کمیته اطلاع رسانی سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی بیان کرد

جبهه رسانه ای انقلاب در نمایشگاه دیجیتال انقلاب

عصر نمایشگاه- کمیته اطلاع رسانی سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی بخش های مختلف این نمایشگاه را معرفی کرد.بنابراین گزارش این نمایشگاه امسال در ۲ بخش اصلی و جانبی فعالیت خواهد داشت.

جبهه رسانه ای انقلاب در نمایشگاه دیجیتال انقلاب
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش « عصر نمایشگاه » به نقل از کمیته اطلاع رسانی سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی بخش های مختلف این نمایشگاه را معرفی کرد.بنابراین گزارش این نمایشگاه امسال در 2 بخش اصلی و جانبی فعالیت خواهد داشت.

    بخش های اصلی این نمایشگاه از بخش های مختلفی تشکیل شده است.نرم افزارهای چند رسانه ای، بسته های رایانه ای هستند که برای دسترسی، نمایش، پخش و جستجوی محتوای دیجیتال همچون متن، صدا، فیلم و پویانمایی تصویر مورد استفاده قرار می گیرند.

    در این بخش ستاد نمایشگاه قصد دارد از شرکت ها، موسسات و تشکل هایی که نرم افزارهایی با موضوعیت تبلیغ و ترویج و یا معرفی فرهنگ و ارزش های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، اندیشه های امام و رهبری و فرهنگ ایثار و شهادت و موضوع بیداری اسلام پرداخته اند دعوت بعمل آورده تا آثار خود را در معرض نمایش قرار دهند.

    نرم افزارهای این بخش بر روی گوشی تلفن همراه، و یا تبلت ها قابل اجرا می باشند و می توانند به صورت مستقل و یا با بهره گیری از سیستم های مخابراتی با مخاطب ارتباط برقرار کنند و ارائه خدمات و محتوا نمایند و عموما دارای کارکرد رسانه ایی و اطلاع رسانی ارائه محتوا (نرم افزارهای انقلابی و بیداری اسلامی)  و یا کارکرد های آموزشی و سرگرمی  و ... می باشند. و یا در قالب برنامه های کاربردی مانند تقویم و مترجم های همراه اول ارائه می شوند.

    همچنین محتوای تلفن همراه، بازی و سرگرمی، ابزار توسعه و تولید محتوا برای تلفن همراه، و سامانه تلفن گویا از سایر عنوان های این بخش به شمار می آیند.سامانه های بر خط غیر اینترنتی به سامانه هایی اطلاق می شود که امکان قرار دادن محتوای دیجیتال در معرض دسترس عموم از طریق شبکه های مبتنی بر فناوری بلوتوث، شبکه های تلفن ثابت و همراه را فراهم می آورد. سامانه هایی که محتوای دیجیتال را درمعرض دسترس بیش از یک هزار مخاطب مشخص و یا نامشخص از طریق شبکه های فوق الذکر را فراهم می آورند. ما در این بخش از شرکتهایی که در زمینه  تولید نرم افزارهای تلفن همراه فعالیت داشته اند دعوت بعمل خواهیم کرد که آثار خود را در معرض نمایش قرار دهند.

    در بخش دیگر از کلیه پایگاه های اینترنتی که در زمینه های فرهنگی هنری، پایگاه های خدمات رسان، و نیز وبلاگ های شخصی با موضوعاتی که در زیر ذکر خواهد شد فعالیت دارند دعوت می شود تا در این نمایشگاه شرکت داشته باشند.
    از موضوعات اصلی این بخش عبارتند از : فرهنگ ایثار، شهادت و دفاع مقدس. ارزشهای انقلاب اسلامی و اندیشه ها امام و رهبری. بیداری اسلامی، جنگ نرم، فتنه و موضوعات دیگری در این حوزه نام برد.
    ارائه دهنده خدمات و محتوای الکترونیک نظیر شبکه های اجتماعی و جوامع مجازی، اتاق ها و تالار های گفتگو، خدمات دهنده وبلاگ ها و میکرو وبلاگ ها، ابزار های مدیریت محتوا و پایگاه های اشتراک گذاری صدا و تصویر  خبرگزاری و پایگاه های تحلیلی در این بخش مورد بررسی قرار میگیرند.

    همچنین در بخش بین الملل از موسسات و شرکت هایی که در زمینه بین الملل به ویژه در حوزه بیداری اسلامی در زمینه های اینترنت، نرم افزار و ... فعالیت دارند دعوت می شود که در این بخش شرکت نمایند. در این بخش از نمایشگاه تعدادی از سایت های خبری و خبرگزاری های رسمی کشورهای منطقه که بر سیاست های روزمره کشورهای همسایه ایران و منطقه تاثیر گذار هستند، حضور دارند که ان شاء الله بتوان با معرفی آنها به فعالین سایبر داخلی جهت ارتباط گیری و اطلاع از اخبار و سیاست های کشورهای منطقه جهت دهی سیاسی را فراهم کرد.

    کلیه بازی های رایانه ایی و سرگرمی های دیجیتال قابل اجرا بر روی رایانه و یا کنسول های بازی مختلف و همچنین شبیه سازی های مختلف با موضوعیت تبلیغ و ترویج و یا معرفی فرهنگ و ارزش های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، اندیشه های امام و رهبری و فرهنگ ایثار و شهادت و موضوع بیداری اسلامی شامل این بخش می شوند.

    در این بخش از موسسات و شرکت هایی که در زمینه زیر ساخت های فضای مجازی اعم از اینترنت، سرور، سامانه های پیامکی، نرم افزار های سایت و ... تولیدات داشته اند دعوت می شود که با حضور خود و معرفی این محصولات به مردم زمینه آشنایی هر چه بیشتر تولیدات داخلی را فراهم کنند.

    امسال در سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی  برای اولین بار بخش های جانبی متنوعی از جمله کارگاه ها و نشست ها،دیجیتال در آینه هنر،واقعیت افزوده،کودک و نوجوان،زیارت مجازی،سواد فضای مجازی ومحرمانه (ویژه مسئولین) برنامه ریزی شده است.

    گفتنی است سومین نمایشگاه رسانه ای دیجیتال انقلاب اسلامی از روز پنجشنبه 22 بهمن آغاز شده و به‌مدت 6 روز تا تاریخ 27 بهمن ماه در محل سالن‌های نمایشگاهی بین‌المللی شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو ادامه خواهد داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت