معاون فرهنگی وزیر ارشاد در تبریز:

دولت یازدهم بیش از ۶۰ میلیارد تومان در نمایشگاه‌های کتاب یارانه خرید اعطا کرده است

عصر نمایشگاه- معاون فرهنگی وزیر ارشاد میزان یارانه اعطایی برای خرید کتاب به مردم را یادآور شد و گفت: امسال در نمایشگاه کتاب تبریز بیش از ۱.۲ میلیارد یارانه پرداخت می‌شود و در سه سال اخیر هم بیش از ۶۰ میلیارد تومان در نمایشگاه‌های کتاب یارانه خرید اعطا شده است.

دولت یازدهم بیش از ۶۰ میلیارد تومان در نمایشگاه‌های کتاب یارانه خرید اعطا کرده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ، سیدعباس صالحی ظهر امروز در آیین افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب و قرآن تبریز، با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب تبریز فرصتی برای ادای دین به فعالان فرهنگی در تاریخ این خطه است اظهار داشت: بزرگان دینی و یا هنرمندان فرهنگی از جمله میرزا طاهر خوشنویس و... همه یادگاران فرهنگی هستند که باید در این خطه پاس داشته شوند.

    وی با بیان اینکه کتاب مبدأ و عصاره تمدن بشری است، افزود: هر تمدنی با کتاب شروع شده و ماندگار می‌شود.

    معاون فرهنگی وزیر ارشاد، با تاکید بر اینکه پس از انقلاب اقدامات خوبی در حوزه نشر اتفاق افتاده است، گفت: در 38 سال پس از انقلاب، بیش از یک میلیون عنوان کتاب پس از انقلاب منتشر شده و این یکی از افتخارات خوب پس از انقلاب اسلامی است.

    صالحی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 60 هزار عنوان چاپ اول وارد بازار کتاب شده است، ابراز داشت: در سه سال دولت یازدهم بیش از 222 هزار عنوان کتاب منتشر شده است که به عنوان یکی از افتخارات این دولت محسوب می‌شود ضمن اینکه همه کتاب‌ها در سطح یک نیستند ولی کتاب خوب کم تولید نشده است.

    وی با بیان اینکه وزارت ارشاد برای رونق بخش مکتوب اقدامات زیادی انجام داده است ولی انتظارات بیش از این بود که با امکانات موجود  قابل قبول است تصریح کرد: سهم وزارت ارشاد از کل بودجه دولت 16 درصد است که بخش زیادی از آن به بودجه جاری مربوط است.

    معاون فرهنگی وزیر ارشاد با اشاره به خرید کتاب و اهدای آن به کتابخانه‌ها برای ارتقای اقتصاد نشر و افزایش کتابخوانی گفت: در سه سال 43 میلیارد تومان معاونت فرهنگی برای کمک به ناشران و افزایش فرصت کتابخوانی خریداری کرده است که در کنار آن، 6 میلیارد تومان هم ادارات کل استان‌ها از ناشران استانی کتاب خریده‌اند.

    سیدعباس صالحی با تاکید بر اجرای دیپلماسی فرهنگی بر مبنای فرهنگ مکتوب و نشر تصریح کرد: در سه سال اخیر در 38 نمایشگاه خارجی شرکت کردیم و در نمایشگاه فرانکفورت و بلگارد نیز در روزهای آینده شرکت خواهیم کرد.

    به گفته این مقام مسئول، علاوه بر نمایشگاه کتاب تهران، بیش از 70 نمایشگاه کتاب استانی در سه سال در کشور برگزار شده است که فرصت مناسبی برای دسترسی راحت تر، ساده تر و ارزان تر به کتاب است.

    وی میزان یارانه اعطایی برای خرید کتاب به مردم را یادآور شد و گفت: امسال در نمایشگاه کتاب تبریز بیش از 1 میلیارد و 200 یارانه پرداخت می‌شود که در سه سال اخیر هم بیش از 60 میلیارد در نمایشگاه‌های کتاب یارانه خرید کتاب اعطا شده است.

    صالحی نمایشگاه تبریز را دومین نمایشگاه معتبر بعد از نمایشگاه تهران دانست و ادامه داد: استقبال ناشران و نمایندگان آنان، اقتصاد فروش و وجهه بین المللی نمایشگاه تبریز هم به عنوان تنها نمایشگاه بین المللی استانی بعد از تهران مطرح کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت