مدیرکل ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

نمایشگاه کتاب مشهد تعطیل نشده و تنها زمان آن تغییر کرده است

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌ رضوی گفت: نمایشگاه کتاب مشهد تعطیل نشده و تنها زمان آن تغییر کرده است.

نمایشگاه کتاب مشهد تعطیل نشده و تنها زمان آن تغییر کرده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ، سید سعید سرابی در نشست خبری برگزاری نمایشگاه کتاب در نیشابور اظهار داشت: شهر نیشابور سابقه زیاد در فرهنگ و هنر دارد و ستاد منسجم برای برنامه ریزی انتخاب پایتخت کتاب ایران تشکیل شده که با تلاش‌های زیاد در سال 94 با توجه به حضور فعال نیشابور شهر اهواز انتخاب شد، اما در سال 95 این عنوان به شهر نیشابور اختصاص داده شد و 300 شهر کاندیدا برای این انتخاب بودند اما نیشابور با وجود ظرفیت بسیار انتخاب شد.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی تصریح کرد: انتخاب نیشابور به‌عنوان پایتخت کتاب در فضای ملی کشور رقابت و انرژی مضاعف ایجاد کرد و این انتخاب اتفاق بزرگی بود، همچنین برگزاری هجدهمین نمایشگاه کتاب در نیشابور نافی برگزاری نمایشگاه در شهر مشهد نیست و نمایشگاه ناشران جهان اسلام در سال 2017 قرار است برگزار شود.

    سرابی با اشاره به آمادگی‌های مناسب نیشابور برای برگزاری نمایشگاه کتاب، خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های لازم برای برگزاری نمایشگاه از جمله سایت نمایشگاهی در مکان مناسب، امکان ایاب و ذهاب مناسب و وجود مکان برای اقامت ناشران و بازدید‌کنندگان همچنین امکانات ریلی که قرار است زمان نمایشگاه تقویت شود در نیشابور وجود دارد.

    وی با اشاره به اینکه انتخاب نیشابور به‌عنوان پایتخت کتاب در استان به‌صورت مناسب منعکس نشده است، عنوان کرد: سعی کردیم با برگزاری هجدهمین نمایشگاه کتاب در نیشابور توجه را نسبت به پایتخت کتاب جلب کنیم، همچنین نیشابور در رتبه‌بندی کشوری در حوزه کتابخوانی رتبه اول را دارد.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی تصریح کرد: نمایشگاه کتاب مشهد تعطیل نشده بلکه زمان آن تغییر کرده و قرار است در سال 2017 برگزار شود و با توجه به اینکه باید تاریخ با تقویم نمایشگاه‌های کشور و انتظارات ناشران هماهنگ باشد زمان آن تغییر یافته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت