معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی :

نمایشگاه کتاب عاشورا فرصتی برای عمق بخشی به معرفت دینی است

عصر نمایشگاه- معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه تخصصی کتاب عاشورا به عنوان فرصت عمق بخشی به معرفت دینی و عاشورایی برای هیات های مذهبی دانست.

نمایشگاه کتاب عاشورا فرصتی برای عمق بخشی به معرفت دینی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، سیدعباس صالحی دوشنبه در افتتاح اولین نمایشگاه تخصصی کتاب عاشورا در جمع خبرنگاران افزود: برپایی نمایشگاه تخصصی کتاب عاشورا فرصتی برای هیات های مذهبی ایجاد می کند تا فضای مناسک مذهبی خود را با فضای شعور و معرفت دینی و عاشورایی بیشتری همراه کنند.
    وی تصریح کرد: این نمایشگاه فضایی را ایجاد کرده تا هیات های مذهبی از این فضای آماده به تناسب محیط هیات و مخاطب خود، کتاب هایی را پیدا کنند تا مورد استفاده مخاطبان خود در مساجد، حسینیه ها، تکایا و هیات ها قرار گیرد.
    صالحی برپایی هر نوع نمایشگاه تخصصی را فرصتی برای تولیدکنندگان به عنوان ناشر و مولف و همچنین برای مصرف کنندگان دانست تا یک دید جامع نسبت به آن موضوع پیدا کنند.
    وی ادامه داد: هر مقداری که در برخی حوزه ها عنوان های تولیدی بیشتری داشته باشیم و از آن طرف مصرف کنندگان متنوعی وجود داشته باشد، نمایشگاه تخصصی از اهمیت بیشتری برخوردار می شود.
    معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تاکنون کتاب های بسیاری درباره امام حسین(ع) و عاشورا در حوزه های مختلف منتشر شده و زمانی که مجموعه این کتاب ها در یک جا دیده شود، هم برای مولفان و هم برای مشتاقان معارف عاشورایی اهمیت پیدا می کند.
    وی اهمیت این نمایشگاه را برای نویسندگان عاشورایی از آن جهت دانست که مولفان ببینند در چه حوزه هایی چه کتاب هایی نوشته شده و با یک نگاه سریع کتاب های بازار را می بینند و از طرف دیگر کارهای مشابه را ملاحظه می کنند تا اگر کارهای تکراری صورت گرفته، آن تکرار دیده شود و کمتر به سمت آن بروند و اگر تفاوت هایی دارد بتوانند آن تمایزها و تفاوت ها را مشاهده کنند.
    صالحی افزود: همچنین در این نمایشگاه می توان نقاط ضعف را دید که در چه حوزه هایی کارهای بیشتری صورت گرفته و در چه زمینه های کتاب های کمتری نوشته شده است.
    این پژوهشگر مذهبی گفت: چنین نمایشگاهی برای مشتاقان کتاب و مطالعه از آن جهت اهمیت دارد که فرصتی را پدید می آورد تا با توجه به نیاز وعلاقه خود در فرصتی کوتاه کتاب های مورد علاقه خود را انتخاب کنند.
    صالحی در پاسخ به خبرنگار ایرنا درباره آمار کتاب های منتشرشده در حوزه دین و عاشورا گفت: در حوزه کتاب های دینی به طور متوسط در سال های مختلف بین 12 تا 18 درصد رشد عنوان داشته ایم اما این رشد کمی را باید در کنار مسائل مربوط به کیفیت نشر مورد توجه قرار داد.
    وی درباره مشارکت دادن ناشران در بررسی کتاب افزود: دو ماه پیش دستورالعمل نحوه مشارکت ناشران در امر بررسی کتاب به تصویب رسید و دستورالعمل آن نیز امضا شده است.
    صالحی گفت: این موضوع متوقف نشده بلکه کارگروهی متشکل از مجموعه ما و نمایندگان ناشران و برخی دیگر برای اجرای این دستورالعمل تشکیل شده است.
    وی افزود: دوستان باید تقاضاها را بررسی و دنبال کنند در غیر این صورت، طرح به قوت خود باقی است اما باید توجه کرد که فرایند، یک فراخوان انتخابی و داوطلبانه است و طبیعتاً باید این تمایل در ناشران وجود داشته باشد و بعد از آن می توان کار را اجرایی کرد.
    نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب عاشورا عصر روز گذشته (دوشنبه) با حضور سیدعباس صالحی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، حجت الاسلام محمدرضا زائری مدیر مجموعه فرهنگی سرچشمه و تعدادی از ناشران و نویسندگان افتتاح شد.
    خیمه این نمایشگاه به همت مجموعه فرهنگی سرچشمه و با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت اجتماعی شهرداری تهران و موسسه قدیم الاحسان برپا شده است.
    نمایشگاه تخصصی کتاب عاشورا با حضور 80 ناشر و عرضه 2500 کتاب به مدت یک هفته تا یازدهم مهر ماه از ساعت 10 تا 20 در مجموعه فرهنگی شهدای سرچشمه در چهارراه سرچشمه چشم به راه علاقه مندان به حوزه کتاب های دینی و عاشورایی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت