رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهاوند:

نمایشگاه «از بقیع تا کربلا» در روستای تکه نهاوند گشایش یافت

عصر نمایشگاه- رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهاوند از گشایش نمایشگاه «از بقیع تا کربلا» در روستای تکه نهاوند خبر داد.

نمایشگاه «از بقیع تا کربلا» در روستای تکه نهاوند گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، حجت‌الاسلام موسی محبی از گشایش نمایشگاه «از بقیع تا کربلا» در روستای تکه نهاوند خبر داد و گفت: این اقدام در راستای ترویج و انتقال مفاهیم و ارزش‌های ناب عاشورایی در روستای تکه از توابع بخش مرکزی نهاوند در حال انجام است.

    وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 25 هزار نفر از نقاط مختلف کشور از این نمایشگاه زیبا و تأثیرگذار که بزرگ‌ترین نمایشگاه بازسازی واقعه کربلا به‌صورت ماکت‌های گلی است بازدید کردند، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال نیز  شاهد افزایش بازدیدکنندگان باشیم.

    رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: کار ساخت این نمایشگاه توسط بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج شهدای روستای تکه و با همکاری کانون هلال‌احمر و کانون فرهنگی و هنری شهدای این روستای 11روز مانده به شروع ماه محرم آغاز و در ابتدای محرم آماده بازدید عموم مردم شد.

    وی با اشاره به اینکه برای ساخت این نمایشگاه به سبک معماری سنتی  تعدادی از جوانان روستا به مکه مکرمه و عتبات عالیات سفر کردند، گفت: در ایام ساخت این نمایشگاه بیش از 80 نفر به‌صورت شبانه‌روزی و به مدت 20 روز تلاش کردند

    حجت‌الاسلام محبی با اشاره به تأثیرگذاری این کار فرهنگی و مذهبی در بین مردم و نسل جوان جامعه، گفت: آنچه باعث شده تا مردم، مسئولان و به خصوص نسل جوان توجه ویژه‌ای به این نمایشگاه داشته باشند شبیه‌سازی سه شهر کربلا، کوفه، شام و صحنه‌های کارزار 72 یار امام حسین(ع) با لشگریان یزید  به‌صورت طبیعی با ماکت‌های گلی است.

    وی افزود: از دیگر نکات جالب‌توجه در نمایشگاه از بقیع تا کربلا ساخت قبرستان بقیع، حرم امام حسین(ع) و حضرت عباس (ع) مرکز خلافت یزید، نهر علقمه، حرکت کاروان اسرای کربلا، تل زینبیه، تنور خولی محل نگهداری سر امام حسین(ع)، مشک حضرت عباس گهواره حضرت علی‌اصغر(ع) و وصل کردن آن‌ها به دفاع مقدس است.

    رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهاوند اظهار کرد: وقتی مردم و مخاطبان نسل امروز وارد نمایشگاه می‌شوند، به‌خودی‌خود پس از پایان بازدید به این احساس می‌رسند که مابین قیام امام حسین(ع) و انقلاب اسلامی پیوندی ناگسستنی است و این همان هدفی است که مسئولان برگزاری نمایشگاه طراحی کرده‌اند.

    وی عنوان کرد: برپایی نمایشگاه عکس کمتر دیده‌شده دوران دفاع مقدس در نمایشگاه روستای تکه و برگزار کردن آن در کنار گلزار شهدا با فضایی نزدیک به 700 مترمربع از دیگر اقدامات جانبی این کار بزرگ است که در استان همدان بی‌سابقه است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت