خانه هنرمندان ایران برگزار می کند

افتتاح سه نمایشگاه تجسمی در خانه هنرمندان

عصر نمایشگاه- نمایشگاه‌های «مسحور زمان»، «مرثیه هرمز» و «آثار برگزیده مسابقه عکس سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر» در خانه هنرمندان ایران افتتاح شدند.

افتتاح سه نمایشگاه تجسمی در خانه هنرمندان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲:۰۰

    به گزارش «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، نمایشگاه آثار برگزیده مسابقه عکس سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در دو نگارخانه «پاییز» و «میرمیران» آغاز به کار کرد. در مسابقه این نمایشگاه که مدیریت آن برعهده رضا معطریان بوده و سیامک زمردی‌مطلق نیز مدیریت اجرایی آن را برعهده داشته، 113 عکاس با 555 عکس شرکت کردند و 56 عکس از 37 عکاس به نمایشگاه راه پیدا کرده است.

    در این نمایشگاه، آثار هنرمندانی مانند محمدحسین فاطمیان، میلاد بهشتی، شعله فیضی‌بخش، مونا تهرانی مؤید، سید ضیاالدین صفویان، پگاه قدیری، زهرا امیری، محبوبه فرج الهی، عاطفه آرانی، فاطمه پازکی دهقانیان‌فرد، بعثت امامی، ارسلان امانتی، مریم قهرمانی‌زاده، ساینا قادری، پرنا بهارعلی، عماد دولتی، کیارش مسیبی، حسین اسماعیلی، مهرداد متجلی، زهره صفی‌نور، طیبه نصرالهی، مریم ملک‌مختار، بهار نیک‌پور، مریم دیهول، بابک حقی، رژین دلفان، سمانه جویا، رضا مظفری‌منش، شهریار اکبریه، شهرام سلیمی‌نژاد، ماندانا رنجبر چشمه‌سرخی، بهاره سلطانی، ساناز دریایی، مهناز میناوند، نوید ملکی یگانه، سینا عدلی و سهیل صحرانورد، به‌نمایش گذاشته شده است.

    محمود کلاری، حمید جبلی و سیف‌الله صمدیان داوری این مسابقه را برعهده داشته‌اند. در بخشی از بیانیه هیئت داوران این دوره، آمده است: «تئاتر هنری است میرا که با گذشت زمان به‌دست فراموشی سپرده می‌شود؛ اما عکس آن را جاودان می‌سازد. امسال 113 نفر از عکاسان با ذوق تئاتر 555 فریم از عکس‌های‌شان را برای سی‌وچهارمین جشنواره فجر فرستاند. تا یادی باشد از نمایش‌های اجراشده در سال گذشته. در هر جشنواره‌ای اگر ترکیب هیئت داوران تغییر کند. احتمالا نتیجه هم عوض خواهد شد. پس عکاسانی که در این مجموعه نیستند، امید است با تلاش و شوق کارشان را ادامه دهند. با آرزوی موفقیت برای همه عکاسان تئاتر و دیدن عکس‌هایی بهتر در سال آینده.»

    مهرداد متجلی، کیارش مسیبی و پرنار بهارعلی به ترتیب به‌عنوان نفرات اول تا سوم این مسابقه معرفی و عماد دولتی، ساینا قادری و حسین اسماعیلی نیز تقدیر شدند. این نمایشگاه تا هشتم بهمن ادامه خواهد داشت.

    در این روز همچنین نمایشگاه عکس‌های شاهین آزما با عنوان «مرثیه هرمز» در نگارخانه «زمستان» افتتاح شد. در این نمایشگاه 13 اثر سیاه‌وسفید 100 در 70 سانتی‌متری با سه ادیشن به‌نمایش درآمده‌اند.

    شاهین آزما، متولد سال 1364 و فارغ‌التحصیل رشته طراحی صنعتی است. آزما از سال 1378 عکاسی را به‌صورت حرفه‌ای آغاز کرده است. او همچنین سال گذشته نمایشگاه عکس‌های فیلم «ماهی و گربه» شرام مکری را در خانه هنرمندان ایران برگزار کرد و نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین عکاس سینما، از سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شد.

    «مرثیه هرمز» دومین نمایشگاه انفرادی او محسوب می‌شود. عکس‌های این مجموعه در روز خاکسپاری اصغر نیک، هنرمند عرصه نمایش و سرپرست گروه سیمرغ گرفته شده که به گفته آزما همزمانی حضور او در جزیره هرمز و این مراسم، تصادفی بوده است. این تصادف به خلق آثاری تلفیقی از حال و هوای اجتماعی جزیره هرمز، طبیعت و خاکسپاری اصغر نیک منجر شده است. جزیره‌ای زیبا که با فقر دست و پنجه نرم می‌کند.

    آثار این نمایشگاه از 2 تا 5 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند. این نمایشگاه تا ششم بهمن ادامه خواهد داشت.

    نگارخانه «تابستان» نیز میزبان نمایشگاه گروهی نقاشی‌ با عنوان «مسحور در زمان» از دانشجویان دانشگاه الزهرا (س) شده است.

    این نمایشگاه به کوشش متین کیامرزی برگزار شده و در آن، آثاری از هنرمندانی مانند مرضیه صفرزاده، فرحناز نوروزی، پرستو مقصود، پدیده فرزان، مهدیه عزیزی‌راد، فریال سادات موسوی، فاطمه نصیری، مریم صفری، المیرا لکی، عاطفه اقبالی گرمجانی، زهرا ابراهیمی، مهسیما شکریان، مینا ناظم‌زاده نراقی به نمایش گذاشته شده است.

    به گفته کیامرزی، این نخستین‌بار است که از این هنرمندان به‌صورت گروهی نمایشگاهی برگزار می‌شود. هنرمندان این نمایشگاه دانشجویان دانشگاه الزهرا (س) هستند و از نظر ایده و کار، تقریبا هم‌سبک محسوب می‌شوند. بیشتر این آثار با سبک رئال کار شده‌اند و هنرمندان بیشتر به دغدغه‌های زندگی روزمره و شخصی خویش پرداخته‌اند. عنوان نمایشگاه نیز از حس معلق‌ بودن و غلبه زمانه و اتفاقات بر خواست آدم‌ها و سحر‌شدگی گرفته شده، موضوعی که هنرمندان این نمایشگاه را دور هم جمع کرده است.

    شایان ذکر است ؛آثار این نمایشگاه از1 تا 3 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند وعلاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن آثار در روزهای اعلام‌شده، از ساعت 13 تا 20 به باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت