نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶ ؛

نمایشگاه خودرو پاریس در تسخیر مدل‌های برقی

عصر نمایشگاه- با کاهش هزینه‌های باتری و رسوایی دیزلی فولکس واگن که سرمایه‌گذاران و مدیران صنعت خودرو را متقاعد کرده خودروهای دوگانه سوز آماده فراگیر شدن هستند، انتظار می‌رود نمایشگاه خودروی پاریس در تسخیر طرحها و نمونه‌های اولیه خودروهای برقی باشد.

نمایشگاه خودرو پاریس در تسخیر مدل‌های برقی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از ایسنا، موج اعلام مدلهای جدید، تهدیدی برای پیشگامان نسل کنونی خودروهای باتری‌دار مانند تسلا و رنو-نیسان خواهد بود که اکنون باید برای دفاع از برتری خود تلاش بیشتری کنند.

    فولکس واگن برای پشت سر گذاشتن رسوایی تقلب در تستهای آلایندگی دیزلی در آمریکا، در راس این موج قرار دارد. این خودروساز آلمانی در نمایشگاه پاریس، معماری خودروی برقی جدید را نمایش خواهد داد که در راستای وعده ماه ژوئن این شرکت برای دستیابی به فروش سالانه دو تا سه میلیون خودروی برقی تا سال 2025 است.

    به گفته تحلیلگران شرکت مشاوره "آی اچ اس اتوموتیو"، همه به فولکس واگن چشم دوخته اند و انتظارات بسیار بالایی از این شرکت می رود. برندهایی مانند رنو، نیسان و تسلا همچنان برندهای اصلی در بخش خودروهای برقی هستند اما رقابت بیشتری برای برقی سازی وجود خواهد داشت.

    مدل لیف 2010 نیسان آغازکننده نسل کنونی خودروهای برقی بود و هاچ بک Zoe  رنو دو سال بعد به این مدل پیوست.

    اما کمبود جایگاه‌های شارژ و محدودیت مسافتی که خودروهای برقی با هر بار شارژ کامل می توانند طی کنند و همچنین ارزان شدن بنزین، مانع رشد تقاضای بازار انبوه برای خودروهای برقی شده است. رنو-نیسان که وعده داده بود تا سال جاری میلادی 1.5 میلیون خودروی برقی تحویل می دهد، تاکنون فروش تنها 350 هزار دستگاه را ثبت کرده است. مدل لیف، دو سوم این رقم را تشکیل می دهد که بیش از هر خودروی برقی دیگری است.

    در این بین، تسلا با خودروی لوکس "مدل اس" وارد بازار خودروهای برقی گران قیمت شد و این خودرو که همزمان با Zoe عرضه شد، حدود 130 هزار دستگاه فروش داشته است. موفقیت این مدل ثابت کرد مصرف کنندگان مایل هستند 72 هزار دلار برای یک خودروی برقی بپردازند که با هر بار شارژ می تواند 425 کیلومتر حرکت کند.

    اما با پیشرفتهایی که در فناوری باتری حاصل شده است، خودروهای برندهای بازار انبوه با قیمتهای بسیار پایین‌تر می توانند مسافت مشابه را طی کنند. تحلیلگران بارکلیز پیش بینی کرده‌اند خودروهای برقی در سال 2025 ممکن است 15 درصد از کل خودروهای ثبت شده را تشکیل دهند در حالیکه این رقم در سال گذشته 0.4 درصد بود.

    شورولت بولت با قیمت 37500 دلار امسال در آمریکا و اوپل آمپرا در بهار سال آینده در اروپا، وارد بازار فروش می شوند. این دو خودرو که باتری 60 کیلووات بر ساعت دارند، با هر بار شارژ 383 کیلومتر می توانند حرکت کنند.

    تسلا هم مدل ارزانتر "مدل 3" را در آستین دارد اما خودروی جدید حداقل یک سال دیرتر از مدل جنرال موتورز به بازار می رسد.

    در نمایشگاه پاریس، رنو مدل "ال آر" Zoe را رونمایی خواهد کرد که ظرفیت باتری آن 40 کیلووات بر ساعت است و مسافت مشابه شورولت بولت را می تواند طی کند. مدل جدید قرار است بلافاصله وارد بازار شود.

    اما نیسان که باتریهای مورد استفاده در خودروهایش را با شراکت NEC تولید می کند، در شرایطی نیست که برای سال بعد اقدام مشابه را صورت دهد در نتیجه لیف از بولت عقب خواهد افتاد.

    دایملر برای به چالش کشیدن تسلا، در پاریس یک خودروی برقی نمایش خواهد داد و قصد دارد برنامه‌هایش برای معرفی 9 مدل برقی را تشریح کند.

    مدیران ب ام و در خانه می مانند تا برای طراحی جانشین خودروی برقی i3 برنامه ریزی کنند. اما آنها تنها مدیرانی نیستند که در نمایشگاه پاریس غایب خواهند بود. فورد و ولوو هم در میان شرکتهای غایب در این رویداد هستند.

    بر اساس گزارش رویترز، پیش از نمایشگاه، "روز بدون خودرو" در پایتخت فرانسه برگزار می شود که منعکس کننده مخالفت رو به رشد با خودروهای بنزینی در شهرهای پرترافیک است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت