مدیر برگزاری مهم‌ترین نمایشگاه صنعت تاسیسات در خاورمیانه:

ظرفیت برگزاری «رویداد» ۴۰ هزار متری را داریم

عصر نمایشگاه- به روال هر سال اواخر مهر نمایشگاه تاسیسات در سایت بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. رویدادی تخصصی که از حیث بزرگی و تنوع حضور مشارکت‌کنندگان می‌توان آن را در میان ۱۰ رویداد برتر جهان قرار داد.

ظرفیت برگزاری «رویداد» ۴۰ هزار متری را داریم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از گسترش صنعت ، این  رویداد به‌دلیل دربرگیری بخش‌های متنوعی از صنعت و معدن، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه به‌طور تقریبی تمام حوزه‌های اقتصادی کشور به نوعی با آن در ارتباط هستند و در مدت 4 روز برگزاری آن نمایندگانی از تمام صنایع کشور در غرفه‌های مختلف حضور دارند.

    نمایشگاه بین‌المللی تاسیسات (سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی) بزرگترین گردهمایی تولیدکنندگان و دست‌اندرکاران صنعت تاسیسات و تهویه مطبوع در کشور است. این رویداد شامل بخش‌های مختلف ازجمله تجهیزات و سیستم‌های گرمایشی، تجهیزات و سیستم‌های سرمایشی و تهویه مطبوع، تجهیزات سردخانه‌ای و برودتی، انواع تجهیزات تاسیساتی شامل رادیاتور، پمپ، فیلتر، شیرآلات و…، انواع لوله و اتصالات، تجهیزات الکتریکی و سیستم‌های اتوماسیون و درنهایت گروه‌های خدماتی و پیمانکاری است.

    در دوره چهاردهم این رویداد بیش از 600 مشارکت‌کننده حضور داشتند. اما امسال شرایط کاملا متفاوت است؛ تغییرات کمی و کیفی به قدری در این دوره بالاست که به نظر می‌رسد باید منتظر جابه‌جایی رتبه جهانی این رویداد هم باشیم. عبدالکریم جلالی به بهانه برگزاری این رویداد مهمان گسترش تجارت شد. با ما همراه باشید:

    نمایشگاه تاسیسات امسال برای پانزدهمین سال متوالی برگزار می‌شود. این رویداد به طور کلی چه شرایطی خواهد داشت؟
    نمایشگاه تاسیسات ایران با عنوان تجاری IRAN HVAC&R در جایگاه یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت تاسیسات در جهان امسال برای پانزدهمین سال متوالی از 27 تا 30 مهر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد. این نمایشگاه در میان 10 رویداد برتر جهان قرار دارد و چند سالی است که در منطقه خاورمیانه هم حرف اول را می‌زند.

    خوشبختانه این رویداد تاییدیه اتحادیه یوفی و تشکل‌های معتبر بین‌المللی را داراست و از میزان مشارکت کشورهای خارجی در آن می‌توان به سطح اهمیت آن پی برد. امسال میزان حضور شرکت‌های بین‌المللی به‌طور مستقل و مستقیم کاملا قابل توجه است. کار ثبت‌نام این دوره از پایان نمایشگاه گذشته آغاز و از همان موقع تا امروز در رویدادهای مختلف داخلی و خارجی و در اغلب همایش‌های مرتبط با صنعت تاسیسات همواره کارهای مربوط به اطلاع‌رسانی انجام شده است. باتوجه به اطلاع‌رسانی و تبلیغات فراگیری که داشتیم، استقبال از این رویداد بسیار خوب بوده است.
    بدون شک این رویداد فرصت بسیار ارزشمندی را برای صاحبان صنایع فراهم می‌کند تا توانمندی‌ها، محصولات و دستاوردهای خود را در سطح وسیعی عرضه کنند.

    این رویداد کدام گروه‌های کالایی را دربرمی‌گیرد؟
    این رویداد در 7 بخش اصلی تقسیم‌بندی شده و دو گروه کالایی جدید را شامل می‌شود. بخش نخست مربوط به تجهیزات و سیستم‌های گرمایشی (دیگ آب‌گرم، دیگ بخار و دیگ روغن، سیستم‌های گرمایش از کف و گرمایش تابشی، سیستم‌های هوشمند کنترل گرمایش، انرژی‌های نو و تجدیدپذیر، انواع سیستم‌های گرمایش داخلی، انواع آبگرمکن، شوفاژهای القایی، هیترها و... ) است. در برخی سالن‌ها هم به عرضه تجهیزات و سیستم‌های سرمایشی و تهویه مطبوع (پکیج‌های سرمایشی، فن و فن کویل، کندانسور، پمپ‌های چگالنده سرمایشی و پمپ‌های حرارتی، سیستم تهویه مطبوع، انواع هواکش و دمپر، دریچه تنظیم هوا، فیلتر هوا، پرده هوا، دوش هوا، سیستم‌های پالایش هوا، انواع هود، اتاق‌های پاک، سیستم‌های هوشمند کنترل سرمایش، سیستم‌های رطوبت‌زا، خشک‌کن و... ) می‌پردازیم.

    تجهیزات سردخانه‌ای و برودتی (انواع چیلر و برج‌های خنک‌کننده، سیستم‌های تبریدی مایع، یخ‌ساز و بستنی‌ساز، گازهای مبرد و سردکننده، روغن‌های برودتی، فریزر، سردخانه، تجهیزات و ساندویچ پانل‌های سردخانه، سیستم‌های برودتی انتقال دما و سیستم‌های برودتی سیار، دستگاه‌های تبخیرکننده و کندانسورهای تبخیری، قطعات تبریدی سیستم تهویه مطبوع، انواع ترموستات، لرزه‌گیر و... ) نیز بخش سوم این نمایشگاه را شامل می‌شود.

    در بخش چهارم انواع سیستم‌های تاسیساتی (انواع رادیاتور و حوله خشک‌کن، انواع شیرآلات ساختمانی و صنعتی، انواع پمپ و فیلتر، تجهیزات تصفیه آب، سیستم‌های فاضلابی و رسوب‌زداها، انواع عایق‌های صوتی و عایق‌های رطوبتی، بوستر، مشعل و تجهیزات اطفای حریق، مبدل‌ها و عایق‌های حرارتی و برودتی، ابزارهای سنجش و اندازه‌گیری و... ) ارائه می‌شود. در بخش پنجم نیز انواع لوله و اتصالات (لوله و اتصالات پلیمری، پلی‌پروپیلن و پلیکا، لوله و اتصالات فاضلابی و اتصالات جوشی، لوله و اتصالات دوجداره و چندلایه، لوله و اتصالات آهنی، چدنی، مسی و برنجی، لوله و اتصالات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، لوله و اتصالات انعطاف‌پذیر، انواع عایق لوله و اتصالات و... ) به نمایش درمی‌آید.

    ارائه‌دهندگان تجهیزات الکترونیکی و سیستم‌های اتوماسیون منزل (سیستم‌های روشنایی، امنیت و هشدار حریق، تابلو برق، کنتور و انواع کلید و پریز، تجهیزات و لوازم جانبی آسانسور، سیستم‌های کنترل هوشمند ساختمان و تاسیسات آن، انواع سیستم‌های کنترل ساختمانی تحت وب، سیستم‌های مدیریت انرژی، کنترل دما و... ) بخش ششم نمایشگاه را دربرمی‌گیرند. در پایان نیز گروه‌های خدماتی و پیمانکاری شامل شرکت‌های خدمات فنی مهندسی، خدمات تعمیر و نگهداری تاسیسات، سازمان‌های مالی و سرمایه‌گذاری، شرکت‌های مشاوره تحقیق و توسعه بازار، انجمن‌ها، موسسات، تشکل‌ها و دانشگاه‌ها، مطبوعات، نشریات، وب‌سایت‌ها و رسانه‌ها حضور دارند.

    در 15 سال گذشته چه اهدافی در برگزاری این رویداد دنبال شده است؟
    باتوجه به اینکه نمایشگاه تاسیسات دامنه وسیعی از حوزه‌ها را دربرمی‌گیرد، مخاطبان بسیار گسترده‌ای هم دارد. شرکت‌ها و صنایع بزرگی مانند نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها و صنایع پتروشیمی، نساجی و دامداری همه و همه با موضوع تاسیسات در ارتباط هستند. از این‌رو به‌طور قطع این رویداد تاثیرگذاری بسیار بالایی دارد. بخش صنعت ساختمان نیز در ابعاد گسترده به محصولات تاسیساتی (آب و فاضلاب) وابسته است. به همه اینها محصولاتی را اضافه کنید که برای واحدهای خانگی و عامه مردم تولید می‌شوند.

    باید بگویم صنعت تاسیسات به‌دنبال ارتقای بهره‌وری در همه محصولات و تولیدات است تا از این طریق نیازهای بخش صنعت و معدن کشور را زیرپوشش قرار دهد.  در کنار اینها تبادل اطلاعات، دانش فنی و فناوری روز بین مشارکت‌کنندگان، آشنایی شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان با آخرین دستاوردهای عرضه شده در بخش سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، ایجاد ارتباط مستقیم بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری، اشتغالزایی و بازاریابی و توسعه صادرات از مهم‌ترین اهداف برگزاری نمایشگاه بین‌المللی تاسیسات است.

    دعوت از مشارکت‌کنندگان خارجی در امسال چگونه بوده است؟
    خوشبختانه در این دوره با همکاری خوب سایت نمایشگاهی تهران موفق شدیم ابعاد برگزاری را هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی افزایش دهیم. با این شرایط امکان جذب تعداد بیشتری از مخاطبان داخلی و خارجی فراهم شد، به‌طوری‌که امروز دیگر به‌طور تقریبی هیچ فضای خالی برای این رویداد نداریم. از مجموع 550 مشارکت‌کننده ما در این دوره بیش از 320 غرفه‌دار از شرکت‌های مطرح و مهم ایرانی هستند. حدود 230 تا 240 شرکت هم از کشورهایی چون فنلاند، آلمان، ایتالیا، چین، هلند، ترکیه، امارات متحده عربی به‌طور مستقیم و برخی هم به‌طور غیرمستقیم با ما همراهی می‌کنند. این آمار بسیار قابل‌توجه است و نشان می‌دهد ما به‌طور تقریبی نیمی از نمایشگاه را با حضور شرکت‌های معتبر خارجی زیر پوشش برده‌ایم.

    سال گذشته نمایشگاه ما افزون بر 30هزار مترمربع فضای برگزاری داشت. امسال موفق شدیم ضمن ارتقای کیفی رویداد، حدود 5هزار متر فضای بیشتر در اختیار بگیریم. البته اگر فضای نمایشگاهی محدود نبود حداقل 100 شرکت دیگر را هم می‌توانستیم به نمایشگاه دعوت کنیم و در این شرایط وسعت نمایشگاه به‌طور قطع از 40هزار متر هم عبور می‌کرد. به هر حال محدودیت‌ها اجازه نداد در خدمت این تعداد مشارکت‌کننده باشیم و همین‌جا هم از همه آنها عذرخواهی می‌کنیم.

    بخش‌های جانبی نمایشگاه امسال چه برنامه‌هایی را شامل می‌شود؟
    در این دوره بیش از 20 کارگاه و همایش جانبی با موضوعات فناوری‌های روز خواهیم داشت و امیدوارم با موضوعات متنوعی که دارند سطح علمی و تخصصی نمایشگاه را تقویت کنند. در برگزاری این برنامه‌ها اغلب تشکل‌ها و انجمن‌های فعال بخش خصوصی مشارکت دارند. برای مثال انجمن صنعت تاسیسات با ما همکاری خوبی خواهد داشت. به روال هر سال نیز در پایان این رویداد تندیس و نماد نمایشگاه به مشارکت‌کنندگان برتر اهدا خواهد شد. این تندیس که با الهام از شکل و شمایل بادگیر ساخته شده به تولیدکنندگان و صادرکنندگان برتر ایرانی می‌رسد تا انگیزه خود را برای ارتقا و پیشرفت کیفی و کمی محصولات‌شان بیش از پیش تقویت کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت