نمایشگاه فناوری نانو ؛

نمایش ۲۲۰محصول دانشگاه آزاد اسلامی در جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو

عصر نمایشگاه- دانشگاه آزاد اسلامی با بیش از ۲۲۰ محصول در نهمین جشنواره فناوری نانو حضور دارد و تعداد محصولات این دانشگاه نسبت به سال گذشته ۲ برابر افزایش یافته است.

نمایش ۲۲۰محصول دانشگاه آزاد اسلامی در جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از آنا، نهمین جشنواره فناوری نانو از 14 مهر در نمایشگاه بین‌المللی آغاز به کار کرده است. دانشگاه‌ها، صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان در این جشنواره محصولات و تولیدات خود را به نمایش گذاشته‌اند.

    دانشگاه آزاد اسلامی نیز در 80 متر فضا با 220 محصول در این جشنواره حضور دارد. این محصولات از 53 واحد دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه شیمی، نانومواد، نانوفیزیک، نانوزیست، نانودارو، نانوالکتروشیمی، نساجی، کشاورزی و علوم دارویی در نمایشگاه فناوری نانو عرضه می‌شوند.

    20 جلد کتاب تخصصی، 6 مجله، 120 ثبت اختراع و 2هزار مقاله علمی دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی از سوی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در جشنواره فناوری نانو ارائه شده است.

    دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگارامام با 64 محصول به عنوان مجری، محصولات و تولیدات علمی را از همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی جمع‌آوری کرده و در غرفه این دانشگاه به نمایش گذاشته است. واحدهای علوم دارویی، تهران جنوب، علوم و تحقیقات، اردبیل، سنندج، دزفول، خوی، ارومیه، لاهیجان، کرمانشاه، کردستان و شهرقدس از جلمه واحدهایی هستند که تولیدات و اختراعات خود را در این جشنواره عرضه کرده‌اند.

    به گفته مسئول غرفه دانشگاه آزاد اسلامی درجشنواره فناوری نانو دانشگاه آزاد اسلامی با افزایش دو برابری محصولات و فضا در جشنواره فناوری نانو شرکت کرده است. این دانشگاه که سال گذشته برخی از محصولات خود را به فروش رسانده است، قصد دارد درنهمین نمایشگاه فناوری نانو نیز تولیداتی که قابلیت تجاری‌سازی شدن به صنایع ارائه کند.

    جشنواره فناوری نانو را ستاد فناوری نانو ریاست جمهوری به صورت سالیانه با هدف شناخت پتانسیل‌های تحقیقاتی و صنعتی، تقویت همکاری بین صنعت و دانشگاه، نفوذ فناوری‌های توسعه یافته نانو در صنایع موجود، زمینه‌سازی برای حضور شرکت‌های نانو در بازارهای بین‌المللی، ارتقای دانش عمومی در حوزه فناوری نانو و حمایت و تقدیر از برترین‌های فناوری نانو ایران برگزار می‌شود.

    نهمین جشنواره فناوری نانو با حضور 109 شرکت‌کننده شامل 17 مرکز دانشگاهی، پژوهشی، پارک علم و فناوری و مرکز رشد، 72 شرکت تولیدکننده، 9 مرکز آزمایشگاهی، 6 نهاد ترویجی و 12 شرکت خارجی شامل شرکت تایوانی، 6 شرکت کره‌ای، یک شرکت روسیه‌ای از 14 مهر آغاز به کار کرده است.

    این جشنواره از 14 تا 17 مهر در سالن خلیج‌فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و از بخش‌هایی مانند، نهاد‌های ترویجی، مراکز پژوهشی، خدمات آزمایشگاهی، شرکت‌های صنعتی، شرکت‌های بین‌المللی و برترین‌های فناوری نانو تشکیل شده است.

    مراسم افتتاحیه نهمین جشنواری فناوری نانو با حضور معاون اول و معاون علم و فناوری رئیس‌جمهوری عصر روز چهارشنبه 14 مهر برگزار و در این مراسم از شرکت‌ها و محصولات برتر فناوری نانو نیز تقدیر شد.

    هم‌چنین روز دوم جشنواره فناوری نانو نشستی با حضور سفرای 50 کشور برای توسعه بازار بین‌المللی فناوری نانو برگزار شده است. این جشنواره، به عنوان اولین جشنواره سند راهبردی 10 ساله دوم ستاد فناوری نانو ریاست جمهوری با هدف تجاری‌سازی و توسعه محصولات کاربردی امروز به کار خود پایان می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت