رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خوزستان:

برگزاری نمایشگاه اتوکام در استان خوزستان

عصر نمایشگاه- رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خوزستان گفت: سوم تا ۷ بهمن ماه از ساعت ۱۶ الی ۲۲ نمایشگاه اتوکام با هدف ارئه و تبادل اطلاعلات و دانش در استان خوزستان برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه اتوکام در استان خوزستان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از تسنیم، عبدالله پاک‌سرشت در اهواز، اظهار داشت: دور دوم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان خوزستان تحت عنوان نصر خوزستان از اواخر بهمن ماه 93 تشکیل شد.

    وی افزود: نظام صنفی رایانه‌ای هر استان دارای هیئت مدیرانی است که تعداد این اعضا در استان‌ها متفاوت بوده و در خوزستان 9 نفر هیئت مدیره سازمان نصر را تشکیل می‌دهند.

    رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خوزستان بیان کرد: با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آئین نامه اجرایی از طرف هیئت مدیران، سازمان نظام صنفی رایانه‌‌ ای استان‌ها تشکیل شد به طوری که متولی این امر استانداری هر استان است.

    وی گفت: از بین نظامات استانی نمایندگانی به مجمع عمومی سازمان نصر کشور معرفی می‌شوند و در بین آن‌ها، اعضای شورای مرکزی نصر کشور تشکیل می‌شود. شورای مرکزی نصر کشور شامل23 عضو است که برای نخستین بار در شورای مرکزی نصر کشور استان خوزستان نماینده دارد.

    پاک‌سرشت با بیان اینکه سازمان نظام صنفی هر استان در واقع متولی بخش خصوصی در حوزه فناوری و اطلاعات است، عنوان کرد: مصرف کنندگان یا استفاده کنندگان و نیز دولت در زمینه رایانه‌ای از جمله فعالانی هستند که مشمول خدمات سازمان نصر استان می‌شوند.

    وی افزود: سازمان نصر هر استان عضو کمیته تحول دولت الکترونیک است که متولی ارائه خدمات الکترونیکی به مردم و دستگاه‌های زیربط است. از مهمترین وظایف نصر تشکیل شورای انتظامی و شورای تجدید نظر انتطامی استان در زمینه رایانه‌ای و فناوری برای مصرف کنندگان خدمات و کالا است.

    رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خوزستان با اشاره به اینکه سازمان نصر و شورای انتظامی تنها مرجع تشخیص و رسیدگی به شکایات در این حوزه است، تصریح کرد: سازماندهی به وضعیت بازار، تعرفه‌گذاری همه خدمات ارائه شونده در حوزه فعالان رایانه‌ای، تشکیل کمیسون‌های تخصصی با هدف ارتقاء رونق کسب و کار در این حوزه از اقدامات سازمان نصر هستند.

    وی گفت: تفاوت مابین اتحادیه های رایانه‌ای و سازمان صنفی رایانه‌ها در گستردگی حوزه فعالیتشان است به طوری که اتحادیه‌ها به صورت شهرستانی و نصر به صورت فراگیر و استانی فعالیت می‌کند. در قوانین اتحادیه‌ها بیان شده که اگر مرجع تخصصی در هر رشته‌ای تشکیل شود دارندگان جواز کسب فعالیت در آن رشته موظف به کسب مجوز از مرجع تخصصی هستند به همین دلیل در حوزه فناوری اطلاعات دارندگان جواز کسب باید برای اخد مجوز از نصر اقدام کنند. بسیاری از مغازه‌ها مجوز فعالیت از سوی سازمان نصر را ندارند.

    پاک‌سرشت درباره چگونگی کسب درآمد این سازمان عنوان کرد: پرداخت‌های ورودی و حق عضویت‌ها که البته به صورت داوطلبانه ‌است، برگزاری نمایشگاه‌ها، سمینارها و پروژه‌های تحقیقیاتی از منابع درآمدی نصر هستند. هر استانی در جان گرفتن سازمان نصر متعلق به خود، فهالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهد چرا که نصر به توسعه فناوری اطلاعات کمک می‌کند.

    وی افزود: خوزستان فعالان زیادی در حوزه فناوری اطلاعات دارد که می‌توانند موفقیت‌های زیادی کسب کنند. برنامه سازمان نصر برای این حوزه تقویت توان صادرات فناوری اطلاعات به ویژه فناوری از طریق اتاق بازرگانی به خارج از کشور است.

    رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خوزستان بیان کرد: زمانی استان به لحاظ علمی و دانش رشد خواهد داشت که بخش خصوصی رشد کند و فرصت ورود بخش خصوصی به این حوزه فراهم شود.

    وی گفت: زیرساخت شبکه ملی اطلاعات تحت عنوان مراکز داده‌ای در 7 استان وجود دارد که خوزستان پیشروترین استان در بین این استان‌ها است. بر اساس تعداد لینک‌های ارتباطی بین خوزستان و تهران، خوزستان در حوزه سرویس اینترنت و ظرفیت‌های جابه‌جایی اطلاعات پرد آمدترین استان است.

    پاک‌سرشت درباره اقدامات انجام شده در طی یک سال اخیر عنوان کرد: تفاهم نامه‌ای میان نصر و استانداری با هدف آموزش کارکنان در زمینه فناوری اطلاعات منعقد شد. کمیسیون شرکت‌های دانش‌بنیان خوزستان در حوزه فناوری در سازمان نصر استان تشکیل شده که کمیته متشکل از اعضای این کمیسیون شرکت‌های دانش بنیان را توسط کارشناسان نصر ارزیابی کرده و در صورت تأیید، شرکت به پارک علم و فناوری استان معرفی می‌شود.

    وی با بیان اینکه نصر خوزستان در برگزاری نمایشگاه‌ها در صدد ارائه دانش است و نه فقط عرضه کالا،  افزود: سوم تا 7 بهمن ماه از ساعت 16 الی 22 نمایشگاه اتوکام در استان خوزستان برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این نمایشگاه ارئه و تبادل اطلاعلات و دانش است.

    رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خوزستان با اشاره به اینکه در خوزستان برخی از فروشگاه‌های رایانه زیر مجموعه اتحادیه خیاطان است، تصریح کرد: ساماندهی بازار، تشخیص متولی فروش، رسیدگی به شکایات، رتبه بندی مهندسان این رشته خلاء‌هایی بود که سازمان نصر درصدد رفع آن است.

    وی با بیان اینکه در سال 95 تلویزیون کابلی در سراسر کشور آغاز به کار خواهد کرد، گفت: تشکیل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خوزستان به اشتغالزایی فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با فناوری اطلاعات کمک می‌کند.

    پاک‌سرشت بیان کرد: سازمان نصر خوزستان دبیر کمیته پایش در استان خوزستان است و نیز یکی از اعضای کمیته پلیس فتا است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت