رئیس مدارس شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش البرز خبر داد

برپایی ۲۵ نمایشگاه عاشورایی در مدارس شاهد البرز

عصر نمایشگاه- رئیس مدارس شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت : ۲۵ نمایشگاه عاشورایی در مدارس شاهد این استان به منظور آشنایی دانش آموزان با مکتب سیدالشهدا (ع) با عنوان ' درس های عاشورا 'برپا شده است.

برپایی ۲۵ نمایشگاه عاشورایی در مدارس شاهد البرز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، عباس زمانی فر افزود: همانگونه که امام خمینی (ره) فرمودند این خون سید الشهداست که خون های همه ملت های اسلامی را به جوش می آورد بنابراین برای حفظ و زنده نگه داشتن مکتب آن حضرت باید تلاش کرد.
    وی با اشاره به کلام دیگری از امام (ره ) که انقلاب اسلامی ایران پرتوی از عاشورا و انقلاب عظیم الهی آن است، اظهار کرد: واقعه عظیم عاشورا در تقویم دینی و اجتماعی ما جایگاه ویژه و ارزنده ای دارد که هیچگاه کهنه و تکراری نمی شود.
    وی گفت: در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی اقدام به برگزاری 25 نمایشگاه عاشورایی در مدارس شاهد کرده ایم تا دانش آموزان با قیام و مکتب امام حسین (ع) آشنایی بیشتری پیدا کنند.
    رئیس مدارس شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش البرز در ادامه به فرمایشاتی از رهبر معظم انقلاب در زمینه نقش و اهمیت عزاداری در احیای اسلام و مکتب سید الشهدا(ع ) پرداخت و افزود: در این نمایشگاه ها تلاش شده است تا درس های عاشورا را به زبانی ساده به دانش آموزان یادآوری کنیم زیرا معتقدیم این واقعه بی نظیر در تاریخ دارای پیام های آموزشی - تربیتی است.
    زمانی فر بیان کرد: قیام امام حسین (ع) صد در صد بوی خدایی داشت و به خاطر همین است که از کودکی عشق به این امام بزرگوار در دل های ما حک می شود.
    وی با اشاره به آموزش پیام هایی عاشورایی به زبان قلم و تصویر در قالب نقاشی، داستان ، مقاله نویسی ، عکس، روز نامه دیواری ، شعر ، آیین ها و سنت های عزاداری سالار شهیدان درنمایشگاه های دایر شده مدارس شاهد استان البرز خاطرنشان شد: مراسم زیارت عاشورا ، سینه زنی و زنجیر زنی ، سفره نذری ، نوحه خوانی و مرثیه سرایی نیز در دهه اول و دوم محرم در مدارس شاهد البرز برگزار می شود.
    زمانی فر یادآور شد: در این نمایشگاه ها تلاش کرده ایم تا دانش آموزان در گروه های مختلف سنی با پیام های اخلاقی و تربیتی قیام عاشورا آشنایی لازم را پیدا کنند.
    رئیس مدارس شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش البرز اظهار کرد: معلمان این مدارس در این ایام در کلاس های درس از واقعه عظیم عاشورا و پیام های اخلاقی، تاریخی،اعتقادی،سیاسی از جمله آزادگی، ایثار، توکل به خدا، شجاعت، وفا ، جوانمردی ، عزت ، غیرت ، نماز و امربه معروف و نهی از منکر برای دانش آموزان سخن می گویند.
    زمانی فر از محرم به عنوان دیباچه سرخ شهادت یاد کرد و گفت: دانش آموزان در این ماه با علل ،عوامل و اهداف قیام عاشورا آشنا می شوند تا در راه زنده نگه داشتن مکتب سیدالشهدا (ع ) به وظیفه دینی و ملی خود عمل کنند.
    وی یاداور شد: در کنار نمایشگاه های عاشورایی در مدارس شاهد البرز یادمانی از امام و شهدا نیز دایر شده تا دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت در عصر حاضر نیز آشنا شوند و یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب و شهدای گرانقدر را که به ایران امنیت، آرامش ، عزت و... را اهداء کردند گرامی داشته شود.
    به گفته وی 9 هزار دانش آموز در مدارس شاهد استان البرز در سال تحصیلی 96-95 مشغول تحصیل هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت