دانشور:

نمایشگاه زنان و تولید ملی شعار اقتصاد مقاومتی را عملی کرد

عصر نمایشگاه- عضو شورای شهر تهران گفت: در شرایطی که همه در رابطه با تحقق اقتصاد مقاومتی شعار می‌دهند، ستاد توانمندسازی بانوان شهرداری تهران به معنای واقعی کلمه گام‌های عملی در این زمینه برداشته و این شعار را محقق ساخته است.

نمایشگاه زنان و تولید ملی شعار اقتصاد مقاومتی را عملی کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از ستاد خبری نهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی، فاطمه دانشور، عضو شورای شهر تهران، تحقق اقتصاد مقاومتی را هدف مشترک تمام فعالان حوزه‌ی اقتصاد و جامعه دانست و افزود: این نمایشگاه و کالاهای عرضه شده در آن نشان می‌دهد که ستاد توانمندسازی زنان در سه حوزه‌ی آموزش، تولید و عرضه کالاها به شکل بسیار موفقی عمل کرده است.

    دانشور اشتغال‌زایی برای زنان سرپرست خانوار را یکی دیگر از دستاوردهای مهم ستاد توانمندسازی زنان دانست و تاکید کرد: با توجه به زنانه شدن معضل فقر یکی از دستاوردهای برپایی این نمایشگاه درآمدزایی برای زنان است.

    وی افزود: این مهم در شرایطی محقق شده که بسیاری از زنان سرپرست خانوار دغدغه درآمد و مشکل مالی دارند. در واقع می‌توان گفت ستاد توانمندسازی زنان شهرداری تهران با مجموعه‌ی فعالیت‌هایی که انجام داده، توانسته این دغدغه را در بین تعداد چشمگیری از زنان سرپرست خانوار و خانواده‌هایشان کاهش دهد و در مقابل شرایط اشتغال پایدار برای آن‌ها به وجود آورد.

    عضو شورای شهر تهران خدمت به صنعت پوشاک را یکی دیگر از دستاوردهای برگزاری این نمایشگاه دانست و گفت: اجرای این طرح‌ها با بهره‌گیری از نیروی کار داخل کشور -آن هم قشر ضعیفی که همواره مشکل اشتغال دارد- می‌تواند به صنعت پوشاک کشور کمک کند. فعالان صنعت پوشاک معتقدند که در سال‌های اخیر این صنعت از واردات انبوه پوشاک، ضربه‌ سنگینی خورده است. به همین دلیل فکر می‌کنم فرصت‌هایی مثل نمایشگاه زنان و تولید ملی علاوه بر اشتغال‌زایی، قدمی بزرگ در راه خدمت به صنعت پوشاک نیز هست.

    دانشور با بیان این مطلب که حمایت مالی و کمک مادی فقط بخشی از نیاز یک زن سرپرست خانوار را آن هم به صورت مقطعی برطرف می‌کند و به نیازهای دیگر او از جمله نیاز‌های روحی توجهی نمی‌کند، افزود: اما در مدل توانمند سازی ستاد، زنان سرئرست خانوار ابتدا یک حرفه را یاد می‌گیرند، بعد با تولید کالا (چه برای خودشان و چه برای تولیدکنندگان شناخته شده) صاحب کار و درآمد ثابت می‌شوند که نیاز مالی‌شان را بر طرف می‌کند.

    وی ادامه داد: از سوی دیگر کار کردن و حضور در مکان‌های اجتماعی، باعث تبادل اطلاعات بین این زنان می‌شود و باعث می‌شود برخی از آن‌ها که مهارت‌های زندگی را به دلیل شرایط سخت زندگی نیاموخته‌اند، این موارد را از یکدیگر یاد بگیرند.

    دانشور همچنین در رابطه با بحث آموزش به این زنان گفت: فعالیت‌های ستاد توانمندسازی به ویژه در مراکز کوثر فرصتی را برای زنان ایجاد می کند که علاوه بر حرفه آموزی بتوانند این حرفه را تبدیل به درآمد کنند و محصولات با کیفیتشان را به فروش برسانند.

    دانشور معتقد است برپایی نمایشگاه‌های این‌چنینی باعث آشنایی مردم با کالای تولید داخل، خرید این کالاها و در نهایت نهادینه شدن مصرف کالاهای ملی می‌شود.

    این عضو شورای شهر تهران یکی از مزیت‌های نمایشگاه زنان و تولید ملی را متنوع بودن کالاهای ارائه شده دانست و گفت: در این نمایشگاه اجناس باکیفیت و متنوعی ارائه شده و بازدید کنندگان از نمایشگاه با هر سلیقه‌ای می‌توانند کالاهای متنوع و با کیفیت را از بین اجناس داخلی انتخاب کنند.

    وی گفت: در صحبتی که با تولیدکنندگان داخلی حاضر در نمایشگاه داشتم، این تولیدکنندگان از میزان فروش و سفارششان رضایت داشتند و از اینکه فرصتی به وجود آمده که اجناسشان را در داخل کشور به فروش برسانند کاملا راضی هستند.

    دانشور درباره‌ کیفیت اجناس ارائه شده در این دوره از نمایشگاه افزود: کیفیت کالاهای تهیه شده توسط واحدهای کوثر در حد قابل قبولی بود و این اجناس از استاندارهای بالایی برخوردار بودند. این میزان از کیفیت نشان می‌دهد که می‌توانیم به محصولات تولیدی زنان سرپرست خانوار اعتماد کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت