مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد

بخش های جنبی جزو بخش های مهم نمایشگاه کتاب خوزستان

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: بخش های جنبی امسال جزو بخش های مهم نمایشگاه کتاب خوزستان و محلی هم برای معرفی و رونمایی کتاب و تحلیل از نویسندگان و بزرگان شده است.

بخش های جنبی جزو بخش های مهم نمایشگاه کتاب خوزستان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش «عصر نمایشگاه» به نقل از ذاکرنیوز ،همایون قنواتی اظهار کرد: دهمین دوره نمایشگاه کتاب در خوزستان است و امیدوارم بخشی از نیاز افراد را در بخش کتاب و حوزه فرهنگ تأمین کند.

    وی افزود: با تنوعی که امسال در حوزه کتاب و دعوت از ناشران صورت گرفته امیدوارم نیاز گروه های مختلف را در حوزه های دینی، ادبیات علمی، هنری، آموزشی و همچنین کودک و نوجوان را تأمین کند.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه با سیصدمین دوره نمایشگاه کتاب استانی در کشور تقارن پیدا کرده و معاون وزیر ارشاد نیز در مراسم افتتاحیه حضور پیدا کرد.

    قنواتی بیان کرد: سال گذشته فضای اختصاص داده شده به نمایشگاه کتاب استان دو هزار و 800 متر بود ولی امسال پنج هزار متر برای این نمایشگاه اختصاص دادیم.

    وی ابراز رضایت کرد: خوشبختانه نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته دارای رشد چشمگیر و خوبی است. غرفه های نمایشگاهی نیز افزایش پیدا کرده و امسال 300 غرفه آثار ناشران را ارائه می دهند.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان عنوان کرد: نزدیک به 450 ناشر استانی و کشوری در این نمایشگاه به ارائه آثار خود پرداخته اند. همچنین 18 ناشر بین المللی در حوزه کتب عربی برای اولین بار حضور پیدا کردند که امیدوارم سال آینده نیز بتوانیم گروه های دیگر ناشران بین المللی را برای حضور در نمایشگاه کتاب خوزستان دعوت کنیم.

    قنواتی یادآور شد: بخش های جنبی امسال جزو بخش های مهم نمایشگاه و محلی هم برای معرفی و رونمایی کتاب، تحلیل از نویسندگان و بزرگان، تعامل نویسندگان و اهل قلم با شده است.

    وی با اشاره به انجام دو تجلیل بزرگ در نمایشگاه کتاب خوزستان گفت: تجلیل از صفدر تقی زاده مترجم با سابقه خوزستانی و پرکار در حوزه رمان و همچنین یادمان کاظم برگ نیسی که یکی از مترجمان و بزرگان ادبیات خوزستان بوده و چند سال قبل درگذشت نیز از دیگر برنامه های جانبی نمایشگاه کتاب استان است.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تأکید کرد: معرفی نویسندگان حوزه ادبیات دفاع مقدس، دینی و قرآنی، کودک و نوجوان و سایر حوزه های مختلف چاپ را در دهمین نمایشگاه کتاب استان خوزستان داریم.

    قنواتی با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت برای صالح حسینی بیان کرد: امسال خانه مطبوعات نیز بعد از انتخاباتی که انجام داد نیز حضور خوب و فعالی را در نمایشگاه کتاب خوزستان دارند. همچنین جلسه ای را نیز با حضور خبرنگاران تحت عنوان جایگاه خبرنگاران در توسعه فرهنگ داشته اند.

    وی اظهار کرد: یک جلسه ای هم در حاشیه نمایشگاه با عنوان بررسی و جایگاه ترجمه آثار ادبی فارسی و عربی با حضور مترجمان فعال دراین زمینه برگزار خواهیم کرد.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان عنوان کرد: یکی دیگر از جلسات بسیار خوبی که در حاشیه این نمایشگاه برگزار شد، جلسه با حضور چیستا یثربی در حوزه فضای مجازی بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت