فرماندار اهر:

ایجاد نمایشگاه دایمی در پارک ولایت اهر

عصر نمایشگاه- فرماندار اهر گفت: نمایشگاه دائمی ورنی در پارک ولایت در حال احداث است و مشغول بودن ۲ هزار نفراز مردم این شهرستان دراین صنعت نشان دهنده قطبیت اهر در این حرفه صنایع دستی است.

ایجاد نمایشگاه دایمی در پارک ولایت اهر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، سید محمدعابدی در حاشیه اختتامیه هفتمین جشنواره ورنی اظهار داشت: همان‌طور که مستحضرید جشنواره ورنی هفتمین دوره خود را پشت سر گذاشت و نشان داد که این صنعت جزو ظرفیت‌های اساسی این شهرستان است.

    وی بابیان اینکه تاکنون 300 نفر در شهرستان اهر کارت رسمی صنعتی دریافت نموده‌اند گفت: این تعداد فعال در این صنعت نشان‌دهنده این است که خواستگاه اصلی ورنی شهرستان اهر است و اگر توجه ویژه‌ای به این امر شود و بنا به فرموده مقام معظم رهبری نیز بر اساس اقتصاد مقاومتی توجه به درون است می‌توانیم از این ظرفیت برای ایجاد اشتغال استفاده کنیم و برای قشر عظیمی از جامعه اهر ایجاد اشتغال و درآمد کنیم.

    فرماندار اهر با ذکر اینکه بیش از 2 هزار نفر درزمینهٔ ورنی در این شهرستان فعالیت می‌کنند ابراز داشت: مسئله‌ای که در این زمینه بسیار مهم است و مسئولین باید روی آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند صادرات است تا بتوانند این امر مهم را تحقق بخشند.

    رئیس شورای اداری شهرستان اهر ادامه با اشاره به اینکه فرش و ورنی از محصولات ارزآور برای کشورمان هستند گفت: در کشور ترکیه علاقه‌مندان بسیاری به فرش و ورنی ایرانی وجود دارد چیزی که در هفتمین جشنواره ورنی موردتوجه قرار گرفت توجه به قسمت‌های مختلف صنعت ورنی بافی بود نباید این محصول را فقط به‌عنوان زیرانداز استفاده کرد بلکه می‌توان آن را در انواع کیف‌های گوشی، قبلت و رایانه و مصارف روزانه استفاده کرد.

    عابدی به ایجاد نمایشگاه دائمی ورنی در اهر اشاره کرد و عنوان داشت: نمایشگاه دائمی ورنی در مساحتی معقول در پارک ولایت در حال احداث است که سایر مجتمع‌های گردشگری و رفاهی نیز مکمل آن خواهد بود و مردم عزیز نیز از آن بازدید و استقبال خواهند نمود.

    فرماندار اهر میزان تردد خودروها از محورهای مواصلاتی شهرستان را 35 هزار خودرو در روز عنوان کرد و گفت: اگر برای هر خودروی سواری 4 مسافر در نظر بگیریم روزانه بیش از 100 هزار نفر در محورهای مواصلاتی شهرستان در حال عبور هستند که این میزان در روزهای پایانی هفته به دو برابر و بیشتر افزایش می‌یابد ما نیز برای سوق دادن این مسافران در نمایشگاه‌های ورودی و خروجی شهر اهر برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا بتوانیم از این طریق به اقتصاد شهرستان نیز کمک کنیم.

    رئیس شورای اداری شهرستان اهر با نقش شهرستان اهر در "تبریز 2018" اشاره کرد و ابراز داشت: جشنواره‌های مختلف برگزارشده در شهرستان اهر که تاکنون 4 مورد در سال جاری برگزارشده‌اند همگی مقدمه‌چینی و در راستای گردشگری جهان اسلام که به "تبریز 2018" مشهور شده می‌باشد درواقع قسمتی از "تبریز2018" در شهرستان اهر خواهد بود تلاش ما نیز ایجاد زیرساخت‌های لازم مانند اتمام بزرگراه اهر -تبریز به این منظور است تا بتوانیم در آن زمان به‌خوبی نقش ایفا کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت