آینده رو به رشد

عصر نمایشگاه- درباره کار در صنعت نمایشگاهی سخن بسیار رفته است؛ کاری که با شتاب انجام می‌شود و با ساعت‌های طولانی همراه است.

آینده رو به رشد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، برای کسی که می‌خواهد ساعت 5 بعدازظهر کارش تمام شود و کاری روزمره داشته باشد، در نمایشگاه جایی نیست. اما بعد از این کار سخت، انرژی و خشنودی حاصله بسیار است و هیچ چیز نمی‌تواند افتخار نمایشگاهی را که به خوبی برگزار شده، از بین ببرد. مشکل اینجاست که این صنعت هنوز مهارت‌های لازم استخدامی را مشخص نکرده است و به همین علت معدودی از شرکت‌های نمایشگاهی توانسته‌اند به سهم بالای بازار دست یابند. باید به نوع افرادی که استخدام می‌شوند به دقت فکر کنیم. چگونه باید افراد مناسب را برای کار در صنعت نمایشگاهی انتخاب کنیم؟ در اینجا چند پیشنهاد برای شروع ارائه می‌شود:
    1) آیا واقعا به پرسنل جدید نیاز دارید؟ ابتدا به این بیندیشید که آیا اکنون فرصت مناسبی برای سازماندهی مجدد و توسعه از درون سازمان نیست؟ همچنین شاید واقعا برخی از مشاغل اضافی باشند یا بهتر باشد که برون‌سپاری شوند.
    2) هنگامی که کسی سازمان را ترک می‌کند، مطمئن شوید که مصاحبه کاملی با وی انجام می‌شود. به این ترتیب درمی‌یابید که هنگام استخدام داوطلب بعدی دنبال چه کسی بگردید.
    3) در تعیین مهارت و شرایط لازم برای پست سازمانی مورد نظر، شفاف عمل کنید. گاهی کار بیش از حد واقعی ارزش‌گذاری می‌شود. اگر عملا به دنبال پرسنل فروش تلفنی غرفه‌های نمایشگاهی هستید، تبلیغ برای یک «مدیر حسابداری مجرب» مناسب نیست.
    4) مشخصات صحیح شغلی و فردی را تعیین کنید. از متخصصان برای تهیه پروفایل شغلی استفاده کرده و برای علاقه‌مندان ارسال کنید. در این حالت داوطلبان علاقه‌مند متوجه می‌شوند که آیا باید رزومه ارائه کنند یا خیر. به این ترتیب از اتلاف وقت هر دو طرف جلوگیری می‌شود.
    5) ضرورتی ندارد که از شرکت کاریابی استفاده کنید اما حتما  قواعد آنها را به‌کار بگیرید.
    6) هنگامی که به فهرست کوتاهی از داوطلبان رسیدید، به یاد داشته باشید که «فروش» یک فرآیند دو‌طرفه است. به طور متوسط 40 درصد داوطلبان، شغل پیشنهادی خود را به دست نمی‌آورند. مصاحبه و اوراقی که داوطلبان علاقه‌مند پر‌می‌کنند، به آنها نشان می‌دهد که اگر به سازمان محلق شوند چه چیزی در انتظارشان است.
    7) روش‌ها و سیاست‌های اخلاقی استخدام بدون تبعیض را مد نظر قرار دهید. کمتر کسی است که خود را قائل به تبعیض بداند اما اغلب ناخودآگاه تبعیض قائل می‌شویم. در همه جوانب فرآیند استخدام تعمق کنید.
    8) مصاحبه یک علم است. اینکه به داوطلب بگویید‌: «درباره خودت بگو» ساده‌ترین، بی‌ثمرترین و خالی‌ترین عبارت قابل تصور است. باید در نظر داشته باشید تا حدود 6 سوال مرتبط با شغل را مطرح کنید که قبلا نوشته‌اید و باید از هر داوطلب آنها را بپرسید (به یاد داشته باشید بدون تبعیض). سپس می‌توانید سوالات مکمل را مطرح کنید اما مطمئن شوید که هم سوال‌ها و هم پاسخ آنها را روی کاغذ می‌آورید.
    9) از تکنیک‌های استفساری مستدل استفاده کنید؛ به عبارت دیگر از داوطلبان بخواهید تا آن را ثابت کنند. اگر داوطلبان به شما می‌گویند در گفت‌وگو با مشتریان عالی عمل می‌کنند، از آنها بخواهید تا مثالی ارائه کنند. در این راه از ایفای نقش ترسی نداشته باشید تا بتوانید واقعا آنها را بیازمایید. مثلا بگویید: «تصور کنید که من مشتری نمایشگاه شما هستیم. چه‌کار می‌کنید اگر .....؟»
    10) حتما با معرف‌های آنها صحبت کنید. شاید بتوانید طی این گفت‌وگوها علامت‌های قرمز را روشن کنید و از رضایت و نقطه نظر مثبت معرف‌ها مطمئن شوید. هر قدر هم که داوطلب به نظر مناسب باشد اما هرگز به شانس و احتمال متکی نباشید.  استخدام صحیح فرآیندی زمانبر است اما تاثیر آن بر سازمان از هر عامل دیگری بیشتر است. یک ضرب‌المثل هندی می‌گوید: «اگر برای یک سال آینده برنامه‌ریزی می‌کنید، برنج پرورش دهید.  اگر برای 10 سال آینده برنامه‌ریزی می‌کنید، درخت پرورش دهید. اگر برای 100 سال آینده برنامه‌ریزی می‌کنید، انسان پرورش دهید.»

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت