با حضور سفیر ایران ؛

برگزاری نمایشگاه روابط ایران و دانمارک در دانشگاه کپنهاگ

عصر نمایشگاه- نمایشگاه روابط ایران و دانمارک با حضور سفیر ایران، معاون پژوهشی مرکز آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه کشورمان و رییس دپارتمان ایران‌شناسی در دانشگاه کپنهاگ افتتاح شد.

برگزاری نمایشگاه روابط ایران و دانمارک در دانشگاه کپنهاگ
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا، این نمایشگاه شامل رونمایی از کتاب روابط دو کشور، نمایشگاه عکس، اسناد تاریخی و فیلم ساخت راه‌آهن شمال به جنوب  ایران با همکاری دپارتمان ایران‌شناسی دانشگاه کپنهاگ و با مشارکت اساتید دانشگاه، دانشجویان و برخی از شرکت‌های اقتصادی این کشور  برگزار شد.

    در ابتدا کلاوس پترسون، رییس دپارتمان ایران‌شناسی دانشگاه کپنهاگ اظهار امیدواری کرد که برگزاری این گونه سمینارها به نزدیکی فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دو کشور کمک کند.

    در ادامه مراسم مرتضی مرادیان، سفیر کشورمان با اشاره به این که روابط دو کشور ایران و دانمارک از یک سابقه تاریخی خوب و در عین حال ظرفیت بالایی در عرصه فرهنگی برخوردار است، گفت: در دو سال گذشته و با برگزاری هشتادمین مراسم سالگرد روابط دو کشور در تهران و کپنهاگ در دو سمینار جداگانه  طیف گسترده‌ای از تعاملات فرهنگی در عرصه جشنواره‌های اقوام و تنوع فرهنگی، هفته فیلم، نمایشگاه‌های هنری، همایش‌های ادبی و بزرگداشت شخصیت‌های فرهنگی دو کشور از جمله حافظ، مولوی و  هانس کریستین آندرسن برگزار شده که تاثیر مهمی در شناخت دو ملت و ارتقای روابط دو کشور خواهد داشت.

    مرادیان افزود: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی تصویر خوبی از روابط تاریخی ایران و دانمارک در افکار عمومی بر جای خواهد گذاشته و می‌تواند زمینه گسترش پیوند مردمی و فرهنگی بین دو کشور را فراهم کرده و به تحکیم روابط دوجانبه کمک کند.
    او گفت: خوشبختانه روابط ایران و دانمارک در بخش اقتصادی به‌ویژه در ماه‌های اخیر از جهش خوبی برخوردار بوده و براساس آمار موجود حجم روابط اقتصادی تا کنون نسبت به مدت مشابه در سال قبل 66 درصد افزایش داشته است و شرکت‌های زیادی از دو طرف در حال فعالیت و همکاری هستند.

    در ادامه این مراسم دامن پاک، معاون پژوهشی مرکز آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه کشورمان در سخنانی با اشاره به این که از زمان فعالیت دولت دکتر روحانی در ایران فضای جدیدی همراه با امید به رفع مشکلات در داخل و برقراری روابط سازنده ایران با خارج حاکم شده است، خاطرنشان کرد: در زمانی که دیپلماسی تلاش می‌کرد تا راه‌حلی را برای حل و فصل پرونده هسته‌ای ایران با غرب جست‌وجو کند، در روابط ایران و دانمارک هم تحول مهمی انجام شد.

    دامن پاک ادامه داد: در سال 2014 به مناسبت هشتادمین سال برقراری روابط سیاسی، در فاصله چند ماه دو نشست بزرگداشت روابط در تهران و کپنهاگ برگزار شد. دیدگاه‌ها و آرایی که در این دو نشست از سوی صاحبنظران، پژوهشگران و مقامات سیاسی دو کشور مطرح شدند، از یک سو بر اهمیت روابط تاریخی و فرهنگی دو کشور و نیاز به تقویت روابط سیاسی و اقتصادی در دوران امروز تاکید داشتند و از سوی دیگر، بیانگر امید جامعه علمی و پژوهشی ایران و دانمارک به آینده‌ای بهتر در روابط بودند.

    در ادامه این مراسم کتاب "روابط تاریخی ایران و دانمارک" که شامل مجموعه مقالات و سخنرانی‌ها و اسناد ارائه شده در نمایشگاه و همایش‌های بزرگداشت روابط ایران و دانمارک است و به دو زبان فارسی و انگلیسی از سوی انتشارات وزارت امور خارجه ایران منتشر شده رونمائی شد.
    این کتاب به عنوان منبعی مهم برای مطالعات سیاسی و فرهنگی – تاریخی مربوط به روابط ایران و دانمارک در اختیار پژوهشگران، دانشگاهیان و علاقه‌مندان دو کشور قرار دارد.

    در پایان این مراسم فیلم مستند ساخت راه‌آهن شمال ایران توسط شرکت کامپساکس دانمارک طی سال‌های 1333 تا 1338 شمسی به نمایش گذاشته شد و هم‌چنین مطالبی درباره ظرفیت‌های ایران در طرح توریست راه‌آهن برای شرکت کنندگان ارائه شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت