پیشکسوت هنر خوشنویسی و نقاشی‌خط :

باید از طریق نمایشگاه‌های هنری با دنیا در ارتباط باشیم

عصر نمایشگاه- نصرالله افجه‌ای معتقد است، باید ارتباطمان با دنیا را از طریق برگزاری نمایشگاه‌های هنری در کشورهای دیگر حفظ کنیم و به‌وسیله‌ی این ارتباط زنده باشیم.

باید از طریق نمایشگاه‌های هنری با دنیا در ارتباط باشیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا ، این پیشکسوت هنر خوشنویسی و نقاشی‌خط درباره‌ی تصمیم موزه هنرهای معاصر برای نمایش برخی آثار گنجینه‌اش در اروپا و نگرانی‌های به‌وجود آمده درباره‌ی این سفر و سرنوشت آثار،گفت: این نوع کارها مستدل، حساب‌شده و تجربه‌شده است و ابداع امروزی‌ها نیست. این نوع ارتباط‌ ها از دیرباز در ممالک دیگر رایج بوده است. هر کاری قاعده‌ی خودش را دارد، مسلما بدون این‌که روی این کار فکر شده باشد، تصمیمی برای آثار گنجینه گرفته نشده است.

    او ادامه داد: خوشبختانه کسانی که امروز بخش هنری و موزه‌های ما را اداره می‌کنند، با تجربه و کاربلد هستند و بدون فکر آثار را بار نمی‌زنند که به کشورهای دیگر بفرستند، بلکه طبق قراردادهای بین‌المللی و حساب‌شده، آثار تحت پوشش خاصی به خارج فرستاده می‌شوند.

    افجه‌ای درباره‌ی دلیل نگرانی بخشی از جامعه‌ی هنری در رابطه با این سفر، گفت: در این سال‌ها به‌دلیل بی‌وفایی آمریکایی‌ها در قراردادهای نفتی و هسته‌ای، یک بی‌اعتمادی نسبت به غرب به‌وجود آمده، اما بدون ارتباط با دنیا نمی‌توان به حیات ادامه داد. همه این نگرانی‌ها از سوی کارشناسان و آدم‌های خبره به‌دلیل همین نقطه کور است. با این حال، نمی‌توانیم درِ خانه را ببندیم و فقط شعار بدهیم. امروز هنر و بخصوص نقاشی، زبان روز دنیاست.

    این هنرمند با تاکید بر این‌که باید ارتباط مان را با دنیا حفظ کنیم، اظهار کرد: اگر قراردادهای ما با حضور کارشناسان بزرگ هنری بسته و یک نماینده به‌عنوان حافظ منافع انتخاب شود، کارها با اطمینان بهتری پیش خواهد رفت.

    افجه‌ای همچنین اضافه کرد: با این حال، استرداد آثار کار سخت و نشدنی‌ای نیست. پیش از این هم روابطی بوده و ما آثاری را پس گرفته‌ایم. کار خودمان را هم که به غارت رفته بود، پس گرفتیم. بنابراین در یک دید کلی برگزاری این نمایشگاه‌ها کار بسیار خوبی است.

    موزه هنرهای معاصر تهران قرار است بخشی از گنجینه‌اش را از مرزهای کشور خارج کند و در برلین و رم به‌نمایش بگذارد. نمایشگاه بخشی از گنجینه موزه، اول دی‌ماه در برلین برپا می‌شود و سه‌ماه در این شهر ادامه خواهد داشت. سپس نمایشگاه به رم انتقال پیدا می‌کند و چهارماه نیز در آنجا برپا خواهد بود.

    مجید ملانوروزی - رییس موزه هنرهای معاصر - پیش از این، تاکید کرده بود که آثار در هر شرایطی به کشور بازمی‌گردند و نگرانی‌های به‌وجود آمده در این‌باره بی‌مورد است

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت