مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس :

برگزاری سومین جشنواره صنعت چاپ در استان فارس

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به اینکه سومین جشنواره خانواده صنعت چاپ استان همزمان با ولادت حضرت امام موسی کاظم (ع) برپا می‌شود، گفت: نیم درصد از سود حاصل از چاپ سالانه برای ترویج خواندن کتاب و روزنامه‌خوانی اختصاص یابد.

برگزاری سومین جشنواره صنعت چاپ در استان فارس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ، بهزاد مریدی در دیدار با فعالان صنعت چاپ خواستار آماده‌سازی مجموعه مقالاتی پیرامون صنعت چاپ برای ارائه در روز بزرگداشت چاپ شد و اظهار داشت: انجمن مفاخر کشور هم آمادگی دارد این مقالات را به شکل کتاب منتشر کند و به نظرمی‌رسد با محوریت رونمایی از تندیس و بزرگداشت بزرگان صنعت چاپ فارس می‌شود این روز را در خور خانواده این صنعت غنی ساخت.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با مهم ارزیابی کردن تاریخچه صنعت چاپ در خطه فارس عنوان کرد: وزارت ارشاد به این نتیجه رسیده است که امسال در سراسر ایران روز صنعت چاپ برگزار شود، از این رو ما نیز باید یک گام از آن پیشتر باشیم و کاری زیبنده و ارزشمند انجام بگیرد.

    وی از آمادگی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برای انتشار تمبر یادمان صنعت چاپ فارس خبر داد و گفت: چنانچه بتوانیم موزه چاپ را با استفاده از آنچه از سال‌ها تلاش چاپخانه ادیب مصطفوی یا چاپ دنیا به جا مانده گردآوری کنیم، می‌شود در کنار داشته‌های تاریخی انتشارات نوید شیراز این موزه را به سرانجام رسانید.

    مریدی خواستار مشارکت فعالان حوزه صنعت چاپ استان شد و تصریح کرد: نبود اتحادیه و انجمنی تحت عنوان صنعت چاپ سبب شده بخشی از فعالیت‌های چاپی استان به خارج از جغرافیای فارس راهی شود قطعا با وجود چنین نهادی دیگر هیچ یک از مدیران به خود اجازه خروج چنین سرمایه‌هایی نمی‌دهند.

    مریدی با اشاره به نمایشگاه کتاب فارس که سال گذشته برگزار شد، عنوان کرد: نمایشگاه کتاب فارس با یک میلیون بازدیدکننده و میزان فروش معادل 3 میلیارد تومان ظرفیت بزرگی را پیش روی صنعت چاپ کشور می‌گذارد از این رو باید قدردان چنین ظرفیتی بود زیرا ما تا پیش از این در فهرست نمایشگاه‌های استانی کتاب در ردیف هشتم قرار داشتیم.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس خواستار تشویق مردم به روزنامه خوانی شد و گفت: نیم درصد از سود حاصل از چاپ سالانه برای ترویج خواندن از جمله کتابخوانی و روزنامه خوانی اختصاص یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت