با هدف توسعه صادرات غیرنفتی:

ایران خواستار همکاری های گسترده نمایشگاهی با جمهوری آذربایجان شد

عصر نمایشگاه- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران با اشاره به اهمیت توسعه صادرات غیرنفتی ایران به جمهوری آذربایجان، خواستار توسعه همکاری های نمایشگاهی با این کشور شد.

ایران خواستار همکاری های گسترده نمایشگاهی با جمهوری آذربایجان شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از ایرنا ، حسین اسفهبدی از پیشنهاد ایران به جمهوری آذربایجان برای همکاری های نمایشگاهی خبر داد و گفت: این نوع همکاری ها به نفع اهداف اقتصادی هر دو کشور است و می تواند روابط تجاری دو جانبه را ارتقا دهد.

    وی افزود: براساس اهداف اقتصاد مقاومتی باید صادرات محصولات غیرنفتی خود را افزایش دهیم و توسعه همکاری های نمایشگاهی با کشورهای همسایه ما را به تحقق اهدافمان نزدیک می کند.
    اسفهبدی اظهار داشت: در جریان برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی ایران پروژه در باکو به مسوولان جمهوری آذربایجان پیشنهاد دادیم که «باکو اکسپو سنتر» با «شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران» تفاهم نامه همکاری نمایشگاهی به امضا برساند که در صورت فراهم بودن شرایط از سوی طرف آذری می توانیم به صورت متقابل در تهران و باکو نمایشگاه های تخصصی مختلفی را برگزار کنیم.
    وی یادآور شد: در این صورت ایران و جمهوری آذربایجان می توانند به صورت رایگان زمین برگزاری نمایشگاه را در اختیار طرف مقابل قرار دهند و در همان متراژ در آن کشور نمایشگاه برگزار کنند.
    به گفته این مقام مسوول، ایران و ایتالیا پیش از این تفاهم نامه همکاری نمایشگاهی به امضا رسانده اند و در نمایشگاه آتی ایران در بلونیا، زمین برپایی نمایشگاه به رایگان در اختیار طرف ایرانی قرار گرفته است.
    وی ضمن دعوت از تجار جمهوری آذربایجان برای مشارکت در نمایشگاه های ایران، بیان کرد: در تهران سالانه 80 عنوان نمایشگاهی معتبر برگزار می شود که بسیاری از آنها مانند نمایشگاه نفت و گاز، پتروشیمی، ساختمان، ایران هلث و ... در خاورمیانه حرف اول را می زند، ضمن اینکه ایران نیز در بسیاری از نمایشگاه های بین المللی جهان حضور دارد.
    مدیر عامل و رییس هیات مدیره شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران با بیان اینکه دومین نمایشگاه تخصصی ایران پروژه باکو از نظر کمی و کیفی نسبت به دوره قبل ارتقا یافته است، افزود: در این نمایشگاه واحدهای تولیدی که امکان فعالیت در این کشور را دارند، مشارکت کرده اند اما باید همه واحدهای توانمند تولیدی ایران وارد بازار جمهوری آذربایجان شوند.
    وی با اشاره فرهنگ و دین مشترک دو کشور یادآور شد: در جمهوری آذربایجان احساس غریبی و بیگانگی نمی کنیم و اشتراکات ما زمینه فعالیت و حضور بیشتر و بهتر شرکت های ایرانی را در این کشور فراهم کرده است.
    اسفهبدی با اشاره به اینکه این نمایشگاه فرصتی برای شناخت و ارتباط با مخاطبان و فعالان اقتصادی جمهوری آذربایجان است، گفت: از واحدهای تولیدی و صادرکنندگان ایرانی می خواهیم که در جریان برگزاری این نمایشگاه با همتایان آذری خود وارد مذاکره شوند و بتوانند با انعقاد قرارداد و آغاز همکاری های مشترک، حضور خود در بازار این کشور همسایه را مستحکم کنند.
    بر اساس این گزارش، دومین نمایشگاه تخصصی ایران پروژه در باکو با مجوز سازمان توسعه تجارت و به همت شرکت پارس پگاه تجارت هم اکنون در باکو اکسپو سنتر جمهوری آذربایجان در حال برگزاری است.
    در این نمایشگاه که تا 31 شهریور دایر است، 54 شرکت ایرانی آخرین محصولات و دستاوردهای خود را در زمینه های مختلف به معرض نمایش گذاشته اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت