برای نخستین‌بار به نمایندگی از آسیا ؛

هنرمند ایرانی به نمایشگاه صنایع دستی جزایر قناری می‌رود

عصر نمایشگاه- یک هنرمند ایرانی، برای نخستین‌بار، به‌عنوان نماینده آسیا، در نمایشگاه صنایع دستی سه قاره اروپا، آفریقا و آمریکا که در شهر تنه‌ریف (جزایر قناری اسپانیا) برگزار می‌شود، شرکت می‌کند .

هنرمند ایرانی به نمایشگاه صنایع دستی جزایر قناری می‌رود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، یاسر یامی هنرمند فعال در زمینه هنر خراطی و لایه چینی گفت: این نمایشگاه از 8 تا 16 آبان‌ماه در جزایر قناری اسپانیا برگزار می‌شود و این نخستین بار است که یک ایرانی در این نمایشگاه شرکت می‌کند.

    وی به چگونگی انتخاب خود برای حضور در این نمایشگاه اشاره و بیان کرد: من سال گذشته در نمایشگاه گردشگری «فیتور» اسپانیا شرکت کردم و آنجا بود که به جزایر قناری دعوت شدم. در واقع من، هم به طور شفاهی و هم به صورت مکتوب، برای برگزارکنندگان این نمایشگاه توضیح دادم که اهل تبریز هستم و در شهری به دنیا آمده‌ام که از سوی شورای جهانی صنایع دستی به‌عنوان «شهر خلاق فرش» انتخاب شده و چون این موضوع برای آن‌ها اهمیت زیادی داشت، مرا به نمایشگاه دعوت کردند.

    یامی همچنین از معرفی تبریز در نمایشگاهی که در جزایر قناری برگزار می‌شود خبر داد و افزود: وقتی من برای برگزارکنندگان نمایشگاه، درباره تبریز به عنوان شهر جهانی فرش توضیح داده، قرار شد با نصب بنرهایی به معرفی تبریز در این نمایشگاه بپردازند. به همین دلیل از من خواستند تا چند عکس از صنایع دستی و جاذبه‌های گردشگری تبریز برای‌شان ارسال کنم؛ تاسف آور این‌که چند روز است با اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی و ساختمان مرکزی سازمان میراث فرهنگی تماس می‌گیرم اما پاسخگو من نیست و چند قطعه عکس در اختیارم نمی‌گذارد.

    یامی که همراه همسرش، لیدا صیامی که او هم در زمینه معرق و منبت چوب فعالیت می‌کند در این نمایشگاه حضور خواهند داشت، گفت: ما همچنین به برگزارکنندگان نمایشگاه جزایر قناری پیشنهاد دادیم تا یک کارگاه زنده یا ورک شاپ برگزار کنند و آنها هم استقبال کردند.

    یاسر یامی، متولد سال 1360 است. او کارش را از سال 1376 آغاز  کرده و تاکنون موفق به دریافت هشت مقام کشوری در زمینه معرق شده است. او همچنین در رقابت بین‌المللی شورای جهانی صنایع‌دستی(‌wcc) که در سال 1393  و در کشور چین برگزار شده، نشان نقره را از ان خود کرده و سال گذشته، همزمان با روز جهانی صنایع‌دستی به‌عنوان هنرمند برتر معرفی شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت