موزه امام علی (ع) برگزار می کند

افتتاح نمایشگاه پوستر طراح سوییسی در تهران

عصر نمایشگاه- نمایشگاه اشتفان بوندی گرافیست معاصر اهل سوییس در موزه امام علی (ع)، از ۲ تا ۲۰ بهمن برگزار می شود .

افتتاح نمایشگاه پوستر طراح سوییسی در تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش «عصر نمایشگاه» به نقل از مهر ، آیین گشایش نمایشگاه پوسترهای اشتفان بوندی گرافیست معاصر با حضور سفیر سوییس، لادن رضایی، ایرج میرزاعلیخانی و جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان جمعه 2 بهمن‌ماه در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار شد.

    در این مراسم ایرج میرزاعلیخانی، هنرمند گرافیست و استاد دانشگاه گفت: این نمایشگاه از سلسله نمایشگاه‌هایی است که از هنرمندان سراسر دنیا برای حضور در ایران دعوت می‌شود. ما از لهستان و دانمارک و... هنرمندانی را برای حضور در ایران و برپایی نمایشگاه دعوت کردیم و این‌بار نوبت به سوییس رسید.

    سپس جولیو هاس سفیر سوییس در تهران پشت تریبون قرار گرفت و بیان کرد: همان‌طور که در خانه هنرمندان قول داده بودم، اشتفان بوندی به ایران آمد تا او را به عنوان یکی از بهترین طراحان سوییس معرفی کنیم. او به خانواده بزرگی از طراحان سوییسی تعلق دارد که هسته کاری آن‌ها طراحی‌های خوب و قابل توجه است.

    وی افزود: کارهای این هنرمند در موزه هنر مدرن نیویورک، کتابخامه ملی فرانسه در پاریس و موزه‌های معتبر دیگر دنیا به نمایش درآمده است. او تاکنون برنده جوایز بسیاری در زمینه گرافیک، طراحی لوگو و پوستر شده است. شاید پوستر بعدی جشنواره فجر را او طراحی کند، من امیدوارم این اتفاق بیفتد و از نمایشگاه بوندی نیز لذت ببرید.

    در بخش دیگری از این مراسم لادن رضایی گرافیست و استاد دانشگاه نیز در معرفی اشتفان بوندی و آثار او اظهار کرد: بوندی سال 1950 در سوییس متولد شده است. بیشتر شهرت او به خاطر پوستر‌هایش است، اما بوندی در زمینه‌های دیگر هم آثار برجسته‌ای خلق کرده است.

    در پایان این مراسم اشتفان بوندی پشت تریبون قرار گرفت تا برای حاضران صحبت کند. وی پس از ابراز خرسندی و تشکر از نهادهای مسئول برای برپایی نمایشگاه آثارش در تهران گفت: ممکن است در بعضی آثار به جای اسم من با امضای دیگری مواجه شوید که معنای «روز به‌خیر» می‌دهد. در واقع نام من در یکی از شاخه‌های زبان سوییسی به همین معنی است و به این دلیل برخی از آثارم را این‌گونه امضا کرده‌ام.

    سپس نمایشگاه پوسترهای این هنرمند با حضور سفیر سوییس، هنرمندان و علاقه‌مندان افتتاح شد.

    در مراسم افتتاحیه نمایشگاه آثار اشتفان بوندی هنرمندانی چون قباد شیوا، جواد بختیاری، بیژن بیژنی، علی خسروی، مصطفی اوجی و طاهره تابان حضور داشتند.

    نمایشگاه آثار اشتفان بوندی تا 20 بهمن‌ماه در موزه هنرهای دینی امام علی‌(ع) میزبان علاقه‌مندان به هنر گرافیک است. همچنین 3 کارگاه با حضور بوندی امروز 3 بهمن، فردا یکشنبه و روز دوشنبه از ساعت 9 تا 17 برگزار می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت