مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز خبر داد

حضور زوج البرزی در نمایشگاه صنایع دستی بین قاره‌ای

عصر نمایشگاه- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز از حضور یک زوج البرزی در نمایشگاه صنایع دستی بین‌قاره‌ای به نمایندگی از قاره آسیا خبر داد.

حضور زوج البرزی در نمایشگاه صنایع دستی بین قاره‌ای
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، عبدالناصر میرچی اظهار داشت: استان البرز دارای ظرفیت‌ها و استعدادهای بسیاری در حوزه جذب گردشگر و توسعه صنایع دستی با هدف معرفی فرهنگ و تاریخ و اصالت کهن این دیار است.

    وی افزود: به عنوان نمونه تپه ازبکی در استان البرز قرار دارد که در حقیقت قدیمی‌ترین فرهنگ ثبت شده در جهان با قدمتی بیش از 9 هزار سال است و ما باید از تمام ابزارها و امکاناتی که در اختیار داریم برای حفظ و حراست از این فرهنگ کهن و معرفی آن به جهانیان استفاده کنیم.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز تصریح کرد: یکی از مهمترین راه‌های انتقال فرهنگ کهن ایرانی ـ اسلامی، حمایت از صنایع دستی است و از این طریق می‌تونیم تاریخ ایران اسلامی را بهتر از گذشته به جهانیان معرفی کنیم.

    میرچی گفت: همچنین هنرمندان صنایع دستی از یک سو منجر به توسعه اقتصادی کشور شده و از سوی دیگر موجب زنده‌نگاه داشتن این هنر اصیل می‌شود.

    وی بیان داشت: در همین راستا سازمان میراث فرهنگی در کشور و به طور ویژه اداره‌کل میراث فرهنگی برنامه‌های گسترده‌ای در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی و عرضه بهتر این صنعت زیبا در دستور کار دارد.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز افزود: خوشبختانه در سال‌های گذشته شاهد اثرگذاری مثبت این برنامه‌ها بوده‌ایم و به تازگی یک زوج هنرمند البرزی فعال در حوزه صنایع دستی، موفقیت چشم‌گیری کسب کرده‌اند.

    میرچی ادامه داد: این زوج با نام‌های آقای یاسر یامی و خانم لیدا صیامی تاکنون موفقیت‌ها و جوایز متعددی از جشنواره‌های معتبر داخلی و خارجی کسب کرده و در آخرین رقابت که به میزبانی کشور چین برگزار شد، موفق به دریافت نشان نقره شدند.

    وی اظهار داشت: همچنین آنها موفق به دریافت جواز حضور در جشنواره صنایع دستی بین قاره‌ای به نمایندگی از قاره آسیا شده و قرار است در این جشنواره که آبان‌ ماه سال جاری به میزبانی کشور اسپانیا برگزار می‌شود، حضور یابند.

    میرچی در پایان تصریح کرد:‌ به طور قطع حضور هنرمندان البرزی می‌تواند نقش بسیار مهمی در معرفی بهتر فرهنگ ایرانی ـ اسلامی کشورمان به جهانیان داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت