانی اسلامی است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت