مدیر اجرایی نمایشگاه غریب قریب استان خوزستان خبر داد

برگزاری نمایشگاه پیاده روی و کنگره عظیم اربعین حسینی در عراق

عصر نمایشگاه- مدیر اجرایی نمایشگاه غریب قریب استان خوزستان از برگزاری پیاده روی و کنگره عظیم اربعین حسینی به واسطه هیئت و مؤسسه مردم نهاد پنج تن آل عبای اهواز در کشور عراق خبر داد.

برگزاری نمایشگاه پیاده روی و کنگره عظیم اربعین حسینی در عراق
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، سید عمادالدین موسوی عباسی با تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی اظهار کرد: هیئت و مؤسسه مردم نهاد پنج تن آل عبای اهواز (اولین سازمان مردم نهاد خوزستان و تشکل شاخص کشوری جبهه فرهنگی انقلاب) اقدام به برگزاری نمایشگاه بزرگ غریب قریب ویژه پیاده روی و کنگره عظیم اربعین حسینی می کند.

    وی افزود: این نمایشگاه در کشور عراق و مسیر نجف به کربلا عمود 286 موکب امام رضا(ع) که مرکز رسانه ای جمهوری اسلامی ایران در عراق هم هست، برگزار می شود.

    مدیر اجرایی نمایشگاه غریب قریب استان خوزستان تصریح کرد: اهداف این طرح را عمدتا می توان تبیین تقابل دو جریان حق و باطل و ظهور غلبه و حاکمیت نهایی حق علیه باطل به وسیله امام زمان(عج) با شناساندن مشی مسیر امام، آگاه کردن جهانیان به ویژه زمینه سازان واقعه نسبت به وظایف خود، شناساندن 2 جریان زمینه سازان حق (زمینه سازان مهدوی) و باطل (زمینه سازان سفیانی) نام برد.

    موسوی عباسی اضافه کرد: غنی سازی اوقات فراغت زائران، ارائه پیوست فرهنگی مناسب، روشنگری، بصیرت افزایی و دشمن شناسی درونی و بیرونی جهان اسلام، با بصری سازی اطلاعات دینی و بهره گیری از تکنیک های جدید برای ارائه مفاهیم محتوایی ناب به زائران اربعین حسینی از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه است.

    وی ادامه داد: امسال که مسیر حج بسته شده نگاه ها به سمت مسیر کربلا است. این طرح زمینه پژوهشی دارد و چون فقر فرهنگی وجود داشت، تصمیم گرفتیم با استفاده از تکنیک های جدید خدمات فکری و مفهومی به زائران ارائه دهیم. در حقیقت غذا و نذر فرهنگی و تعهد دینی و بصیرت افزایی را به زائران می دهیم.

    موسوی عباسی گفت: موضوعات نمایشگاه مشتمل بر باب های موضوعی هفتگانه است که هر کدام دارای غرفه هایی مانند قاب اول غربت (مسیر تقابل دو جریان حق و باطل از ابتدای خلقت بشر و انبیای الهی به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی)، قاب دوم تحت عنوان زمینه سازی ظهور امام زمان که به مناطق موثر در ظهور مثل حجاز، یمن، عراق و ایران و معرفی و نگاه تطبیقی به پیروزی های جبهه حق در این مناطق مثل پیروزی انقلاب اسلامی و جنبش های منطقه در عراق، یمن و لبنان و نقش علما) می پردازد.

    مدیر اجرایی نمایشگاه غریب قریب استان خوزستان اضافه کرد: همچنین ظهور و قیام عنوان قاب سوم است که به ماجرای ظهور امام زمان در مدینه و حرکت به سوی مکه می پردازد. غلبه و پیروزی عنوان چهارمین قابی است که به آغاز مسیر سبز مهدوی و امام از سوی حجاز به عراق می پردازد.

    وی بیان کرد: تسلط بر حاکمیت قاب پنجم است، این قاب مسائل محتوایی مختلفی دارد. قاب ششم نیز استیلا و ظفر در ادامه مسیر سبز مهدوی از عراق به سوی شام و قدس را نشان می دهد. قاب هفتم سیطره و جهانی شدن است که ادامه مسیر سبز مهدوی را در سطح جهانی نشان می دهد.

    موسوی عباسی عنوان کرد: این نمایشگاه راوی زن و مرد دارد که پاسخگویی به شبهات دینی را هم به سه زبان انجام می دهند. از مجمع جهانی هم قراره همکاری بگیریم که شاید زبان اردو و پاکستانی را داشته باشیم. پخش فیلم و اسلاید، غرفه ویژه مسئولان و پژوهشگران، رسانه ها و خبرگزاری ها از جمله برنامه های جانبی است. همچنین زمان اجرای این نمایشگاه اول تا 30 آبان ماه است. افتتاح نمایشگاه برای بازدید 20 آبان ماه است.

    مدیر اجرایی نمایشگاه غریب قریب استان خوزستان تصریح کرد: نتایج مورد انتظار از طرح زائران بعد از دیدن نمایشگاه با جریان حق و باطل از ابتدای خلقت تا ظهور آشنا شوند، با تکالیف خود برای مقابله با دشمن درونی و بیرونی و با سیر سبز مهدوی و زمینه سازان ظهور آشنا شوند، سوغات تبلیغاتی، فرهنگی را دریافت کنند، پاسخگو بودن به شبهات دینی است.

    وی افزود: جلسات مختلفی با علمای قم و عراق داشتیم. در بحث انتشارات و تبلیغات در سطح جنوب کشور و سایر گذرگاه های مرزی اقداماتی را خواهیم داشت. 100 هزار عدد بروشور را چاپ و بین زائران توزیع می کنیم که چکیده از محتوا را ارائه و بعد آنها را برای حضور در نمایشگاه دعوت می کنیم. در زمینه رادیو و رسانه ها نیز از طریق مرکز جهانی هماهنگی هایی را انجام دادیم.

    موسوی عباسی با اشاره به اینکه به نمایشگاه نگاه ویژه ای داریم و می خواهیم مستقل و مردمی باشد، اضافه کرد: وعده ما عمود 286 شعار و طراحی اصلی برای دعوت مردم به حضور در نمایشگاه است که در بیلبوردها نصب و به شکل های مختلف آن را تبلیغ می کنیم. حتی تقاضا داریم که پروفایل شبکه های اجتماعی نیز با این شعار مزین شود.

    مدیر اجرایی نمایشگاه غریب قریب استان خوزستان عنوان کرد: از تمامی علاقمندان به ساحت مقدس سید الشهدا به منظور مشارکت در برپایی نمایشگاه دعوت می شود تا در تأمین مساعدت در تأمین مالی طرح، فعالیت علمی (خدماتی، تأسیساتی و فنی) و همچنین فعالیت هنری ویژه هنرمندان در رشته های نگارگری، عکاسی، فیلمبرداری، ماکت سازی، جم سازی، چهره پردازی، طراحی گرافیک و سایر تخصص های مرتبط، فعالیت رسانه ای (ویژه اهل قلم و خبرنگاران) و همچنین فعالیت تبلیغی (ویژه حوزویان و دانشگاهیان مسلط به یکی از بان های عربی و انگلیسی) با ما همکاری لازم را داشته باشند.

    وی در ارتباط با نحوه ارتباط با دبیرخانه جشنواره نیز چنین گفت: شماره تماس های 06133330138 و 09163128622 برای تماس تلفنی، شماره 09398105458 برای ارتباط واتساپی، شماره 09124098376 برای ارتباط تلگرامی، پیج اینستاگرامی @panjtan و سایت www.panjtan-ngo.ir برای ارتباط گرفتن تمامی علاقمندان پیش بینی شده است.

    به گفته عباسی، از هنرمندان نیز به عنوان فرهنگ یاران در نمایشگاه نام می بریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت