معاون فرهنگی اداره‌کل ارشاد آذربایجان شرقی مطرح کرد

حضور بیش از ۱۰۰۰ ناشر در دومین نمایشگاه بزرگ کتاب کشور در تبریز

عصر نمایشگاه- معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: برپایی این نمایشگاه با بیش از یک هزار غرفه، ۹۵۰ ناشر داخلی، ۵۰ ناشر خارجی و بیش از یک میلیون بازدیدکننده داخلی و خارجی، می‌توان از آن به عنوان عظیم‌ترین رخداد فرهنگی شمالغرب کشور یاد کرد.

حضور بیش از ۱۰۰۰ ناشر در دومین نمایشگاه بزرگ کتاب کشور در تبریز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ، محمدحسن چمیده فر با اشاره به افتتاح چهاردمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و سیصد و یازدهمین نمایشگاه کتاب استانی در نمایشگاه بین المللی این کلانشهر اظهار داشت: این نمایشگاه در طول 14 سال گذشته توانسته به عنوان برندی فوق العاده در عرصه فرهنگ شناخته شود و به جرأت می‌توان گفت این نمایشگاه، دومین نمایشگاه بزرگ کتاب پس از نمایشگاه تهران در سطح کشور است.

    وی افزود: برپایی این نمایشگاه با بیش از یک هزار غرفه، 950 ناشر داخلی، 50 ناشر خارجی و بیش از یک میلیون بازدیدکننده داخلی و خارجی، قابل مقایسه با نمایشگاه‌های سایر استان‌ها نبوده و می‌توان از آن به عنوان عظیم‌ترین رخداد فرهنگی شمالغرب کشور یاد کرد.

    معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه به واسطه این نمایشگاه شهر بزرگی از کتاب در داخل تبریز ایجاد می‌شود، ادامه داد: این نمایشگاه از جمله کارهای بزرگی است که این اداره کل بدون همکاری هیچ ارگانی به جز استانداری، توانسته نقش بسزایی در عرصه فرهنگ ایفا کند.

    وی همچنین ادامه داد: وجود بیش از 200 خط تلفن، همکاری با 12 کتاب فروشی بزرگ سطح شهر و فروش اینترنتی بن کتاب برای نخستین بار بعد از تهران گویای عظمت این کار است.

    چمیده‌فر با بیان اینکه اصلی‌ترین ابزار فرهنگ کتاب است، اظهار داشت: با زمینه سازی و فراهم کردن بسترهای بایسته برای کتاب دوستی و کتاب گرایی و کتابخوانی می‌توان آمار مطالعه را فزونی داد که این نمایشگاه یکی از این بسترهاست.

    وی همچنین در ادامه افزود: باید کتاب در رسانه‌های گوناگون نمودی چشمگیر و هموار داشته باشد، به گونه ای که ذهن و اندیشه ایرانیان بویژه کودکان و نوجوانان و جوانان از کتاب سرشار شود، زیرا آن زمان است که آمار کتابخوانان دم به دم فزونی خواهد گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت