ژاپن در باره اختلافات ارضی باروسیه، کره جنوبی وچین نمایشگاه برگزارمی کند

عصر نمایشگاه- خبرگزاری کیودوی ژاپن روزیک شنبه به نقل ازیک مقام دولتی این کشور اعلام کرد که دولت قصد دارد هر ساله نمایشگاهی را برای آگاه سازی مردم از اختلافات ارضی این کشور با روسیه، کره جنوبی و چین در توکیو برگزار کند.

ژاپن در باره اختلافات ارضی باروسیه، کره جنوبی وچین نمایشگاه برگزارمی کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، این مقام که خواست نامش فاش نشود، در این خصوص گفت: اگرچه در حال حاضر نیز نشانه های توجیهی از این اختلافات ارزشی با کشورهای همسایه در مناطق ساحلی کشور و در بخش دریاهای اداره کوتو در توکیو نصب است، اما از آنجایی که نمادها کفایت توجیه دقیق و کامل این اختلافات را نمی کند، دولت تصمیم گرفته است برای افزایش آگاهی مردم نسبت به تمامیت ارضی کشورشان چنین نمایشگاهی را هرساله در مرکز ژاپن نیز برگزار کند.
    وی اختلاف ژاپن با کره جنوبی در دریای ژاپن بر سر جزایر تاکشیما که در کره جنوبی به دوکتو معروف است، اختلاف با چین در دریای شرق چین بر سر جزایر سنکاکو که در چین به دیائوگو و در تایوان به دیائویو معروف هستند و نیز اختلاف بر سر جزایر هوکایدو آب های شمالی این کشور با روسیه که در آن کشور جزایر کوریلز نامیده می شوند را از جمله اختلافات ارضی راهبردی کشورش با همسایه ها خواند و افزود: توکیو به هیچ وجه از حقوق مسلم خود در این مناطق کوتاه نمی آید.
    به گفته این منبع دولتی توکیو، قرار است در این نمایشگاه سالانه همه نقشه های جغرافیایی، نمودارها و اسناد تاریخی قبل از جنگ جهانی دوم این جزایر به نمایش درآیند.
    به گفته این مقام، دولت ژاپن به همین منظور از روز جمعه حتی اسنادی را نه صرفا با هدف دامن زدن به اختلافات ارضی از راه های غیرقانونی، بلکه برای تنویز افکار عمومی داخلی و بین المللی در پایگاه اطلاع رسانی دولت قرار داده است.
    ادعای مالکیت بر جزایر کوچک و بزرگ و مناقشات ارضی همواره یکی از مشکلات موجود بر سر راه برقراری روابط بین کشورهای شرق آسیا بوده و این اختلافات سال هاست که به قوت خود باقی است.
    کشورهای شرق آسیا که در طول تاریخ، روابط چندان خوبی با هم نداشتند و همواره یکدیگر را به تجاوز و اشغال خاک هم متهم می کردند اکنون با گذشت ده ها سال از زمان پایان جنگ جهانی دوم که در واقع منشا بروز این اختلافات ارضی است نتوانسته اند راه حلی برای این مشکل پیدا کنند و هراز چند گاهی نیز همین اختلافات موجب سردتر شدن روابط و حتی قطع آن و واکنش های نظامی می شود.
    ژاپن و چین به عنوان دو کشور تاثیرگذار در این منطقه یکی از مهم ترین جایگاه های این اختلافات در منطقه هستند و با بیشتر کشورهای همسایه در این خصوص اختلاف دارند.
    جزایر و رفع اختلافات است و این درحالیست که ژاپن در خصوص اختلاف با چین حاضر به مذاکره نبوده و مالکیت خود
    را قطعی می داند.
    این کشور همچنین بر سر مالکیت جزایر چهارگانه اتوروفو یا کوریل با روسیه اختلاف دارند که در جنگ جهانی دوم از سوی شوروی سابق اشغال شد و هم اکنون تحت حاکمیت روسیه است.
    دیدار چندی پیش نخست وزیر روسیه از این جزایر که به لغو دیدار وزیر امور خارجه ژاپن از این کشور منجر شد شدت این اختلافات را نشان می دهد.
    نخست وزیر ژاپن گفته که این دیدار موجب ناراحتی مردم ژاپن شده اما ژاپن به ادامه مذاکرات برای رسیدن به توافق امیدوار است.
    به نظر می رسد عزم راسخی برای حل این اختلافات از سوی کشورهای منطقه وجود ندارد و این اختلافات که حتی در مجامع رسمی و بین المللی همچون همکاری های دوسوی اقیانوس آرام و آ.سه.آن. گاه موضوع اصلی مباحث می شود و کشورها را از دستیابی به توافق در دیگر زمینه ها باز می دارد نیاز به زمان بیشتر و عزم جدی تر برای حل دارد والا همچنان برطرف نخواهد شد و چون مشکلی لاینحل برای نسل های آتی باقی خواهد ماند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت