معاون وزیر ارشاد:

نمایشگاه‌های کتاب استانی موجب افزایش مصرف کتاب در کشور می‌شود

عصر نمایشگاه- معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه کتاب ارومیه گفت: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استانی موجب افزایش مصرف کتاب در کشور می‌شود.

نمایشگاه‌های کتاب استانی موجب افزایش مصرف کتاب در کشور می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، در این مراسم نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی ، مجرد مدیر کل صدا و سیمای آذربایجان غربی، علی فریدونی مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام محمد باقر کریمی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی حضور داشتند. معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: بسیار خوشحالم در ایام مبارک قربان تا غدیر شاهد افتتاح نمایشگاه کتاب در استانی هستم که در آن ادیان و قومیت‌های مختلف به راحتی در کنار هم زندگی می‌کنند و همزیستی دارند.

    صالحی در ادامه با اشاره به شخصیت‌های علمی و ادبی استان آذربایجان غربی گفت: این استان شخصیت‌های علمی قابل توجهی دارد که هریک از آن‌ها نقش مهمی در تمدن این استان داشته‌اند.

    صالحی با اشاره به دلاوری‌های این استان در 8 سال دفاع مقدس بیان داشت: این استان خط مقدم 8 سال دفاع ایران زمین بود. شهدای گرانقدر این استان همانند شهید باکری همواره به عنوان ستارگان درخشان ایران اسلامی هستند و خواهند بود.

    معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نمایشگاه کتاب ارومیه یکی از نمایشگاه‌های خوب کتاب استانی است و یکی از نکات برجسته این نمایشگاه این است که در محل دائمی برگزار می‌شود که متعلق به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

    وی در ادامه خاطر نشان ساخت: به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب «کتاب مبدا و عصاره تمدن سازی است». تمدن‌ها با کتاب تعریف می‌شوند و معنا پیدا می‌کنند. تمدن‌های بزرگ همانند تمدن ایران، یونان و هند همگی با کتاب شکل گرفته‌اند.

    صالحی در ادامه با اشاره به روند تولید کتاب در کشور گفت: تولید کتاب در کشور ما در شرایط مطلوبی قرار دارد و از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون یک میلیون عنوان کتاب در کشور چاپ شده است. این رقم اندکی نیست و با دوره‌های پیشین برابری نمی‌کند.

    وی در ادامه با اشاره به ایجاد تغییرات در روند تولید کتاب گفت: روند تولید کتاب در کشور باید به شکل کمی و کیفی تغییر یابد. نسبت کتاب خوب به کل کتاب باید افزایش یابد.

    صالحی در ادامه افزود: مصرف کتاب به معنای خرید کتاب و خواندن کتاب باید بهبود یابد و نمایشگاه استانی در این مسیر به خوبی عمل کرده است و این رویکرد در حال اتفاق است. اگر تولید کتاب باشد و مصرف اتفاق نیافتد انگیزه‌های مولف و ناشر کاهش پیدا می‌کند.

    صالحی در ادامه به کارکردهای برگزاری نمایشگاه‌های استانی اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استانی دسترسی به کتاب را تقویت می‌کند و یک فرصت موقت برای دسترسی به کتاب است. در نمایشگاه ارومیه 35 هزار عنوان کتاب عرضه شده و این خود یک فرصت مناسب را برای دسترسی موقت بازدیدکنندگان به کتاب را ایجاد می‌کند.

    وی در ادامه گفت: نمایشگاه‌های کتاب استانی کمک به مصرف کتاب می‌کند و با دسترس قرار دادن کتاب، تخفیفات و یارانه‌ای که در  نمایشگاه‌های کتاب استانی توزیع می‌شود باعث می‌شود که کتاب به شکل مطلوبی مصرف شود.

    صالحی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف جنبی که در نمایشگاه‌های کتاب استانی برگزار می‌شود گفت: برگزاری جشن امضاء کتاب که در نمایشگاه‌ها با جدیت دنبال می‌شوند باعث ایجاد ارتباط نویسنده با خواننده کتاب می‌شود و خواندن کتاب و عطش خرید کتاب افزایش می‌یابد.

    صالحی در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم همزمانی این نمایشگاه با هفته دفاع مقدس نقطه عطفی برای فعالیت‌های فرهنگی استان باشد. پس از پایان مراسم افتتاحیه صالحی از کتاب فروشی شهرکتاب ارومیه نیز بازدید کرد.

    چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان آذربایجان غربی امروز افتتاح و تا 2 مهر ماه فعال خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت