با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ؛

افتتاح هفتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در مصلای تهران

عصر نمایشگاه- هفتمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس عصر امروز در مصلی امام خمینی(ره) تهران افتتاح شد.

افتتاح هفتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در مصلای تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، در این نمایشگاه 5 هزار عنوان کتاب دفاع مقدس در 130 غرفه 5 و 200 موضوع عرضه شده است.

    در هفتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس بیش از 100 ناشر حضور دارند و نمایشگاه با تخفیفهای 30 تا 50 درصدی تا 9 مهر از ساعت 14 تا 21 پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

    فرمانده سازمان بسیج مستضعفان درمراسم آغاز بکار این نمایشگاه با اشاره به دوران افتخار آفرین هشت سال دفاع مقدس:با تاکید بر ثبت و ضبط این حماسه ها برای نسلهای آتی افزود:کتاب‌ها از اولین گام ها برای ثبت اتفاقات دوران دفاع مقدس بوند و همچنان نیز هستند.

    سردار سرتیپ پاسدارمحمد رضا نقدی با نارضایتی ازبودجه و وضع نشر در حوزه دفاع مقدس افزود: اگرنسلی که در آن روزها دیده‌اند را از دست بدهیم بسیاری از سرمایه‌ها و گنجینه‌ها را از دست خواهیم داد و باید در سالهای باقیمانده یک جهاد و بسیج عمومی نشر دفاع مقدس راه بیندازیم.

    نقدی همچنین با اشاره به مذاکرات هسته ای و نقش آن در دور کردن سایه جنگ از کشور گفت: آمریکا جنگش را با ایران در سالهای 59 تا 67 انجام داد و شکست خورد و اگر امروز از مدافعان حرم یاد می‌کنیم به خاطر آتش جنگ‌های نیابتی است.

    معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و جایگاه ویژه هفته دفاع مقدس در کشور گفت: هفته دفاع مقدس هفته بازگشت به خویشتن است و خود ملی جامعه اسلامی ایران در هشت سال دفاع نمایان شد .

    صالحی گفت:در دفاع مقدس مسلمان کنار غیرمسلمان، شهری کنار روستایی و دانش‌آموز کنار دانشجو ملتی را پدید آوردند.

    وی با اشاره به جایگاه کتاب گفت: اولین رسانه و یکی از مهمترین رسانه‌هایی که به کمک دفاع مقدس آمد کتاب بود وامروز بیش از 10 هزار عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس گنجینه ای قابل توجه است.

    صالحی با بیان اینکه امروز حوزه مکتوب دفاع مقدس یک جریان در حال رشد قوی است گفت: وزارت ارشاد در راستای حمایت از آثار نشر در حوزه دفاع مقدس در سال 94 و 95 بیش ازیک و نیم میلیارد تومان هزنیه کرده است .

    وی با تاکید بر ضرورت توجه جدی به نقد و وارتقاء کیفی آثار در حوزه نشر دفاع مقدس گفت : این نمایشگاه فرصتی است برای عرضه آثار به مخاطبان که علاوه بر آن به واسطه این نمایشگاه می‌توان مسیر رو به جلو را شناسایی کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت