در نمایشگاه توانمندی‌های سمیرم صورت گرفت ؛

دعوت پیام‌آوران سبز سمیرم از مردم برای دوستی با طبیعت در نمایشگاه توانمندی‌ها

عصر نمایشگاه- غرفه انجمن پیام‌آوران سبز سمیرم با ایجاد فضایی خلاقانه و جذاب مخاطبان را به دوستی و ارتباط با طبیعت دعوت می‌کند.

دعوت پیام‌آوران سبز سمیرم از مردم برای دوستی با طبیعت در نمایشگاه توانمندی‌ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، نمایشگاه توانمندی‌های سمیرم از 25 شهریورماه به مناسبت هفته فرهنگی و اجتماعی سمیرم کار خود را با هدف معرفی توانمندی‌های این شهرستان در حوزه‌های مختلف آغاز کرده و تا 28 شهریورماه در محل سالن ورزشگاه شهید صابری دایر است.

    در این نمایشگاه که با همت فرمانداری و اداره میراث و فرهنگی سمیرم برگزار شده است علاوه بر ادارات و نهادهای دولتی حضور فعال سازمان‌های مردم‌نهاد از جمله انجمن «پیام‌آوران سبز طبیعت» به چشم‌ می‌خورد که فعالیت‌ها و عملکرد خود را در حوزه محیط‌زیست و طبیعت به نمایش گذاشته‌اند.

    غرفه انجمن پیام‌آوران سبز سمیرم از غرفه‌های پرطرفدار و دیدنی نمایشگاه توانمندی‌های سمیرم است که با ایجاد فضایی خلاقانه و جذاب مخاطبان را به دوستی و ارتباط با طبیعت دعوت می‌کند.

    استفاده از مواد دورریختنی (بازیافت)، نمایشگاه مردم‌شناسی، صیانت از آب، جمع‌آوری سر بطری برای خرید ویلچر و احیاء فرهنگ دوستی با طبیعت و مشارکت مردم در حفظ محیط‌زیست ازجمله پیام‌های این غرفه است.

    گروه دوستداران طبیعت سمیرم یک‌نهاد مردمی است که با 3 سال سابقه در زمینه محیط‌زیست و طبیعت، پیگیری معضلات زیست محیط شهرستان و فرهنگ‌سازی حفاظت از محیط‌زیست فعالیت می‌کند.

    *جمع‌آوری 25 هزار سربطری نوشابه برای خرید ویلچر در سمیرم

    مهدی بهرامیان مسئول مسؤول انجمن پیام‌آوران سبز سمیرم هدف اصلی از برپایی این نمایشگاه را احیاء فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست می‌داند و می‌گوید: در این غرفه فعالیت‌های مختلف انجمن ازجمله به نمایش گذاشتن آثار هنری و زیبا ساخته‌شده با استفاده از مواد زائد و دورریختنی ازجمله پلاستیک، قوطی‌های کنسرو، بطری‌های آب‌معدنی و... که پیام آن حفظ محیط‌زیست و طبیعت است.

    وی افزود: رها کردن موادی از جمله کیسه‌های پلاستیکی محیط‌زیست را با خطر آلودگی مواجه می‌کند که با برپایی این نمایشگاه سعی کنیم مردم را به استفاده مجدد از اقلام بازیافتی تشویق کنیم.

    بهرامیان اذعان داشت: با جمع آوری 150 هزار در بطری‌ و فروش آن، یک عدد ویلچر خریداری و به نیازمندان اهدا می‌شود که تاکنون 25 هزار سربطری در سمیرم جمع‌آوری و تحویل موزه تنوع زیستی شهرستان شده است.

    وی همچنین از به نمایش گذاشتن وسایل زندگی مردم شهرستان در قدیم در این غرفه خبر داد و گفت: ایجاد نمایشگاه مردم‌شناسی باهدف آشنایی بیشتر نسل جدید با امکانات و وسایل زندگی مردم شهرستان در قدیم است.

    مسؤول انجمن پیام‌آوران سبز سمیرم اضافه کرد: نمایشگاه دائمی آن نیز در محل موزه تنوع زیستی و فرهنگی شهرستان در خیابان شهید مطهری دایر است.

    وی بابیان اینکه در موزه تنوع زیستی سمیرم صنایع‌دستی، ادوات کشاورزی و وسایل روزمره زندگی مردم شهرستان در قدیم به نمایش گذاشته‌شده است، اظهار کرد: فعالیت‌های مربوط به مردم‌شناسی در هر منطقه نمایانگر هویت و فرهنگ و پیشینه مردم آن دیار است که شهرستان سمیرم یکی از مناطق باسابقه تاریخی و فرهنگی استان اصفهان است.

    بهرامیان همچنین به تشکیل کمیته صیانت از آب توسط این نهاد مردمی خبر داد و گفت: این کمیته در راستای حفظ و صیانت از آب‌های شهرستان و جلوگیری از اجرای طرح‌های غیر کارشناسی انتقال آب شهرستان تشکیل‌شده است که از صاحب‌نظران در حوزهٔ آب و کشاورزی برای عضویت در این گروه دعوت می‌شود.

    گفتنی است ،جشنواره هفته فرهنگی و اجتماعی سمیرم با عنوان «سرزمین هزارچشمه» از 25 شهریورماه با برپائی نمایشگاه توانمندی‌های سمیرم کار خود را آغاز کرده و تا روز 28 شهریورماه همزمان با شب عید غدیر خم با اجرای برنامه‌های متنوع و شاد ادامه دارد.

    علاقمندان به بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های شهرستان می‌توانند از ساعت 9 صبح تا 8 شب از این نمایشگاه در محل ورزشگاه شهید صابری سمیرم بازدید کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت