تجارت «تک‌چشم» هوشمند

عصر نمایشگاه- ازجمله عنوان‌های نمایشگاهی که هم پرهیجان است و هم بازدید از آن هزینه خاصی ندارد، نمایشگاه‌های دوربین عکاسی در سراسر دنیاست.

تجارت «تک‌چشم» هوشمند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش «عصر نمایشگاه» به نقل از صمت، رویدادهایی که شما را به تماشای فناوری‌های آشنای نسل امروز دعوت می‌کنند. این فناوری آشنا همان چیزی است که به‌طور تقریبی همه مردم آن را دارند و از داشتنش لذت می‌برند.
    بیراه نگفته‌ایم اگر بگوییم دوربین عکاسی چه در قالب یک تلفن همراه و چه در قالب یک دستگاه مجزا، به یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر زندگی امروز ما بدل شده و همه مردم دنیا دوست دارند خاطرات خوب‌شان را با یک چشم دیجیتالی به ثبت برسانند.
    حدود یک هفته دیگر (9 تا 11 بهمن 1394) نمایشگاه «پیک‌اکس» (PICEX)‌ به‌عنوان یکی از رویدادهای جذاب و پرمخاطب عکاسی در هنگ‌کنگ کلید خواهد خورد. در این گزارش نگاهی می‌اندازیم به ابعاد برگزاری این رویداد خارجی. با صمت همراه باشید:
    مرکز همایش و نمایشگاه هنگ‌کنگ سال‌هاست که روزهای آخر ژانویه را به میزبانی از علاقه‌مندان حوزه تصویر و ابزار دیجیتالی ثبت رویدادهای مختلف مشغول است.
    نمایشگاه عکاسی و دوربین هنگ‌کنگ (PICEX) شاید مهم‌ترین رویداد در این زمینه نباشد (نمایشگاه فتوکینا در آلمان با سابقه‌ای بیش از نیم قرن مهم‌ترین رویداد عکس و عکاسی در جهان است) اما به هر حال ارزش و اعتباری بین‌المللی دارد که باعث می‌شود در زمان برگزاری بازار جهانی این صنعت در کانون توجه قرار بگیرد.
    ‌3 رویداد در یک رویداد!
    این نمایشگاه نخستین رویداد چندجانبه هنگ‌کنگ، برای عکاسان حرفه‌ای و مشتاق است. برخی کارشناسان معتقدند که «پیک‌اکس» تنها نمایشگاه برای عکاسان فعال در بخش‌های مختلف است. موضوعات اصلی این نمایشگاه عبارتند از: تصویربرداری، محصولات و خدمات عکاسی که هر کدام از این 3حوزه به تنهایی می‌توانند به‌عنوان یک رویداد مجزا معرفی شوند. اگرچه فتوکینا آلمان در ابعاد گسترده‌تری همه این بخش‌ها را در خود جای داده اما انصاف نیست که یک رویداد 60ساله آلمانی را با یک رویداد 11ساله و جوان که متراژ چندانی هم ندارد مقایسه کنیم.
    با افزایش محبوبیت دوربین‌های دیجیتال و عکاسی با تلفن همراه و همچنین توسعه بسیارسریع برنامه‌های مرتبط با این حوزه، عکاسی بسیار ساده‌تر شده است. با این حال، تصویربرداری و عکاسی در واقع یک صنعت هنری خلاق است که با مهارت‌های ساخت، فناوری، خلاقیت، چشم‌انداز، هنر، استراتژی کسب‌وکار و نام تجاری شخصی همراه است.
    هدف «پیک‌اکس»‌ ایجاد اتحاد و تشویق همه ذی‌نفعان حرفه‌ای و آماتور عکاسی و تصویربرداری، ازجمله صاحبان نام تجاری، سخت‌افزار، نرم‌افزار و خرده‌فروشان برای تبادل اندیشه و سرمایه است. آنچه مسلم است، ایجاد انگیزه در این هنر - صنعت، باعث افزایش شناخت و خلاقیت عموم مردم می‌شود. همچنین این نمایشگاه برای پیشرفت بیشتر، خواهان فناوری‌های نرم‌افزاری و جذب عکاسان بین‌المللی و نشان(برند)ها به بازار هنگ‌کنگ است. سال گذشته مساحت کلی این نمایشگاه حدود 13هزار و 500 متر مربع بود و بیش از 50هزار نفر از کشورهای ژاپن، کره‌جنوبی، تایوان، مالزی، اندونزی، چین، سنگاپور، هلند، بلژیک، تایلند، استرالیا، امریکا، فنلاند، آلمان و انگلیس از بخش‌های مختلف آن بازدید کردند. همانطور که گفتیم بسیاری از نمایشگاه‌های عکاسی در جهان یک‌وجهی است، به این معنی که بیشتر این رویدادها مربوط به یک نام تجاری، یک نوع سخت‌افزار یا نرم‌افزار عکاسی یا بخشی از هنر عکاسی است. برای افرادی که علاقه دارند همه این بخش‌ها را در کنار هم ببینند، به‌طور تقریبی در هیچ کجای جهان امکانی فراهم نشده به جز در «پیک‌اکس». این رویداد به‌عنوان نخستین نمایشگاه در نوع خود، بستری برای نمایش خلاقیت، فناوری و محصولات صنعت عکاسی با توجه ویژه به بخش‌های مختلف آن برای علاقه‌مندان است. البته نباید از هزینه‌های بالای اجاره غرفه در این رویداد غافل شد! اجاره یک غرفه 9 متری با برخی امکانات اولیه شامل چند صندلی معمولی، نورپردازی، کانتر پاسخگویی، پانل‌های هوشمند روی دیواره‌ها برای استفاده از وسایل الکترونیکی و چند پریز برق حدود 3هزار دلار هنگ‌کنگ هزینه دربردارد.

    برادر کوچک‌تر یک نمایشگاه عکاسی در ژاپن
    نمایشگاه هنگ‌کنگ در برخی ابعاد برگزاری جا پای یک رویداد ژاپنی گذاشته است. تا جایی که فعالان صنعت نمایشگاهی این رویداد را برادر کوچک‌تر «سی‌پی‌پلاس» می‌دانند. نمایشگاه سی‌پی پلاس هم اتفاقا همزمان با نمایشگاه هنگ‌کنگ برگزار می‌شود و شاید فقط چند روز با هم تفاوت داشته باشند.
    در سی‌پی‌پلاس تمرکز اصلی بر پیشرفت فناوری است و آخرین محصولات و فناوری‌هایی که به کمک توسعه و پیشرفت عکاسی و فرهنگ عکاسی می‌آیند به نمایش گذاشته می‌شود.
    در این رویداد علاوه بر برپایی نمایشگاه‌های عکس از عکاسان ژاپنی، کارگاه‌های عکاسی نیز برپا شده و آخرین دوربین‌ها و لوازم جانبی دوربین‌های عکاسی به نمایش درمی‌آید. سطح اهمیت این نمایشگاه برای تعیین فروش یک محصول در بازار بعد از نمایشگاه لاس وگاس (یکی از رویدادهای به‌طور صرف تجاری در زمینه عکاسی) تعریف شده، بنابراین شرکت‌های بزرگ و فعال در عرصه دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری سعی می‌کنند بهترین محصولات خود را در این نمایشگاه به معرض نمایش بگذارند.

    محصولات قابل عرضه در نمایشگاه هنگ‌کنگ
    ازجمله غرفه‌هایی که در نمایشگاه عکاسی پیک اکس فعال هستند می‌توان به عکاسی (ورودی و خروجی)، پردازش تصویر، ذخیره‌سازی و خدمات، دوربین (سنتی و دیجیتال)، تجهیزات و لوازم جانبی عکاسی، آموزش عکاسی، کتاب‌های عکس و انتشارات عکاسی، عکاسی با تلفن همراه، تجهیزات و لوازم جانبی مرتبط، عکاسی هوایی، زیر آب و شب، لوازم جانبی و خدمات عکاسان و عکاسی حرفه‌ای، گسترش تصویربرداری، پردازش و مدیریت رنگ، سیستم مدیریت محتوا، فیلم و توسعه آن، اسکنر فیلم، چاپ عکس سه‌بعدی (مصرف‌کننده حرفه‌ای و عمومی)، تجهیزات و لوازم جانبی نورپردازی در عکاسی (مصرف‌کننده حرفه‌ای و عمومی)، قاب و پرژکتور عکس، ابزارهای چندرسانه‌ای عکاسی، نرم‌افزارهای عکاسی و راه‌حل‌ها، عکاسی هنری و تجاری، استودیو عکاسی و خدمات وابسته اشاره کرد.
    کارشناسان حرفه‌ای یا صنعتی، صاحبان نام تجاری یا عکاسان شخصی، خرده‌فروشان، علاقه‌مندان و طرفداران تصویربرداری، دانشجویان و... به‌عنوان مخاطبان اصلی از این نمایشگاه بازدید می‌کنند. البته در هر دوره حدود 40درصد مخاطبان را مردم عادی تشکیل می‌دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت