در محل دائمی نمایشگاه های استان یزد ؛

نخستین نمایشگاه توانمندی های روستاییان یزد برگزارمی شود

عصر نمایشگاه- مدیرکل دفتر امورشهری، روستایی و شوراهای استانداری یزد گفت: نخستین نمایشگاه توانمندی های روستاییان استان روز چهارشنبه در محل دائمی نمایشگاه های استان در یزد گشایش می یابد.

نخستین نمایشگاه توانمندی های روستاییان یزد برگزارمی شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، محمود شاکری شمسی در جمع خبرنگاران استان زمان برگزاری این نمایشگاه را از 24 تا 28 شهریورماه اعلام کرد و افزود: در این نمایشگاه در قالب 210 غرفه به وسعت افزون بر چهار هزار و 500 متر مربع توانمندی های روستاییان استان در معرض دید عموم قرار می گیرد.
    وی اظهار کرد: روستاهای تمام شهرستان های استان در این نمایشگاه حضور دارند و برای هر شهرستان 21 غرفه در نظر گرفته شده است.
    شاکری شمسی با بیان اینکه یک سالن هم با ظرفیت دو هزار نفر برای برگزاری مراسم شب روستا با هدف معرفی جاذبه های گردشگری و توانمندی های شهرستان ها در نظر گرفته شده، افزود: هر شب توانمندی های روستایی دو شهرستان استان بر اساس برنامه ریزی های انجام شده با مدیریت فرمانداری ها به نمایش گذاشته می شود.
    وی معرفی توانمندی های روستاهای استان، معرفی روستاهای نمونه، جاذبه های فرهنگی، جذب گردشگر و آشنایی شهرنشینان با ظرفیت و قابلیت های روستاییان را از اهداف برپایی این نمایشگاه بیان کرد و گفت: این نمایشگاه را از نظر اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برای استان ارزشمند و مهم است.
    مدیرکل دفتر امورشهری، روستایی و شوراهای استانداری یزد خاطر نشان کرد: همچنین غرفه های برتر نمایشگاه براساس ارزیابی هایی که صورت می گیرد به نمایشگاه توانمندی های روستاییان کشور که دی ماه در تهران برگزار می شود، راه می یابند.
    شاکری شمسی تصریح کرد: این نمایشگاه با همکاری دفتر شهری، روستایی و امور شوراهای استانداری، فرمانداران، بخشداران، اتحادیۀ تعاونی ها، دهیاری ها و دستگاه های اجرایی استان برگزار می شود.
    مدیرکل دفتر امورشهری، روستایی و شوراهای استانداری یزد روستاها را مظهر تولید و خودکفایی دانست و باتاکید بر انجام اقدامات عملی برای تحقق شعار امسال افزود: برای تحقق این شعار باید از مصرف گرایی به سمت خوداتکایی و استقلال حرکت کنیم.
    شاکری شمسی مهاجرت معکوس را از راهبردهای دولت تدبیر و امید دانست و اضافه کرد: باید تلاش کرد روستاها دوباره زنده و پویا شوند.
    از جمعیت یک میلیون و 80هزار نفری استان یزد، حدود 20 درصد روستایی و مابقی ساکن مناطق شهری هستند و این استان حدود سه هزار روستا و آبادی دارد که 980روستای آن دارای سکنه است .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت