مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین:

جشنواره ساختمان های برتر در قزوین برگزار می شود

عصر نمایشگاه- مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین، از برگزاری جشنواره ساختمانهای برتر استان همزمان با بزرگداشت روز مهندس در قزوین خبر داد.

جشنواره ساختمان های برتر در قزوین برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، حامد مانی فر از برگزاری جشنواره ساختمانهای برتر استان همزمان با بزرگداشت روز مهندس خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف ایجاد فضای رقابت مثبت میان جامعه مهندسی و سرمایه گذاران در حوزه صنعت ساختمان و ارتقای کیفیت ساخت و ساز برگزار خواهد شد.

    وی افزود: این اداره کل در نظر دارد با مشارکت دستگاه ها و نهادهای مرتبط و بر اساس قضاوت متخصصان و کارشناسان خبره در دستور کار قرار گرفته تا از طریق ایجاد فضای رقابت مثبت میان جامعه مهندسی و سرمایه گذاران در حوزه ساختمان استان، ساختمان های برتر ارزیابی و معرفی و همچنین از عوامل آنها تقدیر شود.

    مانی فر تصریح کرد: نظارت عالیه بر ساخت و سازهای استان از جمله وظایف راه و شهرسازی است که بی گمان با برگزاری رقابت هایی از این دست و تشویق مهندسان و دست اندرکاران برتر می توان شاهد افزایش قابل توجه کیفیت در ساخت و ساز و رعایت مقررات ملی ساختمان بود.

    مدیر کل راه و شهرسازی قزوین گفت: نظارت عالیه با هدف ارتقای ساخت و ساز استان اعمال می گردد و علی رغم لزوم برخورد با تخلفات ساختمانی و عوامل متخلف و همچنین پیگیری انجام اقدامات اصلاحی ضرورت دارد از نظام تشویق برای ایجاد فضای رقابت مثبت استفاده کرد.

    مانی فر همچنین بیان کرد: در این جشنواره، شهرداریها، سایر مراجع صدور پروانه، دستگاههای مرتبط، اشخاص حقیقی و حقوقی و سایر فعالان صنعت ساختمان که دارای تاثیرات مطلوب و ماندگار در ساخت و ساز استان بوده اند نیز مورد شناسایی و تقدیر قرار خواهندگرفت.

    مانی فر هدف از برگزاری این جشنواره را ارتقای کیفیت ساخت و ساز در سطح استان دانست و عنوان کرد: تامین موجبات رشد و اعتلای مهندسی، تقویت و توسعه فرهنگ و ارزش های ایرانی، اسلامی، بومی و اقلیمی، ارج نهادن به اخلاق حرفه ای و رفتار مسئولانه منطبق بر دانش حرفه ای در عرضه خدمات مهندسی از دیگر موضوعات مورد نظر در این فرآیند است.

    مدیرکل راه و شهرسازی ادامه داد: رشد آگاهی عمومی نسبت به اصول معماری و شهرسازی و مقررات ملی ساختمان، ترویج مقررات ملی ساختمان و ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری و تشویق سرمایه گذاران صنعت ساختمان بر اجرای ساختمان های با کیفیت نیز از جمله اهداف مورد نظر در برگزاری جشنواره است.

    مانی فر تصریح کرد: معرفی ساختمانهای برتر از جهت رعایت مقررات ملی ساختمان و رعایت اصول معماری و شهرسازی در بخشهای معماری، سازه و تاسیسات براساس ساختمانهای گروه(الف، ب، ج) و  بلند مرتبه و تقدیر از عوامل و همچنین تقدیر از شهرداری ها و سایر مراجع صدور پروانه به جهت انجام دقیق و کامل اقدامات قانونی برابر مقررات جاری از جمله برنامه های جشنواره است.

    وی با اشاره به پیش بینی برنامه های مختلف در حاشیه جشنواره گفت: تقدیر از پیشکسوتان و چهره های ماندگار مهندسی استان در بخش های خصوصی و دولتی، معرفی پروژه های فاقد تخلف یا دارای کمترین مغایرت و بیشترین همکاری با ناظران عالیه استان، برگزاری نمایشگاه  صنعت ساختمان و برگزاری نمایشگاه عکس از آثار منتخب جشنواره از جمله این برنامه هاست.

    مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره بناهای ارزشمند معماری استان قزوین یادآور شد: همزمان با روز معمار در اردیبهشت ماه سال 95 نیز بناهای با کاربری عمومی در استان مورد ارزیابی قرار گرفته و 10 اثر برتر معرفی و سه اثر به عنوان بناهای ارزشمند معماری استان مورد تقدیر قرار گرفت.

    مانی فر در پایان خاطرنشان کرد: جشنواره معرفی ساختمانهای برتر استان در روز پنجم اسفند ماه سالجاری مصادف با گرامیداشت روز مهندس با حضور مقامات عالی کشور در حوزه راه و شهرسازی برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت