دبیر کمیته هماهنگی اقتصاد مقاومتی وزارت نیرو خبر داد

حمایت از طرح‌ها و ابتکارهای شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه آب و فاضلاب امسال

عصر نمایشگاه- دبیر کمیته هماهنگی اقتصاد مقاومتی وزارت نیرو از حمایت طرح‌ها و ابتکارهای شرکت‌های دانش بنیان در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تأسیسات آب و فاضلاب خبر داد.

حمایت از طرح‌ها و ابتکارهای شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه آب و فاضلاب امسال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از پاون ، مهندس "سیدعباس جعفری" مشاور معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی و دبیر کمیته هماهنگی اقتصاد مقاومتی وزارت نیرو با اعلام این مطلب اظهار داشت: این وزارتخانه در راستای اجرای سیاست ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تأسیسات آب و فاضلاب از شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه حمایت می‌کند.
    وی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیانی که بتوانند در زمینه اولویت‌های تعیین شده در حوزه آب و آبفا طرح‌های مبتکرانه و خلاق خود را ارائه کنند، می‌توانند از حمایت‌های مالی و معنوی این وزارتخانه برخوردار شوند.
    جعفری با اشاره به محصولات دانش بنیان موردنیاز صنعت آب و آبفا، گفت: اولویت‌های تعیین شده برای حمایت از محصولات دانش بنیان براساس نیازمندی‌های این صنعت بوده است.
    وی افزود: عمده این نیازهای اعلام شده یا تولید داخلی ندارند و یا اینکه هنوز تولیدات داخلی کشور از استانداردها و کیفیت‌های لازم برخوردار نیستند.
    جعفری تصریح کرد: این اولویت‌ها در حوزه آبفا شامل تولید فیلترها و تجهیزات زدایش فلزات سنگین آب، فناوری ارتقای بهره‌وری اکتروپمپ ها و تجهیزات کاهش مصرف انرژی، فناوری‌های نوین میکروتونلینگ، تجهیزات کاهنده مصرف آب و تجهیزات اعلام هشدار کیفیت است.
    دبیر کمیته هماهنگی اقتصاد مقاومتی وزارت نیرو خاطرنشان کرد: اولویت‌های موردنیاز بخش آب نیز شامل سامانه کاهش پساب خروجی تأسیسات آب شیرین‌کن، تجهیزات ابزار دقیق تأسیسات آبی، تجهیزات مرتبط با رانر توربین نیروگاه‌های برق‌آبی، گاورنر دیجیتال ژنراتور نیروگاه برق‌آبی و دریچه هیدرومکانیکال نسل جدید است.
    وی در مورد نوع حمایت‌های وزارت نیرو از طرح‌های دانش‌بنیان گفت: از طرح‌هایی که در زمره اولویت‌های تعیین شده باشند به صورت‌های مختلف از اعطای تسهیلات کم‌بهره تا پیش خرید محصول و اعطای معافیت‌های مالیاتی و تخصیص مکان برای فعالیت پروژه حمایت می‌شود.
    وی در پایان تأکید کرد: وزارت نیرو نیز پیش از این در زمینه فعالیت‌های دانش بنیان فعال بوده، اما از زمان ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری با جدیت و قوت بیشتر در حال پیگیری و انسجام بخشی به فعالیت‌های دانش بنیان د صنعت آب و برق کشور است.

    گفتنی است، شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند طرح‌ها و ابتکارهای خود را در زمینه آب و آبفا را علاوه بر دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تأسیسات آب و فاضلاب از طریق موسسه تحقیقات آب پیگیری کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت