مدیریت برگزاری پنجمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی مشهد :

صادرات محصولات چاپی ایران به افغانستان دو برابر شده است

عصر نمایشگاه- پنجمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی مشهد ۲۵ تا ۲۸ آبان ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار خواهد شد.

صادرات محصولات چاپی ایران به افغانستان دو برابر شده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از چاپ و نشر ، برگزاری این رویداد مهم باعث شد تا گفتگویی با مدیر برگزاری این نمایشگاه داشته باشیم و ضرورت اجرای این نمایشگاه را جویا شویم. آنچه در پی می آید صحبت های حامد ایرانی، مدیر برگزاری پنجمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی مشهد است.

    حامد ایرانی، مدیرعامل شرکت برساز رویداد، برگزارکننده پنجمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی مشهد در خصوص نمایشگاه امسال اظهار داشت: نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته تفاوت چندانی ندارد. نمایشگاه حدود شش هزار مترمربع متراژ دارد و در چهار سالن بهار، انوری، مولوی و ابوسعید، همانند سال های گذشته برگزار خواهد شد. در خصوص افزایش قیمت غرفه ها نیز باید بگویم، سعی کرده ایم حداقل افزایش قیمت ممکن را داشته باشیم.

    ایرانی در ارتباط با اهداف برگزاری نمایشگاه چاپ و بسته بندی مشهد گفت: با توجه به این مورد که این استان از استان های مرزی کشور است و با کشورهای افغانستان و پاکستان مرز مشترک دارد، برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند بستر خوبی برای معرفی پتانسیل های خانواده بزرگ چاپ و نشر ایران و در نتیجه توسعه بازار آن از طریق کشورهای شرقی هم مرز همسایه باشد. ما عمدتا در نمایشگاه چاپ و بسته بندی مشهد به دنبال تاثیرگذاری بیشتر بر روی بازار کشور افغانستان هستیم.

    وی از کشور افغانستان به عنوان مهم ترین بازار بالقوه صنعت چاپ و بسته بندی ایران نام برد و تاکید کرد: هر ساله از ماه ها قبل از برپایی این نمایشگاه، تبلیغات گسترده ای را در کشور افغانستان انجام می دهیم تا باعث شود، کارشناسان و متخصصان افغانی بسیاری برای بازدید و رفع نیازهای چاپی خود به این نمایشگاه مراجعه کنند.

    ایرانی به عنوان دلیلی برای تاثیر برگزاری این نمایشگاه در توسعه بازارهای صنعت چاپ در کشورهای همسایه افزود: به عنوان مثال در سال 93 به گفته اداره ارشاد استان، از دی ماه که نمایشگاه صنعت چاپ خراسان برگزار شد، تا پایان سال درخواست مجوز صادرات محصولات و تولیدات چاپی ایران به افغانستان دو برابر شده بود که این آمار موید تاثیر این نمایشگاه در بخش صادارات است.

    مدیر برگزاری پنجمین نمایشگاه بین المللی مشهد در خصوص تاثیر برگزاری این نمایشگاه در استان، یاد آور شد: درحال حاضر در حدود 13 تا 25 درصد محصولات غذایی کشور در استان خراسان تولید می شود. بنابر این، استان خراسان به حجم گسترده ای از محصولات چاپی و انواع بسته بندی ها نیاز دارد که این نمایشگاه می تواند بخش وسیعی از این نیاز را رفع کند.

    به گفته ایرانی اداره کل ارشاد اسلامی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه صنعت چاپ و بسته بندی استان خراسان رضوی در برگزاری این نمایشگاه همکاری های لازم را با مجموعه برساز رویداد دارند و حامیان اصلی این نمایشگاه هستند.

    ایرانی در ارتباط با برنامه های جانبی نمایشگاه عنوان کرد: یکی از سیاست های ما در برگزاری نمایشگاه استفاده از رویدادهای جانبی، برای بهره وری بیشتر غرفه داران از زمان نمایشگاه است و برای این مورد افزایش مخاطبان خاص و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی را در نظر داریم. در کنار آن مبحث دوره های آموزشی که توسط مجامع مختلف برنامه ریزی شده است و همزمان در نمایشگاه به صورت رایگان برگزار می شود.

    مدیر برگزاری پنجمین نمایشگاه بین المللی مشهد در ارتباط با ارزیابی سطح نمایشگاه امسال تاکید کرد: سال گذشته، سطح نمایشگاه نسبت به سال های قبل، 15 درصد رشد داشت، امیدواریم که امسال نیز حداقل 15 درصد رشد ثابت، را داشته باشیم.

    وی افزود: غرفه دارانی که سه سال گذشته در نمایشگاه همراه ما بودند این خود نشان مثبتی از جواب دهی سیاست های نمایشگاه است. هرچند که این نمایشگاه نیازمند تلاش بیشتر است ولی تاکنون فرآیند رو به جلویی را پیش گرفته و از عملکرد خودمان رضایت داریم.

    ایرانی به نحوه تبلیغات و اطلاع رسانی نمایشگاه اشاره کرد و گفت: در بخش اطلاع رسانی نمایشگاه، با حدود 12 نشریه تخصصی صنعت چاپ، بسته بندی و صنایع غذایی همکاری کرده ایم، همچنین مطبوعات پرتیراژ را در برنامه اطلاع رسانی نمایشگاه قرار داده ایم. به جز موارد ذکر شده به صورت مستقیم اطلاع رسانی به واحدهای مرتبط از طریق اتحادیه ها را نیز در برنامه داریم.

    ایرانی در بخش پایانی صحبت هایش اظهار داشت: سیاست گذاری نمایشگاه چاپ و بسته بندی مشهد امسال بیشتر به سمت و سوی دو حوزه بسته بندی و لیبل است و قصد پررنگ کردن این بخش را در برنامه کاری نمایشگاه قرار داده ایم. همچنین در حوزه چاپ، نیز با توجه به نیاز بازار، تاکید بیشتری بر صنعت چاپ دیجیتال خواهیم داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت