دومین نمایشگاه تخصصی ایران پروژه در باکو گشایش یافت

عصر نمایشگاه- دومین نمایشگاه تخصصی ایران پروژه روز دوشنبه طی مراسمی با حضور معاون وزارت صنعت ، معدن و تجارت کشورمان و معاون اقتصاد جمهوری اذربایجان و سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو گشایش یافت .

دومین نمایشگاه تخصصی ایران پروژه در باکو گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از ایرنا ، بیش از 50 شرکت جمهوری اسلامی ایران فعال در حوزه های نفت و گاز و پتروشیمی، ساختمان و انرژی، آب و برق و خدمات فنی و مهندسی توانمندی های خود را به دید نمایش گذاشتند .

    ساحل بابایوف معاون وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان طی سخنانی در این مراسم برگزاری نمایشگاه تخصصی ایران پروژه در باکو را برای چشم انداز روابط اقتصادی دو کشور مهم ارزیابی کرد .

    بابایوف با اشاره به افزایش بیش از پیش روابط اقتصادی و تجاری میان جمهوری آذربایجان و ایران ، گفت : در هفت ماه سال جاری حجم گردش تجاری دو کشور در مقایسه با یک سال قبل 70 درصد افزایش یافته است .

    وی همچنین حضور فعال شرکت های ایرانی در اقتصاد جمهوری آذربایجان را مورد اشاره قرار داد و گفت ، تا به حال بیش از دو میلیارد و 600 میلیون دلار از سوی شرکتهای ایرانی در جمهوری آذربایجان سرمایه گذاری شده است که 145 میلیون دلار آن در حوزه های غیر نفتی انجام گرفته است .

    جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت ، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران نیز گفت : برگزاری چنین نمایشگاهها به توسعه روابط تجاری دوجانبه کمک می کند .

    به گفته وی ، این نمایشگاه تخصصی همچنین امکان می دهد محافل اقتصادی جمهوری آذربایجان با توانمندی و امکانات شرکتهای ایرانی بیشتر آشنا شوند .

    محسن پاک آیین سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی ایران پروژه در باکو را نتیجه اراده سیاسی رهبران دو کشور در راستای توسعه هر چه بیشتر روابط فیمابین عنوان کرد .

    وی گفت ، دولت جمهوری اسلامی ایران برای توسعه بخش خصوصی اهمیت خاص قایل است و از آن حمایت می کند .

    نمایشگاه تخصصی ایران پروژه در باکو سه روز ادامه خواهد داشت و در چارچوب آن همچنین همایش اقتصادی مشترک با حضور مسوولان اقتصادی و نمایندگان محافل کاری و بازرگانی دو کشور برگزار خواهد شد .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت