۱۰ نمایشگاه بین المللی تبریزسال آینده در خارج از کشور برگزار می شود

عصر نمایشگاه:سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری آذربایجان شرقی با اعلام تصویب تقویم سال ۹۵ نمایشگاه بین المللی تبریز، گفت: ۱۰ نمایشگاه بین المللی تبریز سال آینده در خارج از کشور برگزار می شود.

۱۰ نمایشگاه بین المللی تبریزسال آینده در خارج از کشور برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، حمد محمدزاده عصر چهارشنبه درنشست کار گروه توسعه صادرات غیرنفتی استان، اظهار کرد: نمایشگاه بین المللی تبریز ظرفیت بسیار بزرگی برای معرفی توانمندی های استان و ایران است که در منطقه بی رقیب است وی همچنین افزود: با تصویب طرح تقویم سال 95 نمایشگاه بین المللی باغ شهر سهند مراغه درکارگروه استانی سال آینده 19 نمایشگاه دراین شهرستان برپا می شود.
    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز دراین نشست بار ارایه گزارشی در زمینه وضع صادرات استان، گفت: تا ابتدای دی ماه امسال حدود 1.5 میلیارد دلار صادارات از استان به 54 کشور خارجی انجام شده است.
    حسین نجاتی گفت: امسال این مقدار صادرات به لحاظ ارزش نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.
    وی افزود: عراق، ترکیه، آذربایجان، گرجستان، ارمنستان، افغانستان و ایتالیا از جمله کشورهایی هستند که بیشترین صادرات غیرنفتی از استان به این کشورها صورت گرفته است.
    نجاتی همچنین از ابلاغ ممنوعیت نمایشگاه های فروش دراستان ها خبر داد و افزود: نمایشگاه باید صرفا برای نمایش کالاها و محصولات باشند.
    مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی نیزگفت: برگزاری نمایشگاه های بین المللی می تواند راهکار مناسبی برای جذب سرمایه گذاری خارجی و گردشگر دراستان باشد.
    رضا حسینی اظهارکرد: با این اقدام چندین ماموریت اقتصادی دراستان همزمان با برگزاری نمایشگاه های بین المللی تبریز انجام می شود.
    مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی هم دراین نشست با اشاره به اینکه دراستان 130هزار نفر بیکار که بیشتر آنها تحصیل کرده هستند وجود دارد، گفت: صادرات یعنی اشتغال و واردات یعنی بیکاری، با صادرات اقتصاد شکوفا و اشتغال برای جوانان ایجاد می شود.
    احد حسینی بیان داشت: دوره پساتحریم فرصت مناسبی برای توسعه، افزایش صادرات و تعاملات بین المللی است و با بهبود صادرات بیکاران صاحب شغل می شوند.
    مدیرعامل نمایشگاه های بین المللی تبریز نیز گفت: پارسال 42 نمایشگاه در تبریز برگزار شد که امسال این تعداد تا پایان سال به 50 نمایشگاه می رسد.
    حبیب لاهوتی افزود: سال آینده 10 نمایشگاه از جمله در شهرهای مسکو روسیه، تاتارستان، ابوظبی امارات، کربلا و بصره عراق، ارمنستان ، برپا می شود.
    وی همچنین از آمادگی این نمایشگاه برای برگزاری بزرگ ترین نمایشگاه فرش ایران در تبریز برای سال آینده ، خبر داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت