در حاشیه مجتمع فرهنگی و تفریحی دریاچه شورابیل اردبیل ؛

نمایشگاه رزمی ، فرهنگی دفاع مقدس در اردبیل برپا شد

عصر نمایشگاه- نمایشگاه فرهنگی ، رزمی دفاع مقدس ویژه عملیات کربلای چهار همزمان با عید سعید غدیر خم و در آستانه آغاز گرامیداشت هفته دفاع مقدس در حاشیه مجتمع فرهنگی و تفریحی دریاچه شورابیل اردبیل گشایش یافت.

نمایشگاه رزمی ، فرهنگی دفاع مقدس در اردبیل برپا شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل در این مراسم گفت: بازخوانی عملیات کربلای چهار برای هفته دفاع مقدس امسال به استان اردبیل اختصاص یافته و دیدار کنندگان از این نمایشگاه در این ایام می توانند گوشه هایی از رشادت های رزمندگان اسلام در این عملیات را تماشا کنند.
    سرهنگ پاسدار فرهنگ مستعد حصاری افزود: گوشه هایی از عملیات کربلای چهار در پنج قسمت جداگانه در این نمایشگاه بازخوانی می شود که بخش اول آن شامل سنگرها و خاکریزها به همراه سلاح ها و ادوات جنگی مربوط به دوران دفاع مقدس و نیز تسلیحات پیشرفته امروزی می شود که به عنوان دستاوردهای بزرگ آن دوران و تلاش های متخصصان علمی و نظامی کشورمان در بعد از انقلاب ساخته شده است.
    او با بیان اینکه کربلای چهار یک عملیات گسترده بود گفت: برای بازخوانی گوشه هایی از این عملیات قسمت دوم این نمایشگاه به صورت ماکت عملیاتی آن طراحی شده است.
    او اظهار کرد: آثار فرهنگی و اقتصادی دوران دفاع مقدس نیز در قسمت سوم این نمایشگاه ارائه شده و عملیات آبی و خاکی عملیات کربلای چهار نیز در قسمت چهارم این نمایشگاه نمایش داده می شود.
    وی حسینیه که به عنوان نماد مذهبی و اعتقادی رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس محسوب می شد را به عنوان قسمت پنجم این نمایشگاه دانست و از همکاری بسیجیان ، نیروهای سپاه ، ارگان ها و اداره ها از جمله شهرداری اردبیل و زیرمجموعه های آن ، اداره های آب ، مخابرات ، برق ، بنیاد شهید و امور ایثارگران ، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و مردم که در برپایی این نمایشگاه عظیم تلاش کرده اند قدردانی کرد.
    سرهنگ مستعد حصاری ؛ در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همه مردم ایران با سلایق و نژادهای مختلف امروز نیز همانند دوران دفاع مقدس در دفاع از انقلاب و این مرز و بوم با هم متحد هستند.
    او ادامه داد: اکنون هفته دفاع مقدس با حضور یادگاران ارزشمند آن دوران گرامی داشته شده و حماسه ها ، ایثارگری ها و افتخارآفرینی های رزمندگان و فرماندهان سلحشور آن دوران بازگویی می شود و این روند باید به صورت سینه به سینه در سال های بعد نیز به نسل های آینده انتقال یابد.
    وی با اشاره به اینکه در هشت سال جنگ تحمیلی علیه کشورمان ، حتی سیم های خاردار نیز از خارج وارد می شد و از امکانات دفاعی مناسب برخوردار نبودیم گفت: به برکت آن دوران و تلاش دانشمندان و متخصصان کشور اکنون به اوج عزت و اقتدار در عرصه دفاعی دست یافته و جرات تعرض به این سرزمین را از دشمنانمان سلب کرده است.
    نمایشگاه فرهنگی ، رزمی دفاع مقدس اردبیل به مدت هشت روز از ساعت 9 تا 22 برای بازدید همه مردم و علاقمندان به فرهنگ غنی دفاع مقدس دایر خواهد بود.
    در مراسم گشایش این نمایشگاه مجید خدابخش ، استاندار اردبیل و جمعی از روحانیان ، مدیران ؛ مسوولان ، سرداران و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و نیروهای مسلح حضور داشتند.
    نمایش گوشه هایی از عملیات کربلای چهار در قسمت های گوناگون این نمایشگاه در حاشیه دریاچه شورابیل این شهر آغاز شد.
    اردبیل که به خاطر پیشینه غنی مذهبی و تاریخی به القاب گرانسنگ مانند دارالارشاد ، دارالایمان ، دارالامان و دارالعرفان شهرت دارد بیش از سه هزار و 400 شهید در جریان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به انقلاب تقدیم کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت