رییس دانشکده فرش دانشگاه هنر اسلامی تبریز بیان کرد

رونمایی فرش های تبریز درنمایشگاه همسایه به اسم ترکیه و آذربایجان

عصر نمایشگاه- رییس دانشکده فرش دانشگاه هنر اسلامی تبریز گفت: متاسفانه فرش های دست بافت تبریز و ناحیه آذربایجان، در نمایشگاه های کشورهای همسایه شمالی به اسم جمهوری آذربایجان و ترکیه رونمایی می شوند.

رونمایی فرش های تبریز درنمایشگاه همسایه به اسم ترکیه و آذربایجان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵:۰۰

    به گزارش «عصر نمایشگاه» به نقل از احرار خبر، علی وند شعاری در نشست ستاد حمایت از توسعه فرش استان با اشاره به انتخاب شهر تبریز به عنوان شهر جهانی فرش افزود: هم در داخل کشور و هم در خارج کشور شیطنت هایی در حوزه فرش تبریز در حال انجام است.

    وی با بیان اینکه به برگزاری یک نشست تخصصی با کشور  ترکیه و آذربایجان نیاز داریم، افزود: متاسفانه در عرض پنج سال گذشته، مجموعه و کتاب هایی در آذربایجان منتشر شده است که  اسم فرش تبریز و آذربایجان را  به اسم خودشان زده و بهره برداری های مختلفی می کنند.

    وی اظهار کرد: فرش های تبریز و ناحیه آذربایجان را در برنامه ها و نمایشگاه های متفاوت به اسم خودشان رونمایی می کنند.اگر با متخصصین حوزه فرش از این کشورها جلسه تخصصی مشترک و بحث هایی داشته باشیم متوجه جایگاه خودشان می شوند.

    رییس دانشکده فرش دانشگاه هنر اسلامی تبریز در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد:  علی رغم همه ادعاهای خوبی که در حوزه فرش تبریز داریم ولی متاسفانه حتی یک عدد مجموعه مستند و کتاب تخصصی با محوریت فرش تبریز نداریم.حتی دانشگاه ها نیز در این زمینه عملکرد چندان مشخصی ندارند.

    شعاری گفت: همان برخوردی که در خارج از کشور نسبت به فرش تبریز انجام می شود در داخل کشور نیز وجود دارد. کاشان، اصفهان، شیراز و ...  تمامی نقشه های مربوطه به مکتب هنری تبریز را به اسم خودشان کار می کنند. در خوشبینانه ترین حالت، اسم ایران بر روی فرش تبریز را حک می کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت