رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی :

نمایشگاه های کتاب سطح فرهنگ عمومی جامعه را افزایش می دهند

عصر نمایشگاه- رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در بازدید از نمایشگاه کتاب تبریز گفت: نمایشگاه های کتاب با سطح تاثیر پذیری اجتماعی بالا نقش مهمی در ارتقای سطح مطالعه و فرهنگ عمومی جامعه دارند.

نمایشگاه های کتاب سطح فرهنگ عمومی جامعه را افزایش می دهند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، محمدحسین فرهنگی افزود: نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز به دلیل ویژگی های خاص خود، امتیازات منحصر به فردی در مقایسه با سایر نمایشگاه های مشابه دارد.
    وی اضافه کرد: نمایشگاه کتاب تبریز به اذعان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پس از تهران، بزرگترین نمایشگاه کتاب کشور شناخته می شود.
    وی با اشاره به اینکه وجود مراکز متعدد حوزوی و دانشگاهی، آذربایجان شرقی را به استانی فرهنگی و علمی تبدیل کرده است، ادامه داد: این استان در حوزه چاپ و نشر نیز فعالیت های گسترده و مطلوبی در منطقه شمال غرب کشور دارد و مردم آذربایجان همواره از برگزاری رویدادهای فرهنگی از جمله نمایشگاه کتاب استقبال کرده اند.
    فرهنگی گفت: میزان کتاب خوانی یکی از شاخص های فرهنگی هر جامعه است و تعامل میان ناشران، مؤلفان و مخاطبان فرهنگ، هنر و ادب نقش ارزنده و ارزشمندی ایفا می کند.
    وی با تأکید بر اینکه نمایشگاه های استانی فرصتی برای دسترسی اهالی فرهنگ به تازه های نشر در شهرستان هاست، افزود: حضور گسترده ناشران در کنار اطلاع رسانی مناسب و استقبال ناشران بزرگ کشور از نمایشگاه کتاب تبریز نشان از اهمیت این رویداد فرهنگی منطقه دارد.
    نماینده مدرم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میزان بازدید مردم آذربایجان شرقی از نمایشگاه کتاب تبریز به نسبت میزان جمعیت استان بیشتر از نمایشگاه کتاب تهران است، گفت: ایجاد تسهیلات لازم، حمایت از ناشران و اعطای یارانه خرید کتاب از جمله عواملی هستند که می تواند در رونق هر چه بیشتر نمایشگاه های کتاب اثرگذار باشد.
    فرهنگی گفت: کمک برای پایین آوردن هزینه حضور در نمایشگاه برای ناشران و بازدیدکنندگان در کنار حضور فعال مجموعه هایی مانند آموزش و پرورش، حوزه های علمیه و دانشگاه ها نقش مهمی در افزایش میزان استقبال مردم از نمایشگاه های استانی کتاب دارد.
    چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز تا اول آبان ماه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تبریز دایر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت