با حضورقائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید؛

نمایشگاه بین المللی آلومینیوم ایران در اراک به کار خود پایان داد

عصر نمایشگاه- آیین اختتامیه نمایشگاه بین المللی آلومینیوم ایران شامگاه شنبه با حضورقائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید، نماینده مردم ساوه و زرندیه و نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی و استاندار مرکزی در اراک برگزار شد.

نمایشگاه بین المللی آلومینیوم ایران در اراک به کار خود پایان داد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید در این آیین گفت: جایگاه و توانمندی شهرستان اراک در صنعت آلومینیوم فرصت مناسبی است تا ظرفیت بالقوه این صنعت در تقویم نمایشگاهی کشور به ثبت برسد.
    رضا رحمانی فعال سازی واحدهای تولیدی متوسط و بزرگ را از اولویت های مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد و افزود: با توجه به اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی، وزیر صنعت و معدن جانشینی فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی در استان مرکزی را عهده دار شده و امید است با بهره گیری از ظرفیت های این استان و اجرای برنامه های این وزارتخانه، اقتصاد این استان شکوفا شود.
    استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: با توجه به ظرفیت های صنعتی و استقرار واحدهای بزرگ تولیدی آلومینیوم در استان، نیاز است این استان به عنوان مرکز ثقل آلومینیوم کشور شناخته شود.
    محمود زمانی قمی افزود: این نمایشگاه نسبت به گذشته از نظر کمی و کیفی به پیشرفت های گسترده ای دست یافته و نیاز است در تقویم نمایشگاه های کشور، نمایشگاه صنعت آلومینیوم به نام شهرستان اراک و استان مرکزی به ثبت برسد.
    وی ادامه داد: امید است با توجه به ظرفیت های صنعتی استان مرکزی در حوزه آلومینیوم مراکز پژوهشی و دانشگاهی این حوزه نیز در فعال شوند.
    نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: هم اینک با توجه به اقدام های دولت در پسا برجام گشایش هایی برای فعالیت های اقتصادی ایجاد شده که این مهم نشان از حرکت جدیدی در مسیر رونق اقتصادی است.
    سید مهدی مقدسی افزود: حضور دانشگاه ها در این نمایشگاه نسبت به سال های گذشته افزایش یافته و باید برای افزایش ارتباط صنعت و دانشگاه بیشتر تلاش شود.
    وی ادامه داد: استان مرکزی به عنوان قطب صنعت کشور مزیت های ارزشمندی در توسعه اقتصادی دارد و باید از ظرفیت های صنعت و دانشگاه به خوبی بهره برد.
    نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به اینکه اراک قطب صنعت آلومینیوم ایران است، ارتباط صنعت و دانشگاه می تواند درآمد زایی و ارزش افزوده بیشتری را برای استان به همراه داشته باشد.
    مقدسی اجرای طرح های نیمه تمام در بخش صنعت را یکی از مطالبات به حق مردم استان مرکزی عنوان کرد و گفت: هم اینک طرح ساخت کارگاه آندسازی شهرک خیرآباد اراک با گذشت چندین سال تنها به 10 درصد پیشرفت فیزیکی دست یافته و امید است در سفر هیات دولت به استان و اختصاص تسهیلات مناسب به این طرح، توسعه این صنعت نیز در دستور کار قرار گیرد.
    نخستین نمایشگاه بین المللی صنعت آلومینیوم ایران در فضایی به وسعت 5000 متر مربع و با حضور بیش از 80 شرکت کننده فعال در زمینه های صنعت آلومینیوم شامگاه شنبه به کار خود در اراک پایان داد.
    بیش از 200 شرکت در زمینه های مختلف فلز آلومینیوم در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت