رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم خبرداد

بهره برداری از نمایشگاه دائمی فرش قم در دهه فجر

عصر نمایشگاه- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با بیان اینکه بیشتر اعتبار نمایشگاه فرش دائمی این استان از محل اعتبار سفر سال ۸۹ رهبر معظم انقلاب تامین شده است، از بهره برداری از این طرح در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی درسال جاری خبر داد.

بهره برداری از نمایشگاه دائمی فرش قم در دهه فجر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، احمد ذاکری درجلسه کمیته بانکی ستاد تسهیل و نظارت بر عملکرد طرح رونق تولید قم در سالن جلسه های دفتر معاونت امور اقتصادی استانداری با اشاره به سالگرد سفر پر خیر و برکت رهبر انقلاب به استان،اظهار داشت: در جریان این سفر 80 میلیارد ریال برای احداث ساختمان نمایشگاه دائمی استان در خروجی شهر قم پس از عوارضی قم - تهران سمت راست مصوب، و در سال 93 نیز آخرین مبلغ آن پرداخت شد.
    وی با اشاره به ضرورت رفع مشکلات زیرساختی و راه دسترسی به این نمایشگاه تصریح کرد: تمام تلاش خود را برای بهره برداری از این طرح تا بهمن ماه سال جاری به کار خواهیم گرفت.
    دبیر کارگره رفع موانع تولید قم در بخش دیگری از سخنان خود از معرفی 404 فقره درخواست واحدهای تولیدی و صنعتی برای ارائه تسهیلات خبر داد، افزود: تاکنون 56 مورد از درخواستهای مورد نظر محقق شده است.
    وی با اشاره برگزاری جلسه های میدانی و کارگاهی با حضور مدیران بانک ها و صاحبان واحدهای تولیدی برای پیگیری مشکلات و موانع موجود بر سر راه اخذ وام درخواستی، اضافه کرد: برغم دستور العمل ارائه شده از سوی دولت و موظف نمودن بانک ها نسبت به تسهیل نمودن شرایط برای پرداخت تسهیلات به واحدهای متقاضی، برخی از بانک ها همچنان به این امر کم توجه هستند.
    رئیس سازمان صنعت قم با بیان اینکه تسهیلات پیش بینی شده برای رونق تولید ویژه صنایع کوچک و طرح های بالای 60 درصدی که بدهی معوق دارند، در نظر گرفته شده برضرورت توجه بانک ها به این موضوع تاکید کرد.
    ذاکری افزود: در صورتی که کل مبلغ پنج هزار و 600 میلیارد ریالی که برای این 404 طرح معرفی شده پرداخت شود شاهد ایجاد 11 هزار شغل در استان خواهیم بود.
    وی همچنین با انتقاد از عملکرد بانک های خصوصی در پرداخت وام به واحدهای تولیدی افزود: در حالی که 50 درصد منابع استان بوسیله بانک های خصوصی جذب شده ولی تعداد طرح هایی که موفق به دریافت وام از این بانک ها شدند کمتر از 20 مورد است.
    معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیز در این جلسه گفت: درحال حاضر حدود 900 طرح کشاورزی و صنعتی نیازمند تزریق نقدینگی و تسهیلات بانکی هستند که به طور حتم تحقق این امر در ارتقاء جایگاه قم درسطح کشور نقش بسزایی دارد.
    سید صدرالدین موسوی از سازمان صنعت قم درخواست کرد با احصاء دقیق میزان اشتغالی که بواسطه این پرداخت ها باید ایجاد شود مشکلات را مشخص، تا با همفکری یکدیگر همه کارها در مرحله اجرا قرار گیرد.
    بیست و پنجمین جلسه کمیته بانکی ستاد تسهیل و نظارت بر عملکرد طرح رونق تولید با دستور جلسه بررسی آخرین اقدامات انجام شده طرح رونق تولید و بررسی مشکل واحدهای تولیدی معرفی شده به بانکهای های دولتی و خصوصی برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت