سفیر ارمنستان در تهران خبر داد

نمایشگاه اختصاصی کالاهای ارمنستان در تهران برگزار می شود

عصر نمایشگاه- سفیر ارمنستان در تهران از برگزاری نمایشگاه اختصاصی با حضور ۹۰شرکت ارمنستانی در محل نمایشگاه های دائمی تهران خبر داد و گفت: این نمایشگاه از ۱۴تا ۱۷ مهرماه جاری آماده معرفی کالاهای خود به بازدید کنندگان است.

نمایشگاه اختصاصی کالاهای ارمنستان در تهران برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، آرتاشس تومانیان روز یکشنبه در نشست خبری با بیان این که این نمایشگاه با حضور تولیدکنندگان کشور ارمنستان برپا می شود، افزود: نمایشگاه اختصاصی کالاهای این کشور با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران در دو هزار متر مربع فضا و با حضور بیش از 90 شرکت از کشور ارمنستان برگزار می شود.
    وی صنایع غذایی، حمل و نقل، طلاسازی، تجهیزات پزشکی، نساجی و چرم و فناوری اطلاعات را از جمله صنایع شرکت کننده در این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: در این نمایشگاه نماینده سه بانک مهم، شرکت های معتبر بیمه، تولیدکنندگان انواع کمپرسور، صنایع چرم و تولید کفش از دیگر بخش هایی هستند که حضور خواهند داشت.
    سفیر ارمنستان در تهران با بیان این که سفارت این کشور در ایران در تمام زمینه های سیاسی، امنیتی، اجتماعی و اقتصادی فعالیت می کند، گفت: هر دو ملت ایران و ارمنستان راه های هزاران ساله را طی می کنند و فرهنگ نزدیکی باهم دارند دو ملت در دوره های مختلف دست یاری به سوی هم دراز کرده اند و امروز روابط دو کشور ریشه در روابط تاریخی دارد.
    آرتاشس تومانیان درخصوص روابط اقتصادی تهران- ایروان اظهارداشت: دو کشور دستاوردهای خوبی در زمینه اقتصادی دارند، ایران یکی از چهار همسایه و از دوستان نزدیک ما است که زیرساخت های عظیم اقتصادی دارد. با این حال تراز تجاری دو طرف ،بالا نیست به طوری که مبادلات دو طرف در سال گذشته از 300میلیون دلار فراتر نمی رود.
    وی با بیان این که دو ملت شناخت کافی از هم ندارند، یادآور شد: نقش رسانه ها جبران این مسئله بسیار برجسته است.
    سفیر ارمنستان در تهران خاطرنشان کرد: ارمنستان از سال 2013عضو سازمان تجارت جهانی است و سیاست باز تجاری دارد به طوری که عوارض گمرکی صفر یا خیلی ناچیز است.
    تومانیان اضافه کرد: از 300میلیون دلار مبادلات تجاری قسمت اعظم آن کالاهای ایرانی است که وارد ارمنستان می شود .
    وی یادآور شد: کشور ارمنستان 30هزار کیلومتر مربع مساحت دارد در حالی که ایران بیش از یک میلیون متر مربع است. ایران حدود 80 میلیون نفر جمعیت دارد در حالی که ارمنستان سه میلیون نفر جمعیت دارد و اینها دارای معنی است.
    سفیر ارمنستان در تهران ادامه داد :از سال 2015ارمنستان جزو کشورهای اوراسیاست که روسیه، ارمنستان، بلاروس، قرقیزستان اعضای آن هستند وایران فقط با ارمنستان مرزخشکی دارد واگر ایران می خواهد وارد اوراسیا شود باید از ارمنستان عبور کند.
    وی به جمعیت، 180میلیون نفری اوراسیا اشاره کرد و گفت:ارمنستان به عنوان یک پل بین ایران و اوراسیا محسوب می شود.علاوه بر این با اروپا قرارداد خاص دارد به طوری که کالای تولید شده در ارمنستان با عوارض پایین تولید می شود.
    سفیر ارمنستان در تهران ادامه داد:علاوه بر این ارمنستان با کشورهای کانادا، سوئد و نروژ قراردادهایی در خصوص روابط تجاری دارد
    به گفته سفیر ارمنستان در تهران این کشور در برخی حوزه ها مثل فناوری اطلاعات و طلاسازی و جواهرات از استانداردهای بالای جهانی برخوردار است.
    وی خاطرنشان کرد: چندی پیش بین دو کشور لغو روادید انجام شد در حالی که شما با خیلی از کشورهای دوست چنین رویه ای ندارید.
    تومانیان همچنین گفت:در ارمنستان سه منطقه آزاد تجاری داریم که از مالیات معاف هستند که یکی از این مناطق نزدیک مرز ایران است.
    وی با بیان این که ارمنستان سیاست اسمان باز اعلام کرده است، تاکید کرد:ارمنستان بیشترین حجم ارتباط خطوط هوایی با ایران را دارد به طوری که متوسط روزانه دو پرواز از تهران و ایروان و پروازهایی از دیگر شهرها انجام می شود.
    سفیر ارمنستان در تهران خاطرنشان کرد:سفارت ارمنستان روابط صمیمانه ای با تمام نهادهای اقتصادی در ایران دارد و از نظر اقتصادی با34اتاق اطلاعات مبادله می کنیم با این حال هنوز شناخت کافی از هم نداریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت