در آستانه برگزاری کنگره ۳۰۰۰شهید خراسان شمالی؛

نمایشگاه رزمی و فرهنگی «یاد یاران» در بجنورد افتتاح شد

عصر نمایشگاه- نمایشگاه رزمی و فرهنگی «یاد یاران» در آستانه برگزاری کنگره ۳۰۰۰ شهید خراسان شمالی در جنب سالن اجلاس این کنگره و در محل دهکده مقاومت بسیج بجنورد افتتاح شد.

نمایشگاه رزمی و فرهنگی «یاد یاران» در بجنورد افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از مهر، دبیرکل کنگره سه هزار شهید خراسان شمالی صبح جمعه در آیین افتتاح نمایشگاه یاد یاران اظهار کرد: این نمایشگاه یادآور دوران پر فراز و نشیب و همراه با سختی و نشاط رزمندگانی است که در دوران دفاع مقدس، با ایثارگری و جانفشانی های خود حماسه آفریدند.

    سردار سیدحسن مرتضوی افزود: برپایی این نمایشگاه در جنب سالن اجلاس کنگره سه هزار شهید خراسان شمالی، برای بهره مندی شرکت کنندگان و عموم مردم از سیره شهدا و انتقال پیام این شهیدان به نسل جوان است.

    وی تصریح کرد: با همکاری نهادها و سازمان های مختلف از جمله جهادکشاورزی، سپاه، بسیج، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان انتقال خون و غیره تلاش شده است تا در این نمایشگاه خاطرات دفاع مقدس زنده نگه داشته و به مخاطبان ارائه شود.

    فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی با اشاره به ایجاد غرفه عشایر در نمایشگاه یاد یاران، اظهار کرد: در هریک از غرفه های این نمایشگاه موضوعاتی به نمایش گذاشته می شود که مروری است بر تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی و پیروزی هایی که در دوران دفاع مقدس رقم خورده است.

    سردار مرتضوی معرفی مشاهیر  خراسان شمالی، اسناد جنگ و رشادت های آزادگان در دوران اسارت، نمایش توانمندی های نظامی و رزمی، اسناد و عکس های متعلق به شهدا، شناسنامه ایثار شهدا و غیره را از موضوعات محوری این نمایشگاه برشمرد.

    وی افزود: فضای نمایشگاه برگرفته از فضای جبهه و یادآور ایثارگری ها، سخت کوشی ها و ساده زیستی های آن دوران است که امروز ما به شدت به این فضاها و پیروی از سبک زندگی جهادی و انقلابی دوران دفاع مقدس نیازمندیم.

    وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس، یادآور روح مقاومت، ایستادگی، دشمن ستیزی و استکبار ستیزی است که شهدا همواره بر آن تاکید داشتند، گفت: خراسان شمالی توفیق پیدا کرده است تا کنگره ملی سه هزار شهید را برگزار کند که باید این کنگره مقدمه ای برای زنده کردن این خصوصیات در زندگی فردی و اجتماعی خود باشد.

    دبیرکل کنگره سه هزار شهید خراسان شمالی با تاکید بر ایجاد پیوند عقلانی و قلبی بین نسل امروز با دفاع مقدس، تصریح کرد: امروز وظیفه سنگینی داریم چرا که باید در مسیر شهدا قرار بگیریم و برای اینکه از این مسیر منحرف نشویم باید فرامین مقام معظم رهبری را سرلوحه عمل قرار دهیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت